دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

هفت انتخاب برتر ماسک صورت برای پوست چرب

  • یلدا محمدی
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹
  • ۰

آموزش تهیه و استفاده از انواع ماسک صورت برای پوست چرب و همچنین رازهایی برای داشتن پوستی شفاف و درخشان را در این مطلب مشاهده خواهید نمود و با راهکارهای جدید و مفید برای درمان مشکلات پوست های چرب آشنا خواهید شد.

انواع مختلف ماسک برای پوست چرب وجود دارد که می توان تهیه نمود و مورد استفاده قرار داد، اما اغلب ترجیح می دهیم از سلامت ماسک و چگونگی تهیه آن با اطلاع باشیم و بعد مورد استفاده قرار دهیم. بهترین راهکار استفاده از ماسک هایی است که در منزل با مواد تازه تهیه می کنیم. بر همین اساس در این مقاله سعی داریم به معرفی هفت ماسک مفید و تاثیر گذار برای پوست های چرب بپردازیم که می توانند انتخاب مناسبی برای پوست صورتتان باشند. تا پایان همراه ما باشید.

تهیه ماسک صورت برای پوست چرب با تاثیرگذاری عالی:

ماسک های مناسب پوست چرب را با انواع میوه ها و گیاهان مفید و سودمند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم می توانید تهیه کنید و این ماسک های زیبایی را با اطمینان از سلامت و تاثیرگذاری مورد استفاده قرار دهید.

ماسک آلو قرمز برای پوست چرب :

برای تهیه این ماسک بعد از خارج نمودن هسته آن، آلو را له کنید و با چند قطره روغن بادام شیرین مخلوط نموده و روی پوست بمالید و بعد از بیست دقیقه با پنبه آغشته به گلاب پاک نمایید.

ماسک آلو

 

ماسک سیب برای پوست چرب :

یک عدد سیب را رنده یا له نموده و با پنج قاشق عسل مخلوط نمایید و روی پوست صورت چرب قرار دهید و بعد از گذشت حدود ده دقیقه آن را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک برای پوست چرب

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست چرب :

برای تهیه این ماسک صورت، سفیده تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا کف کند و بعد آن را با نصف لیوان آب لیمو ترش مخلوط نموده و روی پوست بمالید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک هویج برای پوست های چرب :

برای تهیه این ماسک مقداری آب هویج را با ماست مخلوط نموده و با انگشت روی پوست صورت بمالید و بعد گذشت بیست دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاک نمایید تا چربی پوست صورت از بین برود.

ماسک هویج

ماسک برای پوست چرب با لیمو ترش :

آب دو عدد لیمو ترش را با یک قاشق عسل مخلوط نموده و روی پوست صورت بمالید و بعد از حدود بیست دقیقه صورت را پاک نمایید. با به کار گیری این ماسک پوست چرب ، می توانید به راحتی چربی پوست را گرفته و از جوش زدن آن جلوگیری کنید.

ماسک برای پوست چرب

ماسک خیار برای پوست چرب :

خیار را پخته و له کنید و بر روی پوست صورتتان قرار دهید و بعد از بیست الی بیست و پنج دقیقه آن را از روی پوست پاک کنید . این ماسک صورت برای پوست چرب مفید بوده و بعد از چند بار استفاده تاثیر آن را مشاهده می فرمایید.

ماسک خیار برای پوست چرب

ماسک پرتقال برای پوست چرب :

برای تهیه این ماسک صورت مفید و موثر دو قاشق آب پرتقال را با یک قاشق آب لیمو مخلوط نموده و روی پوست صورت بمالید و بعد از پانزده دقیقه پوست صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک صورت برای پوست چرب

ماسک روغن بذر کتان

این ماسک انتخابی عالی برای تمیز شدن پوست های چرب می باشد که در اصطلاح به آن تونر پوست می گوبند. برای استفاده از این ماسک باید روغن بذر کتان را به اندازه یک قاشق روزانه به هنگام صبح به پوست صورت خود بمالید تا از اثر بخشی آن بهره مند گردید.

ماسک گلاب

برای خلاصی از پوست چرب و همچنین نرمی و لطافت پوست می توانید از این ماسک استفاده نمایید که به چند روش می توانید این ماسک گلاب را تهیه کنید. یکی از این روش ها مخلوط کردن گلاب با خاک رس می باشد و با قرار دادن آن روی پوست می توانید چربی صورت خود را برطرف کنید.

ماسک جو

طریقه تهیه و گذاشتن این ماسک روی صورت بدین صورت است که مقداری پودر جو را با آلوئه ورا ترکیب نمایید و مخلوط به دست آمده را روی پوست بگذارید و یا اینکه برای بهره مندی از این ماسک برای پوست بدن پیشنهاد می کنیم پودر جو را درون وان حمام بریزید و برای مدتی داخل آب دراز بکشید تا از فواید این ماسک بهره مند گردید.

ماسک پودر جو برای پوست چرب

ماسک گوجه فرنگی

از دیگر ماسک های مفید برای پوست های چرب ماسک گوجه فرنگی می باشد که دارای آنتی اکسیدان، ویتامین C  و A می باشد که به رفع آکنه و سلامت پوست کمک می کند و موجب شادابی پوست می گردد، همچنین خاصیت سفت کنندگی و خنک کنندگی برای پوست دارد. اسید طبیعی موجود در گوجه فرنگی در متعادل شدن چربی پوست موثر می باشد بنابراین این ماسک می تواند ماسکی مناسب و فوق العاده برای افرد با پوست های چرب به شمار آید.

برای استفاده از این ماسک کافی است مقداری عصاره گوجه فرنگی را با کمی عصاره لیمو ترکیب نمایید و پوست صورت را با این ترکیب ماساژ دهید تا چربی اضافی پوست را از بین ببرید.

ماسک سرکه

برای سم زدایی پوست های چرب می توانید از ماسک سرکه سیب و یا سرکه سفید استفاده کنید که برای این منظور باید مقداری از آن را روی پوست بمالید و پس از گذشت ۱۰ دقیقه با آب سرد شستشو دهید، برای رقیق شدن ماسک می توانید با مقداری آب مخلوط نماید و بعد استفاده کنید. چنانچه از پوست حساسی برخوردار هستید حداقل به مدت ۲ هفته از آن استفاده کنید تا نتایج بهبودی را روی پوست خود مشاهده نمایید.

ماسک سرکه برای پوست چرب

انواع ماسک برای پوست چرب را مشاهده نمودید، امیدواریم این راهکارها برای پوست شما مفید بوده و تاثیر فوق العاده ایی داشته باشد. پیشنهاد می کنیم با مراجعه به بخش سلامت پوست با دیگر ماسک های زیبایی و همچنین نکات و راهکارهای مهم در خصوص سلامت و زیبایی پوست آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *