دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی ۵ خودروی افسانه ای دنیا که در تاریخ ماندگار شده اند

  • زهره امامی
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

خودروهایی که در این قسمت به شما معرفی می کنیم از خودروهای مشهور صنعت خودروسازی هستند که هر کدام از آن ها بخاطر یک ویژگی خاص شهرت یافته اند.

۵ خودروی پرطرفدار و افسانه ای تاریخ صنعت خودروسازی جهان عبارتند از : جگوار E تایپ، فورد شلبی AC کبری، ولوو P1800، استون مارتین DB5، بیوک ریویرا.

۱. جگوار E تایپ

فراری درباره این خودرو گفت:

زیباترین خودروی دنیا.

جگورا دارای پیشرانه‌ ی ۶ سیلندری است و ظاهر آن از آیرودینامیک ساخته شده است. تعداد کاربراتور این خودرو ۳ عدد می باشد. خودروی نام برده شده در سال ۲۰۰۴ به عنوان بهترین خودروهای اسپرت دنیا انتخاب شد. سال های تولید جگورا بین ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۱ بود.

خودروی زیبا و قدیمی

۲. فورد شلبی AC کبری

این خودرو در سال ۱۹۵۳ تولید شد. بدنه آن فایبرگلس بود و ۶ سیلندر ۳ کاربراتوری داشت. خودروسازان برای پیروزی این خودرو در مسابقات رالی آن را به صورت اسپرت با ۸ سیلندر و وزن سبک تولید کردند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

خودروی زیبا و قدیمی

۳. ولوو P1800

شرکت ولوو پیش از تولید P1800 خودروهای شاسی‌ بلند، سدان‌ های بزرگ و خودروهای سنگین تولید می کرد. P1800 یک خودروی اسپرت است با ویژگی هایی نظیر قابل اعتماد بودن و استهلاک کم می باشد. این نوع خودرو توسط فردی ۴ میلیون و ۸۲۸ هزار کیلومتر مورد استفاده قرار گرفته است که در کتاب گینس به عنوان یک رکورد ثبت شد.

خودروی زیبا و قدیمی

۴. استون مارتین DB5

این مارک خودرو متعلق به بریتانیا می باشد. یک شرکت ایتالیایی با نام کاروزریا تورینگ سوپرلجرا این خودرو را طراحی کرده است.

خودروی زیبا و قدیمی

۵. بیوک ریویرا

ریویرا به معنی «خط ساحلی» است. در طول سال های تولید این خودرو تعداد ۱۲۷ هزار و ۲۶۳ دستگاه ریویرا به فروش رسید. این خودرو محصول یک شرکت آمریکایی است. خودروی زیبا و قدیمی

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *