دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آنچه باید در مورد اضطراب اجتماعی و راه های درمان آن بدانید

  • زهره امامی
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

بهترین و موثرترین راهکارها برای پیشگیری و دوری از اضطراب اجتماعی را در این مطلب از مجله آرگا مشاهده نموده و با استفاده از پیشنهادات ارائه شده برای رهایی از اضطراب و ترس های اجتماعی، بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.

اضطراب اجتماعی، از جمله مشکلات متداولی است که افراد بسیاری در موقعیت های مختلف اجتماع با آن مواجه هستند. امروز می خواهیم در این رابطه با شما صحبتی کوتاه داشته باشیم و سعی در برطرف کردن آن نیز داشته باشیم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

آنچه باید در مورد اضطراب اجتماعی و راه های درمان آن بدانید

در نوع استرس اجتماعی افراد وقتی در جمعی قرار می گیرند دچار استرس و خجالت می شوند. همین امر سبب می شود که نتوانند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنند و این موجب می شود خیلی از مردم این دسته از افراد را گوشه گیر و یا حتی مغرور بخوانند. در صورتی که در واقع اینطور نیست. حال در نظر داریم با دیدگاه انسان دوستانه به این قضیه نگاه کنیم و راهکارهایی برای رفع آن مطرح نماییم.

اضطراب در جمع

اضطراب اجتماعی در کودکان

افراد مضطرب نیاز به حمایت جمع دارند تا بتوانند بر استرس و نگرانی خود غلبه کنند. متاسفانه خیلی از ما سخت بر این باوریم که اگر کسی مشکلی دارد، خجالتی است و یا هر مشکل ارتباطی دیگری دارد باید خودش به تنهایی در صدد برطرف سازی آن اقدام نماید. دوستان خوبم همه ی ماجرا این نیست. بسیاری از افرادی که استرس اجتماعی دارند اگر در جمعی به اصطلاح عامیانه به آنها پر و بال داده شوند ، مطمئنا افراد توانمندی هستند و بسیاری از این قبیل انسان ها را دیده ایم که خیلی هم شوخ طبع و شادی آورند اما متاسفانه جمعی که در آن حاضر می شوند افراد آن با طرز نگاه و یا نحوه ی گفتار و عمل خود با چنین افرادی باعث می شوند اینگونه افراد دیگر هرگز نتوانند در آن جمع احساس راحتی کنند.

اضطراب اجتماعی ودلایل آن

چه بسا بسیاری از افراد حتی در محیط های غیر رسمی و محافل خانوادگی و اقوام نیز دچار اضطراب اجتماعی می شوند. در صورتی که نباید اینگونه باشند. و این تنها مشکل آن فرد نیست بلکه افراد حاضر در آن جمع هم دارای مشکل هستند که نتوانسته اند بساطی را فراهم آورند تا فرد مورد نظر از اضطراب و خجالت رهایی یابد و بتواند توانایی گفتاری و عمل خود را در آن جمع بروز دهد. دوستان همیشه همراه بیایید کمی متفاوت تر از همیشه به این قضیه نگاه کنیم و سعی کنیم به این گونه افراد در جمع کمک کنیم تا جامعه ای سالم و اجتماعی و انسان دوستانه داشته باشیم. این اضطراب می تواند دلایلی متعددی داشته باشد که از آن میان می توان به اضطراب ناشی از شغل جدید، اضطراب ناشی از قرار گرفتن بین افراد جدید و غریبه، اضطراب در رابطه با روبرو شدن فرد با واقعیت های زندگی و… اشاره نمود.

  •  آرون گروپس

اضطراب اجتماعی خانوم ها

برای درمان اضطراب و هراس های مختلف اجتماعی، پیشنهاد می شود که در ادامه برخی از آنها را ملاحظه می نمایید.

  • تغییر در عادات روزانه و قرار گرفتن در محیط های آرام و با انرژی مثبت
  • استفاده از دارو و  قرص ضد افسردگی مثل: ایفکسر، سیمباتلا، پاکسیل و لگزاپرو
  • انجام وزش های روزانه خصوصا یوگا و مدیتیشن
  • استفاده از گیاهان آرامبخش مثل سنبل الطیب

امیدواریم مطالب ارائه شده در جهت رهایی از اضطرابهای اجتماعی برای شما عزیزان نیز مفید بوده باشد و با به کارگیری راهکارهای ارائه بهترین نقش را در کنترل و درمان اضطرابهای اجماعی داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *