دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی ۶ ماسک سفیده تخم مرغ و فواید آن

  • ندا خوشرو
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

یکی از بهترین انواع ماسک های طبیعی برای درمان پوست شما ماسک سفیده تخم مرغ است. سفیده تخم مرغ در رفع بیماری های پوستی نظیر جوش و آکنه و محو چین و چروک های پوست و جذب چربی اضافی و هم چنین تنگ شدن منافذ پوست شما بسیار موثر است.

ماسکهای تهیه شده با تخم مرغ از جمله محصولاتی هستند که در درمان بیماری هایی پوستی بسیار مفید و تاثیر گذارند. با استفاده از سفیده تخم مرغ می توانید انواع ماسک سفیده تخم مرغ را بدون صرف هزینه اضافی در منزل تهیه کنید و به صورت طولانی مدت و مداوم برای پوست خود استفاده کنید تا تاثیر خودش را بر روی پوست صورتتان بگذارد.

ماسکهای طبیعی بهترین روش برای درمان بیماری های پوستی شما می باشند و هیچ نوع ضرری را به پوست شما وارد نمی کنند. در ادامه مطلب شما را با طرز تهیه ماسکهای سفیده تخم مرغ آشنا خواهیم کرد.

ماسک سفیده تخم مرغ

انواع ماسک سفیده تخم مرغ

 سفیده تخم مرغ را می توانید بعد از جدا کردن از زرده با موادی نظیر آبلیمو و ماست و …. مخلوط کنید و بر روی پوست خود بمالید. توجه داشته باشید که ماسکهای طبیعی را باید بر روی پوست کاملا تمیز خود قرار دهید در این بخش از سلامت پوست ماسکهای متفاوت سفیده تخم مرغ مفید برای پوست صورت را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

رفع چین و چروک پوست با ماسک سفیده تخم مرغ

ماسکی از سفیده تخم مرغ و آرد جوی دو سر

ماسک سفیده تخم مرغ و آرد جوی دو سر

این ماسک برای جذب چرب اضافی پوست شما بسیار موثر است. سفیده را از زرده آن جدا کنید و به کمک چنگال و یا همزن آن را به خوبی هم بزنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

جدا کردن سفیده تخم مرغ هم زدن سفیده تخم مرغ

سپس مقداری آرد جوی دوسر را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و این ترکیب را بر روی پوست صورت خود بزنید. اگر پوست صورت شما بسیار چرب است این ماسک ضد چربی را به صورت مداوم استفاده کنید.

زدن ماسک سفیده تخم مرغ و آرد جوی دوسر بر روی پوست

ماسکی از سفیده تخم مرغ و ماست

این ماسک یک نوع مرطوب کننده طبیعی پوست صورت است و پوست آسیب دیده صورت شما را به خوبی تسکین می بخشد.

مواد لازم

ماست ساده : ۲ قاسق غذا خوری
سفیده تخم مرغ : ۲ عدد

طرز تهیه ماسک

ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید سپس ماست را به سفیده تخم مرغ بیافزایید و آن ها را آنقدر هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. سپس مخلوط سفیده تخم مرغ و ماست را بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ و ماست

ماسکی از سفیده تخم مرغ و آب لیمو

این ماسک طبیعی سلول های مرده پوست شما را از بین می برد و برای رفع چین و چروک صورت شما بسیار موثر است. هم چنین این ماسک چربی صورت را به خوبی جذب می کند و منافذ پوست شما را تنگ می کند.

طرز تهیه ماسک آب لیمو و تخم مرغ

مواد لازم
سفیده تخم مرغ : ۲ عدد
لیموی تازه :  ۱ عدد

روش تهیه ماسک

سفیده تخم مرغ در ظرفی مناسب  قرار دهید سپس آب یک عدد لیموی تازه را به خوبی بگیرید و به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و آن ها را آنقدر هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند سپس آن را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست تمیز صورت خود قرار دهید.

انواع ماسک های طبیعی سفیده تخم مرغ

ماسکی تهیه شده از سفیده تخم مرغ

این ماسک برای رفع جوش صورت و حذف چربی اضافی پوست و آکنه و از بین بردن چین و چروک های پوست و تنگ شدن منافذ پوست بسیار مفید است.

انواع ماسک طبیعی تخم مرغ
ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید و آنقدر سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا شبیه کف شود.

ماسک سفیده تخم مرغ

سپس سفیده را به کمک انگشتتان و یا قلم مو بر روی پوست صورت خود بزنید و بعد از۱۵ دقیقه مکث صورت خود را بشویید.

ماسک تخم مرغ برای درمان بیماری آکنه

سفیده تخم مرغ، برای درمان بیماری آکنه بسیار مفید است در ادامه مطلب شما را با طرز استفاده این ماسک آشنا می کنیم.
ابتدا ماسک تخم مرغ را به روشی که در مطلب قبل گفته شد تهیه کنید سپس آن را بر روی پوست صورت خود بزنید و در مرحله بعدی بعد از اینکه صورتتان را با سفیده تخم مرغ به خوبی پوشش دادید یک دستمال کاغذی بر روی صورت خود قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه دستمال کاغذی را از روی صورت خود بردارید و صورتتان را با آب گرم بشویید. از این ماسک،۱ بار در هفته استفاده کنید تا بیماری آکنه پوست شما از بین برود.

ماسک طبیعی سفیده تخم مرغ

ماسکی از سفیده تخم مرغ و آووکادو

از آووکادو که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی همچون فسفر، آهن، مس، پتاسیم و منیزیم است در تهیه این ماسک استفاده می شود. لازم است بدانید روغن آووکادو پاکسازی پوست، رفع خطوط چین چروک موثر می باشد و مرطوب کننده ای عالی به شمار می رود و به بهبود آفتاب سوختگی نیز کمک می کند.  ترکیب سفیده تخم مرغ با آووکادو موجب درخشندگی؛ جوان سازی و حذف چربی های اضافی پوست می گردد.

مواد لازم

سفیده تخم مرغ: ۱ عدد

آووکادو: ۱/۴ از میوه آووکادو

شیر: ۱ قاشق غذاخوری

عسل: ۱ قاشق غذاخوری

روش تهیه ماسک

داخل کاسه ای سفیده تخم مرغ را به اندازه ای هم بزنید که کف کند، بعد آووکادو را له نماید و به آن بیفزایید. سپس شیر و عسل را به این ترکیب اضافه نمایید و کاملا مخلوط کنید. ترکیب را روی صورت بمالید و بعد از گذشت یک ربع صورت را با آب گرم شستشو دهید.

ماسکی از سفیده تخم مرغ برای مرطوب شدن پوست

ماسکی از سفیده تخم مرغ و هلو

ترکیب ین ماسک نیز موجب پاکسازی و مرطوب کنندگی پوست می گردد که استفاده از آن برای افراد دارای پوست های حساس و ترکیبی مناسب می باشد و به دلیل جوانی و درخشان شدن پوست به عنوان ماسک ضد پیری نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد لازم

سفیده تخم مرغ: ۱ عدد

هلوی رسیده: ۱ عدد

خامه یا ماست: ۱ قاشق غذاخوری

روش تهیه ماسک

با چنگالی آووکادو را پوره نمایید به نحوی که خمیر یکدستی حاصل شود. سپس ماست و سفیده تخم مرغ را به آن اضافه نمایید و خوب مخلوط کنید. و با انگشتان خود یک لایه ضخیم از مواد را روی صورت قرار دهید تا یک ربع به همان حالت باقی بماند. بعد صورت را با آب ولرم بشویید و با حوله تمیز صورت خود را خشک نمایید. در هفته یک مرتبه می توانید از این ماسک استفاده نمایید.

ماسکی از سفیده تخم مرغ

از سفیده تخم مرغ می تواند برای رفع پف چشم نیز استفاده کنید. در این مجموعه از آرایش و زیبایی شما را با طرز تهیه ماسکهای سفیده تخم مرغ آشنا ساختیم که امیدواریم این ماسکها برای درمان پوست شما موثر واقع شوند. برای آموزش طرز تهیه انواع ماسکها به بخش ماسک طبیعی مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *