دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت عروسک پارچه ای ساده و زیبا با الگو

  • یلدا محمدی
  • ۴ دی ۱۳۹۹
  • ۰

آموزش ساخت عروسک پارچه ای زیبا و دوست داشتنی به همراه الگوی عروسک تزیینی و آموزش مرحله به مرحله کشیدن الگوی عروسک و مراحل دوخت عروسک گربه پارچه ای گه برای انواع تزیینات خصوصا اتاق کودک کاربرد زیای دارد.

درست کردن عروسک پارچه ای به عنوان یکی از عروسک های پرطرفدار و زیبا کار بسیار راحت و بی دردسری است که اغلب مادرهای گرامی علاقه خاصی به انجام آن دارند. امروز با آموزش ساخت یک نوع عروسک پارچه ای و تزیینی در خدمتتون هستم که میتوانید با الگوی ارائه شده به راحتی عروسکهایی زیبا و دوست داشتنی تهیه کنید.

نحوه ساخت عروسک پارچه ای تزیینی:

برای ساختن عروسک پارچه ای که امروز برای شما در نظر گرفتیم احتیاج به دو رنگ پارچه هم جنس دارید، علاوه بر پارچه نیاز به مقداری پنبه یا پشم شیشه برای داخل عروسک و نخ و سوزن دارید. اولین اقدام برای ساختن عروسک تهیه الگو در سایز مناسب می باشد. برای اینکار می توانید از الگوی زیر استفاده کرده و بعد از پرینت گرفتن در سایز مناسب آن را روی پاچه منتقل کنید. توجه داشته باشید که برای هر عروسک باید دو الگو روی پارچه بکشید. برای توازن کار بعد از کشیدن الگو اول روی پارچه، الگو را به صورت برعکس روی قسمت دیگر پارچه قرار دهید و بعد برش بزنید که این الگو قسمت پشت عروسک را تشکیل می دهد.

ساخت عروسک

عروسک سازی

با کمک هنر خیاطی دو الگوی به دست آمده را به هم متصل کنید، فقط قسمتی از آن را برای پرکردن عروسک از پنبه باز بگذارید. برای این کار هم میتوانید از تکه ایی چوب استفاده کنید و عروسک را به کمک آن پر از پنبه کنید.

ساخت عروسک

ساخت عروسک تزیینی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

برای طراحی صورت عروسک میتوانید از ماژیک های رنگی استفاده کنید و یا با کمک نخ های ضخیم چشم و ابروی گربه را تکمیل کنید، موقع ساختن عروسک پارچه ای میتوان از انواع روبان های رنگی و وسایل تزیینی پارچه ای برای زیباتر شدن عروسک استفاده کرد.

عروسک سازی

همینطور که مشاهده میکنید این عروسک در دو رنگ متفاوت تهیه شده و از قسمت دم به هم متصل شده اند. این سبک عروسک های تزیینی کاربرد زیادی در تزیین اتاق کودک دارند و میتوان آنها را در سایزها و رنگ های مختلف تهیه کرد.

ساخت عروسک پارچه ای

مدل هایی از عروسک های پارچه ای زیبا

اکنون در ادامه آموزش یک عروسک پارچه ای زیبا و ساده، قصد داریم در اینجا تصاویری از انواع عروسک های پارچه ای جذاب و دوست داشتنی برای بچه ها را به اشتراک بگذاریم که ضمن تماشای این تصاویر می توانید با کمی دقت در آنها و الگوگیری و نیز بکار گیری ذوق و خلاقیت عروسکهای فانتزی جذابی در منزل بسازید و از این طریق ایجاد سرگرمی کرده و یا حتی درآمدزایی داشته باشید. بنابراین برای مشاهده مدلهای متنوع عروسک های پارچه ای زیبا می توانید تا پایان همراه ما شوید.

انواع عروسک پارچه ای

ایده های جذاب و متنوع زیادی برای ساختن عروسکهای پارچه ای در منزل وجود دارد، امروزه استفاده از پارچه نمد یکی از پرکاربردترین پارچه ها برای ساخت عروس های نمدی و تزئینی است که به دلیل زیبایی و هزینه کم آن طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است، البته استفاده از پارچه های پنبه ای و نخی برای درست کردن عروسکهای دخترانه فانتزی و زیبا و نیز به کار بردن پارچه های مخمل، خزدار و یا پشمی برای ساختن عروسک حیوانات ایده های جذاب دیگری هستند که نمونه هایی از این عروسک های دست ساز را در این مطلب گلچین کرده ایم، از این رو در اینجا دعوت می نماییم از مدلهای متنوع عروسکهای پارچه ای دست ساز دیدن کنید و الگو بگیرید.

تصاویری از عروسک پارچه ای

ساختن عروسک پارچه ای دختر

ساختن عروسکهای پارچه ای

ساختن عروسک پارچه ای زیبا

ساختن عروسک پارچه ای باحال

ساخت عروسک پارچه ای فانتزی

ساختن عروسک پارچه ای گربه

ساختن عروسک پارچه ای مرغ

آموزش ساخت عروسک پارچه ای

ساختن عروسک پارچه ای دخترانه

ساختن عروسک پارچه ای خرس

ساختن عروسک پارچه ای زیبا

ساختن عروسک پارچه ای

ساخت عروسک پارچه ای جذاب

فقط توجه داشته باشید برای ساختن عروسک پارچه ای بهتر است از انواع پارچه های نرم با رنگ های شاد و زیبا استفاده کنید تا برای کودکان جذابیت داشته باشد. موفق باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *