دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

راه های تقویت و پرپشت شدن مژه

  • زهره امامی
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

اولین و ساده ترین روش برای پرپشت شدن مژه استفاده از وازلین است. در این روش وازلین را به مدت دو تا سه دقیقه بر روی مژه ها بمالید. وازلین سبب بهبود در اکسیژن و خون رسانی و در نتیجه رشد سریع تر مژه ها می شود.

تاکنون روش های بسیار فراوانی برای پرپشت شدن مژه امتحان شده و راه های قطعی نیز بیان شده اند. در این مقاله قصد داریم برخی از این راه های طبیعی تقویت مژه ها را به شما معرفی کنیم. خواهشمندیم تا پایان با ما باشید.

راه های تقویت و پرپشت شدن مژه

برای تقویت مژه ها و پر پشت شدن آن ها راهکارهای خانگی بسیاری وجود دارد، از راهکارهای موثر استفاده از روغن های گیاهی می باشد که برای داشتن مژه های حجیم و در نهایت زیبای چشمان خود از این روغن ها و دیگر روش های طبیعی مورد استفاده قرار دهید.

  • وازلین

اولین و ساده ترین روش برای پر پشت شدن مژه استفاده از وازلین است. در این روش وازلین را به مدت دو تا سه دقیقه بر روی مژه ها بمالید. این کار سبب می شود پوسته های روی پلک برداشته شده در نتیجه سبب بهبود در اکسیژن و خون رسانی و در نتیجه رشد سریع تر مژه ها می شود.

پرپشتی مژه با روش خانگی

  • ترکیب روغن زیتون، بادام و نارگیل

روش پیشنهادی دوم ما استفاده از روغن نارگیل، زیتون و بادام می باشد. در این روش سه روغن را با یکدیگر مخلوط کنید و با برس ریمل که از قبل تمیز شده باشد را برای مدت پنج ثانیه بر روی مژه ها بکشید. اینکار را در طول شبانه روز تا قبل از خواب شبانه به تعداد پنج بار تکرار کنید. روغن بادام سرشار از ویتامین های A،B و E است که باعث تقویت مژه ها می شود. روغن نارگیل، سبب رشد بیشتر و تیره شدن مژه ها می گردد. روغن زیتون، نیز غنی از اسیداولیک و ویتامین E می باشد.

  • ترکیب ویتامین E و ژله آلوئه ورا

پرپشت کردن مژه ها با ژل آلوئه ورا و کپسول ویتامین E . کپسول ویتامین E و ژل آلوئه ورا را خوب با هم مخلوط کنید و با گوش پاک کن به مژه ها بمالید. ویتامین E به رشد و پر حجم شدن مژه ها کمک بسیار می کند. آلوئه ورا نیز باعث تغذیه مژه ها می شود.

راه های تقویت و پرپشت شدن مژه

  •  آرون گروپس
  • روغن هسته انگور

این روغن حاوی ۹۰% از اسیدهای چرب غیر اشباع شده می باشد و فاقد کلسترول و سدیم می باشد خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور بسیار بالا است به نحوی که این خاصیت به ترتیب ۵۰ و ۲۰ برابر بیشتر از ویتامین E و C می باشد. همچنین روغن خالص هسته انگور تاثیر بسیار زیادی در رشد پیاز مو دارد که با ماساژ این روغن بر روی پوست سر می توانید از تاثیرات فوق العاده آن بهره مند شوید.

  • روغن رزماری

یکی از دیگر از گیاهان دارویی که برای پرپشت شدن مژه ها و تقویت آن ها می تواند موثر واقع گردد اکلیل کوهی یا همان رزماری می باشد که معطر است و دارای خواص بیشماری می باشد. روغن این گیاه می تواند به خاطر گرمی و نفوذپذیری زیاد محرکی برای اعصاب مرکزی باشد و در نهایت به پر پشت شدن مژه ها و ابروها کمک کند که برای دریافت نتیجه مطلوب باید در دراز مدت از این روغن استفاده کرد.

روش های پر پشت شدن مژه

  • کره شیا

یکی دیگر از دانه های گیاهی که برای تقویت پوست و مو ناخن مفید می باشد کره شیا می باشد که دارای ویتامین E و A می باشد که این ویتامین ها در افزایش رشد و پرپشت شدن مژه ها و فولیکول های مو بسیار موثر هستند. به منظور استفاده از این راهکار طبیعی باید پنبه ای را به مقدار کمی از آن آغشته نمایید و به ریشه مزه ها بمالید و پس از گذشت یک شب، روز بعد صبح مژه ها را با آب گرم بشویید. این روش درمانی را به مدت یک تا سه ماه انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

  • روغن جوجوبا

این دانه گیاهی که شباهت زیادی به بادام زمینی دارد از گیاهان دارویی متعلق به منطقه ای میان آمریکا و مکزیک می باشد که هم اکنون در ایران نیز این گیاه تکثیر می گردد و داری چربی زیادی شبیه به چربی پوست انسان دارد و قدرت جذب آن بسیار بالا می باشد و اغلب در تهیه محصولات و مواد آرایشی به کار گرفته می شود و به دلیل منبع مغذی از مواد معنی و ویتامین های B و E علاوه بر تاثیرات فوق العاده بر تقویت، شفافیت و نرمی پوست و مو به جلوگیری از ریزش موها، درمان ترک و خشکی لب نیز کمک می کند.

پر پشت شدن مژه با روغن جوجوبا

پرپشت کردن مژه ها از جمله راه هایی است که برای داشتن چشم هایی زیبا و جذاب امتحان می شود. توصیه می کنیم به جای استفاده از روش های شیمیایی و آرایشی مختلف برای پرپشت کردن مژه ها از این روش های طبیعی گفته شده در این مقاله استفاده کنید. ممنون که مجله آرگا را برای راهنمایی انتخاب کردید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *