دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

راه های تقویت مو با روغن زیتون

  • افسانه شمشیری
  • ۲ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

برای داشتن موهایی زیبا و پر پشت باید آن را تقویت کنید و بهترین راه، تقویت مو با روغن زیتون است چرا که ماسک مویی طبیعی و گیاهی برای تقویت، افزایش استحکام ساقه و ریشه مو می باشد. در ادامه با ما همراه شوید تا با ماسک های تقویت موی سر با روغن زیتون آشنا شوید.

از سال ها پیش خواص روغن زیتون برای سلامتی بدن انسان ها مشخص و اثبات شده است. علاوه بر فواید بی شمار مصرف خوراکی روغن زیتون، از آن در محصولات زیبایی نیز استفاده می شود زیرا به حفظ زیبایی بیرونی و ظاهری نیز کمک می کند. بدین منظور از روغن زیتون برای تقویت موی سر استفاده می شود. در ادامه با اثرات فوق العاده تقویت موها با روغن زیتون آشنا می شوید.

انواع روش های تقویت مو با روغن زیتون

روغن زیتون بهترین درمانگر و تقویت کننده برای موی سر می باشد زیرا سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب و مواد مغذی است که در زیبایی و سلامتی موها بسیار اثر گذار هستند به همین دلیل جزء مواد اولیه در فرآورده های تقویت موها می باشد. عواملی مثل وجود آلاینده های محیطی، رنگ کردن و دکلره کردن و… باعث می شوند که رفته رفته موی سر رطوبت خود را از دست بدهد در نتیجه از زیبایی، شادابی و سلامتی موها کاسته شود که این امر برای هیچ کس مخصوصا خانم ها خوشایند نیست. در ادامه به روش های تقویت موها با روغن زیتون می پردازیم.

رفع شوره کف سر با روغن زیتون

رشد و تقویت انواع موی سر با روغن زیتون

برای تقویت موی سر با روغن زیتون, ابتدا بسته به حجم موی سر مقداری روغن زیتون را در ظرفی ریخته و بر روی بخار کتری و یا سماور قرار دهید تا کمی گرم شود. سپس موی سر را با آن ماساژ دهید تا روغن به همه جای موهای شما برسد. اگر پوست سر شما خشک است آن را نیز با روغن زیتون ماساژ دهید. اما اگر مو و پوست سر شما چرب است، به فاصله دو سانت از ریشه مو، از روغن استفاده کنید. همچنین این افراد می توانند مقداری آب لیموی تازه نیز در روغن بچکانند. سپس موها را بر روی سر جمع کرده و با یک کلاه پلاستیکی آن ها را بپوشانید. حوله ای نیز بر روی کلاه قرار دهید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه موها را آبکشی کنید.

تقویت مو با روغن زیتون

درمان شوره، ریزش و موخوره موها

روش تقویت مو با روغن زیتون که در بخش قبل گفته شد، سموم و آلودگی های مو که از محیط بیرون نشات می گیرد را از بین می برد و سلامتی و شادابی به موهای شما بر می گردد. این روش استفاده از روغن زیتون علاوه بر اینکه موی سر را نرم، براق و خوش حالت می کند، ریزش ، شوره و موخوره آن را نیز برطرف می کند. برای درمان بهتر شوره سر بهتر است که ابتدا موی سر را با آب گرم نم دار و مرطوب کرده سپس از روغن زیتون برای پوست سر استفاده کنید. چون فولیکول های مو مرطوب شده اند و دیگر روغن را مصرف نمی کنند و روغن زیتون فقط پوست سر شما را درمان می کند.

  •  آرون گروپس

رشد موی سر با روغن زیتون

پیشگیری از سفید شدن موی سر

تقویت موها با روغن زیتون از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می کند. اگر اولین تارهای سفید موی خود را مشاهده کردید، بهتر است از روغن زیتون به عنوان ماسک برای موهایتان استفاده کنید زیرا روغن زیتون می تواند سفید شدن موهایتان را به تاخیر بیاندازد.

ماسک موهای طبیعی با روغن زیتون

در این بخش برای تقویت موها با استفاده از روغن زیتون, طرز تهیه ۸ ماسک موی گیاهی و طبیعی را با این روغن، به شما عزیزان معرفی می کنیم.

رفع خشکی مو با روغن زیتون

۱. ماسک موی روغن زیتون و عسل

ابتدا مقداری روغن زیتون را گرم کرده و به آن ۱ الی ۳ قاشق غذاخوری عسل (بسته به حجم مو) اضافه کنید. این ماسک طبیعی تقویت مو را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی مو و پوست سر قرار دهید.

۲. ماسک موی روغن زیتون و جعفری

برای تهیه ماسک دیگر تقویت موها با روغن زیتون ابتدا مقداری روغن زیتون رو با ۲ الی ۴ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده در مخلوط کن بریزید تا خوب مخلوط شوند. ریشه و ساق موها را با این مخلوط ماساژ دهید. سپس موها را با کلاه پلاستیکی و حوله بپوشانید و بعد از گذشت یک ساعت آبکشی کنید.

۳. بهترین ماسک موی روغن زیتون

مقداری روغن زیتون را با ۲ الی ۴ قاشق غذاخوری کتیرای باز شده و ۱ الی ۲ عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنید. کف سر و ساقه های مو را با این ترکیب ماساژ دهید. موها را با کلاه پلاستیکی بپوشانید سپس حوله ای نیز بر روی آن قرار دهید. بعد از ۳ الی ۴ ساعت موها را با آب گرم (آب داغ نباشد) بشویید. از این ماسک فوق العاده قوی هفته ای دوبار استفاده کنید تا علاوه بر براق شدن و زیبایی موها، شاهد رویش مجدد موهای ریخته شده خود باشید.

۴. ماسک موی آووکادو و روغن زیتون

ابتدا نیمی از یک آووکادوی رسیده را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، ۱ عدد تخم مرغ، ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری آب در مخلوط کن ریخته تا مایه یک دستی درست شود. موها را به این مخلوط آغشته کرده و پس از ۳۰ دقیقه بشویید. این ماسک موی تقویتی سرشار از مواد مغذی و ویتامین می باشد.

رفع موخوره مو با روغن زینون

۵. روغن زیتون، ویتامین E و عسل

سه قاشق غذا خوری روغن زیتون را به همراه نصف قاشق چای خوری روغن ویتامین E و دو قاشق غذا خوری عسل ترکیب نمایید سپس ماسک حاصل را به تمام قسمت های مو بمالید و با کمک کلاه سرتان را به مدت یک ساعت بپوشانید و در نهایت موهایتان را با شامپو بشویید.

ماسک تقویت مو با روغن زیتون

نکته : در صورت داشتن موهای خشک از این روش هفته ای یک بار و موهای چرب ماهی یک بار استفاده نمایید.

۶. روغن زیتون و آب لیمو

از دیگر ماسک های روغن زیتون ترکیب دو قاشق غذا خوری روغن زیتون، دو قاشق غذا خوری آب لیموی تازه و دو قاشق غذا خوری آب است که می توانید موهایتان را با این ماسک ماساژ دهید و به مدت بیست دقیقه موهایتان را با کمک یک حوله بپوشانید سپس با شامپو و آب ولرم بشویید، از این روش یک بار در هفته کمک بگیرید.

ماسک موی روغن زیتون

۷. روغن زیتون، موز و عسل

می توانید به یک عدد موز له شده دو قاشق روغن زیتون و دو قاشق عسل بیفزایید سپس با کمک همزن آن را هم بزنید تا خمیری صاف حاصل شود حالا ماسک را بر روی موهایتان اعمال کنید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بماند و با شامپو بشویید، از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید تا شاهد موهای نرم و مرطوب باشید.

معجزه روغن زیتون برای داشتن موهای زیبا و شاداب

۸. روغن زیتون، شیر نارگیل و عسل

دو قاشق غذا خوری روغن زیتون را با یک پیمانه شیر نارگیل و یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید سپس ماسک به دست آمده را بر روی تمام قسمت های مو به مدت نیم ساعت قرار دهید و با شامپو بشویید، به منظور رفع وزی موها و نرم شدن موها از این روش هفته ای یک بار استفاده کنید.

در این مطلب با انواع روش های رشد و تقویت مو با روغن زیتون آشنا شدید. امیدواریم بتوانید با کمک این روغن گیاهی باارزش مشکلات پوست سر و موهای خود را برطرف کنید، جهت دریافت اطلاعات در زمینه سلامت مو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *