دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

11 نکته کلیدی در عکاسی با جلوه ویژه از حیوان خانگی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

عکاسی یک هنر حرفه ای و فوق العاده است که نیازمند نکته سنجی و خلاقیت است عکاسی حوزه های مختلفی دارد که یکی از آن عکاسی از حیوانات موجود در طبیعت و حیوانات خانگی است.

اگر شما علاقه زیادی به نگهداری حیوانات خانگی دارید می توانید با ثبت لحظاتی از این حیوانات خانگی خود لذت یک عکاسی حرفه ای را در منزل تجربه کنید.

    عکاسی-از-حیوانات خانگی

عکاسی در هر حوزه ای نیازمند ظرافت و دقت خواهد بود برای داشتن یک عکس حرفه ای باید به نکاتی توجه کنید که می تواند کار شما را قوی تر جلوه دهد. برای عکسبرداری از حیوانات خانگی نکاتی را د ر نظر گرفته اند که در ادامه این نکات را مطالعه خواهید کرد.

عکاسی-از-حیوانات خانگی

انتخاب زمان مناسب برای عکس گرفتن:

لحظه ای شما می خواهید آن را ثبت کنید بسیار دارای اهمیت است لحظاتی که در آن سوژه عکاسی شما ژست و فضای مناسبی دارد می تواند زمان مناسبی برای عکاسی باشد.

انتخاب مکان مناسب:

انتخاب محیطی آرام با فضایی خاص زیبایی عکس را دو چندان می کند و نقطه قوتی در عکس محسوب می شود برای عکاسی از حیوان خانگی خود محیطی را انتخاب کنید که حیوان شما در آن آرام باشد و تصویر ویژه ای را به شما بدهد.

عکاسی-از-حیوانات خانگی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نور کافی:

عکاسی در روز و فضای روشن تصویر مناسبی را برای شما ایجاد می کند بنابراین می توانید برای عکاسی زمان غروب یا طلوع آفتاب را انتخاب کنید و در محیط بیرون یا فضایی مناسب از منزل که نور آن مناسب با فضا و عکس باشد در نظر بگیرید.

آشنا کردن حیوان با دوربین:

حیوانات خانگی به راحتی و با کمی تمرین می توانند با دوربین آشنایی پیدا کنند و زمانی که حیوان شما می دانند در لحظه عکس او را ثبت می کنید بیشتر به گفته های شما توجه می کند و ژست های خاص را برای عکاسی در اخیتار شما قرار می دهد.

عکاسی-از-حیوانات خانگی

توجه به پس زمینه عکس:

پس زمینه ای ساده تر باشد امکان دیده شدن تصویر را به مخاطب می دهد و توجه او را به سمت سوژه عکس می کشاند. برای پس زمینه دیوار سفید، باغچه و فضای سبز را انتخاب کنید.

توجه با آی لول در عکاسی:

آی لول یکی از نکات مهم در عکاسی است در این تکنیک شما باید سوژه و لنز دوربین خود را در امتداد یکدیگر قرار دهید در این تکنیک عکس به نحوی ثبت می شود که مخاطب تصور می کند چشم در چشم سوژه به تصویر نگاه می کند.

عکاسی از فاصله نزدیک:

گرفتن عکس از فاصله ای نزدیک که بدن حیوان به طور کامل در آن در لنز دوربین دیده شود یک دیگر از نکات عکاسی حرفه ای از حیوانات خانگی است همچنین می توانید با بزرگ نمایی قسمتی از بدن حیوان سوژه خود را خاص تر کنید.

عکاسی-از-حیوانات خانگی

نگاه کردن سوژه به لنز:

با آموزش دادن و بازی کردن با سوژه خود کاری کنید که حیوان به لنز دوربین نگاه کند و توجه او را به سمت لنز بکشانید برای این منظور می توانید از اشیاء مورد علاقه حیوان استفاده کنید.

سرعت بالا در عکاسی:

با کمی تمرین می تواند مهارت کافی در عکاسی را به دست آورید و سرعت خود را عکاسی باا ببرید این تکنیک به شما کمک می کند تا در لحظات خاص به سرعت و با مهارت عکس خود را ثبت کنید.

عکس گرفتن زیاد:

در هنگام عکاسی از سوژه به طور متوالی در تعداد زیاد عکس ثبت کنید این کار موجب می شود تا در نهایت از میان عکس های مختلف تصاویر بهتر را انتخاب کنید.

عکاسی-از-حیوانات خانگی

 داشتن صبر، اعتماد به نفس و دقت:

عکاسی نیاز به زمان و صبر دارد برای ثبت تصاویری خاص و تکرار نشدنی باید از سوژه خود در فضاهای مختلف، با نورهای متعدد و ژست های خاص عکس بگیرید تا بتوانید به تصویر مورد نظر خود برسید.

برخی از افراد تصور دارند با عکاسی عجیب از حیوانات می توانند لحظات ویژه ای را ثبت کنند که توجه مخاطب را به سمت خود بکشاند در صورتی با آگاهی از چند تکنیک و روش ساده در عکاسی می توانید تصوری ساده و در عین ویزه را به مخاطب نمایش دهید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *