دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه ۲ دسر با موز برای مهمانی ها

  • ندا خوشرو
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
  • ۰

رد این مطلب با طرز تهیه دسر با موز با ۲ روش مختلف آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این دسرها در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

دسر یکی از محبوب ترین خوراکی ها است که با انواع مواد خوراکی و میوه ها درست می شود. دسر موزی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار می باشد و شما می توانید این نوع دسر را به راحتی در منزل برای پذیرایی از مهمان هایتان تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

با استفاده از میوه ها می توانید دسرهای خوش طعمی را در منزل تهیه کنید بنابراین بهتر است کدبانوهای عزیز برای تهیه دسرهای سالم از میوه های مختلف نظیر موز و توت فرنگی و …. استفاده کنند.

طرز تهیه دسر با موز

طرز تهیه دسر با موز با ۲ روش مختلف

با موز می توانید دسرهای متنوعی درست کنید که موز سرخ کرده و موس موز و … از انواع دسرهای مناسب برای پذیرایی از مهمان ها هستند. در ادامه این مطلب طرز تهیه دسر  موزی با دو روش مختلف را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

دسر موز

روش اول 

دسر موز گردویی از انواع دسرهای خوشمزه ای است که شما می توانید برای مهمانی های مختلف این دسر مجلسی را در منزل تهیه کنید. توجه داشته باشید که به جای گردو می توانید از هر نوع خشکباری در طرز تهیه دسر موز استفاده کنید همچنین بهتر است برای تهیه این دسر از موز رسیده استفاده کنید.

مواد لازم 

  •  آرون گروپس
  • موز : ۳ عدد
  • کاکائو : ۱۰۰ گرم
  • گردو : ۱۵۰ گرم

طرز تهیه دسر موز گردویی  

برای اینکه موزها در طول تهیه دسر سیاه نشوند بهتر است روی آن ها آبلیمو بریزید. برای تهیه دسر موزی ابتدا گردو ها را با کمک آسیاب خرد کنید.

خرد کردن گردو با آسیاب

کاکائو را به همراه آب گرم درون ظرفی مناسب بریزید و ظرف را روی اجاق گاز و یا مایکرویو قرار دهید تا کاکائو آب شود.

آب کردن شکلات تخته ای تلخ
در مرحله بعدی پودر کاکائو آب شده را با گردو خرد شده مخلوط کنید ( توجه داشته باشید که بهتر است برای تزیین دسر قبل از مخلوط کردن کاکائو با گردو مقداری از گردو خرد شده را برای تزیین دسر نگه دارید‌).

مخلوط گردو و شکلات آب شده

موزها را از قسمت طول به دو قسمت تقسیم کنید و موزها را دوباره از قسمت عرض به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و وسط هر یک از برش های موز یک حفره ایجاد کنید و مخلوط کاکائو و گردو خرد شده را درون حفره ایجاد شده بریزید.

دسر با موز

سپس روی مخلوط گردو و شکلات گردوهای خرد شده را بریزید.

طرز تهیه دسر موز گردویی

روش دوم

دسر موز شکلاتی یکی دیگر از انواع دسرهای مجلسی است که شما می توانید این نوع دسر را در منزل به راحتی و در صرف مدت زمان کوتاهی آماده کنید. توجه داشته باشید که این نوع دسر کم کالری است و بهتر است افرادی که اضافه وزن دارند این نوع دسر را در منزل برای خود تهیه کنند.

مواد لازم 

  • موز : ۳ عدد
  • شکلات تخته ای تلخ : ۳۰۰ گرم
  • شکلات تخته ای سفید : ۱۰۰ گرم
  • بادام : یک مشت کوچک
  • بیسکویت سبوس دار : ۳ عدد
  • سیخ چوبی : ۶ عدد

طرز تهیه دسر موز شکلاتی 

برای تهیه این دسر ابتدا پوست موزها را بکنید و موزها را از وسط نصف کنید سپس سیخ های چوبی را داخل موزها قرار دهید. در مرحله بعدی طرز تهیه دسر موز بیسکویت ها را با کمک گوشت کوب خرد کنید سپس بادام ها را هم با کمک گوشت کوب خرد کنید و بیسکویت و بادام خرد شده را درون ظرف های جداگانه ای بریزید.
شکلات تخته ای تلخ و سفید را به روش بن ماری ذوب کنید سپس سطح موزهای خرد شده را به شکلات تخته ای آب شده که هنوز داغ است آغشته کنید و بلافاصله موزها را به بادام و شکلات خرد شده آغشته کنید و موزها را درون ظرفی مناسب قرار دهید تا شکلات روی آن ها سرد شود و خودش را بگیرد سپس شکلات سفید آب شده را درون قیفی مناسب بریزید و شکلات سفید آب شده را روی موزها بریزید و دسر را برای سرو درون ظرفی مناسب قرار دهید.
می توانید بعضی از موزها را با شکلات ساده و برخی دیگر را هم با مخلوط بیسکویت و بادام آماده کنید و نوش جان فرمایید.

دسر موز شکلاتی

در این مطلب با طرز تهیه دسر با موز آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این دسرهای خوشمزه و مجلسی در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع دسر کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *