دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساخت شمع در خانه با شمع های کهنه به صورت مرحله به مرحله

  • یلدا محمدی
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

با ساخت شمع در خانه به کمک ایده های جدید و متنوع میتوانید شمع های مختلف و دلخواه را تهیه نموده و از آنها برای تزیین منزل استفاده نمایید. در ادامه می توانید آموزش کامل و زیبای ساخت شمع را مشاهده فرمایید.

ساختن شمع در خانه یکی از هنرهای زیبا و پرکاربرد است که تاثیر زیادی در زیبایی منزل و تزیینات آن دارد. در صورتی که بتوانید شمع های مورد نیاز را خودتان تهیه کنید علاوه بر صرفه جویی اقتصادی، می توان مناسب با فضای منزل و آنچه که نیاز دارید شمع های مختلفی تهیه کنید و از آنها نهایت استفاده را ببرید. در ادامه سعی داریم با معرفی آموزش کامل ساختن شمع در منزل، به شما کمک کنیم شمع های زیبا و جذابی بسازید و در تزیینات منزل مورد استفاده قرار دهید. تا پایان همراه ما باشید.

آموزش ساخت شمع در خانه با ایده های جدید:

در این مطلب با روشی خلاقانه و جذاب برای ساختن شمع در خانه همراه شما هستیم و سعی داریم روشی ساده و البته کاربردی را برای ساختن شمع معرفی نماییم. این سبک شمع سازی به راحتی تهیه شده و نیاز به وسایل خاصی ندارد و با کمترین امکانات می توانید آن را تهیه نموده و در منزل و برای انجام تزیینات مختلف، مورد استفاده قرار دهید.

وسایل مورد نیاز برای ساخت شمع :

شمع های قدیمی (البته به جای شمع قدیمی می توانید از پارافین نیز استفاده نمایید)

فتیله مخصوص شمع

رنگ مخصوص شمع سازی

قالب شمع

  •  آرون گروپس

شمع سازی

آموزش مرحله به مرحله ساخت شمع در منزل :

برای شروع ساخت شمع همه شمع های کهنه و قدیمی که در منزل دارید را خرد کرده، فتیله آن را خارج کنید و در ظرف فلزی ریخته و روی حرارت غیر مستقیم (روش بن ماری) آن را ذوب کنید. در حین ذوب کردن می توانید به آرامی آن را هم بزنید.

ساخت شمع در خانهشمع سازی

بعد از ذوب شدن کامل رنگ را به آن اضافه نمایید. برای ساخت شمع باید از رنگ های مخصوص شمع سازی استفاده نمایید تا به نتیجه مطلوب برسید.

ساخت شمع

فتیله شمع را در سایز مناسب با قالب برش زده و به کمک چسب به قالب بچسبانید. در اینجا از لیوان شیشه ایی به جای قالب استفاده شده است که شمع در قالب باقی می ماند و از آن جدا نمی شود. در صورتی که می خواهید شمع را از قالب خارج کنید حتما قالب را چرب نمایید.

شمع سازیشمع سازی

در این مرحله از ساخت شمع با این روش، شمع های ذوب شده را به آهستگی داخل قالب ریخته و با دست فتیله را تنظیم کنید و وسط شمع قرار دهید. بعد از اینکار قالب را در فضای اتاق و خارج از یخچال و فریزر قرار دهید تا شمع به حالت جامد درآید.

ساخت شمع در منزلساخت شمع در خانه

در ادامه ضمن مشاهده نمونه تکمیل شده شمع، می توانید چند مدل زیبا و متنوع از انواع شمع که با همین روش ساخته شده اند را ملاحظه فرمایید.

ساخت شمع با شمع کهنهشمع سازی جدیدساخت شمعشمع سازی در خانهساخت شمع جدیدشمع سازی

روش دوم برای ساخت شمع

با استفاده از روش های گوناگونی می توان شمع بسازید و از این شمع های دست ساز زیبا در تزئین منزل استفاده نمایید. یکی از این روش ها استفاده از مداد شمعی است که زیبایی خاص و متفاوتی به شمع می دهید. برای درست کردن این مدل شمع باید ابتدا وسایل زیر را فراهم کنید.
  • پارافین
  • مداد شمعی با رنگ دلخواه
  • عطر مخصوص ساخت شمع
  • پایه نگهدارنده و فتیله
  • ظرف برای ذوب کردن پارافین
  • یک عدد لیوان شیشه ای

نحوه ساخت شمع در خانه

در ابتدا باید مداد شمعی ها را به قطعات کوچک تر خرد نمایید تا زودتر ذوب گردند(انتخاب رنگ مداد شمعی به دلخواه می باشد).

سپس پارافین را باید ذوب کنید که برای این منظور باید داخل قابلمه ای تا نیمه آب بریزید و بر روی حرارت بگذارید تا به جوش آید، سپس پارافین را داخل ظرفی کوچک بریزید و ظرف حاوی پارافین را درون قابلمه قرار دهید و منتظر بمانید تا پارافین به طور کامل ذوب گردد.

آموزش درست کردن شمع در خانه

در این مرحله از ساختن شمع باید مداد شمعی خرد شده را درون پارافین بریزید تا مداد شمعی ها نیز کاملا ذوب شوند و سپس خوب مخلوط کنید تا مایع پارافین یکدستی حاصل آید.

درست کردن شمع در خانه به صورت مرحله به مرحله

بعد از این که ۱۰ دقیقه گذشت و حرارت پارافین پایین آمد، عطر مخصوص ساختن شمع را باید اضافه نمایید و هم بزنید.

در آخر لیوان شیشه ای را بشویید و خوب خشک نمایید. فتیله را در مرکز لیوان بگذارید و با کمک یک مداد آن را در بالای لیوان نگه دارید، زمانی که شمع با دمای محیط سرد شد. فتیله را حدودا ۲ الی ۳ سانتی متر کوتاه نمایید.

روش درست کردن شمع در خانه
امیدواریم از ساخت شمع در خانه با شمع های کهنه لذت برده باشید و حتما با این روش خلاقانه و جالب شمع های زیبایی تهیه کنید و در منزل مورد استفاده قرار دهید. پیشنهاد می کنیم از دیگر مطالب و اموزش ها در بخش شمع سازی دیدن فرمایید. موفق باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *