دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه شیر پسته با طعم و مزه فوق العاده عالی

  • مهلا بستگان
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

هر فصلی نوشیدنی مخصوص به خودش را دارد و شیر تنها نوشیدنی ای است که با افزودن مغزها و طعم دهنده های دیگر به صورت گرم و سرد در هر فصلی می شود از آن استفاده کرد. ما امروز به شما طرز تهیه شیر پسته را برای روزهای گرم سال آموزش می دهیم.

در این هوای گرم و روزهای بلند تابستان خوردن یک نوشیدنی خنک و خوشمزه که در عین حال انرژی مورد نیاز بدن ما را تامین کند حسابی می چسبد. ما در مجله اینترنتی آرگا به شما طریقه ساخت شیر پسته آموزش می دهیم.

از مخلوط کردن شیر با میوه نوعی نوشیدنی خنک به دست می آید که در آمریکا اختراع شده است و آن را میلک شیک نامیده اند، این نوشیدنی با مخلوط کردن شیره تازه و میوه داخل مخلوط کن تهیه می شود و در برخی موارد به آن کمی بستنی یا شکر نیز اضافه می کنند و نوشیدنی های مخلوط با شیر همچون نوشیدنی شیر موز، شیر پسته و… علاوه بر طعم و مزه ایده آلی که دارند سالم و مقوی نیز می باشند.

آشنایی با طرز تهیه شیر پسته

شیر پسته یکی از نوشیدنی های خنک و دلچسب برای روزهای تابستان است که به عنوان یک میان وعده خوشمزه محسوب می شود و نحوه تهیه آن بسیار ساده و راحت است، در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم:

  • یک عدد موز
  • هفتصد گرم بستنی وانیلی
  • پانصد گرم شیر یخ زده
  • نصف قاشق چای خوری پودر ثعلب
  • ۳ قاشق غذا خوری پودر پسته

طرز تهیه شیر پسته:

برای آماده کردن شیر پسته خوشمزه ابتدا یک عدد موز را داخل مخلوط کن می ریزیم و خوب هم می زنیم بعد که خوب از حالت اولیه خارج شد بستنی وانیلی را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا خوب ترکیب شوند بعد از این کار، در طرز تهیه شیر پسته لازم است شیر یخ زده را به بقیه مواد بیفزاییم و بعد از اینکه با موز و بستنی هم زده شد می توانیم پودر ثعلب و پودر پسته را با آنها مخلوط کنیم. بعد معجون آماده شده را در لیوان ها یا جام های مخصوصی که آماده کرده بودیم می ریزیم و برای تزیین شیر پسته می توانیم از پودر پسته, خلال پسته, پسته کامل, پودر نارگیل و تیکه های موز استفاده کنیم.

طرز تهیه شیر پسته

  •  آرون گروپس

مواد لازم برای تهیه شیر پسته مخصوص:

  • سه قاشق غذا خوری عسل
  • سیصد گرم بستنی ساده
  • چهار لیوان شیر سرد
  • صد گرم مغز پسته

طریقه آماده کردن شیر پسته مخصوص:

برای درست کردن این نوشیدنی خوشمزه, عسل را با بستنی و شیر سرد به همراه مغز پسته ها در مخلوط کن ریخته اجازه می دهیم تا کاملا باهم ترکیب شوند وقتی مایع یک دستی به دست آمد آن را درون لیوان های آماده شده جهت سرو می ریزیم و با خلال پسته یا پودر نارگیل تزیینش می کنیم. همه از خواص مفید و فراوان شیر مطلع هستید پس بهتر است از فواید پسته هم بدانید که مجاری کبد را باز می کند, معده را تقویت می کند و در درمان سرفه های سخت همانند مسکن عمل می کند.

طرز تهیه شیر پسته با دو روش متفاوت

با تهیه و نوش جان کردن این نوشیدنی پر خاصیت در این فصل گرم از پیشنهاد ما لذت ببرید.

بررسی خواص شیر پسته

شیر پسته به دلیل داشتن مقادیر فراوانی مواد معدنی، ویتامین ها، پروتئین و آنتی اکسیدان ها از فواید شگفت انگیزی بهره مند است که در ادامه مطلب برخی از خواص بی نظیر آن را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

کاهش قند خون :

دیابت یکی از مشکلات رایج در بین افراد می باشد که بسیاری از افراد از داشتن آن رنج می برند و با کمک شیر پسته می توانید این مشکل را برطرف کنید زیرا شیر پسته به خاطر داشتن شاخص گلیسمی پایین به کاهش سطح قند خون کمک می کند و همچنین سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود.

کاهش کلسترول خون :

شیر پسته داری آنتی اکسیدان و چربی سالم است در نتیجه به پایین آوردن کلسترول خون بالا کمک کرده و همچنین سبب کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی نیز می شود.

بررسی خواص شیر پسته

پایین آوردن فشار خون :

وجود مقادیر فراوانی پتاسیم در پسته آن را به یک راهکار عالی جهت پایین آوردن فشار خون بالا تبدیل است.

جلوگیری از آرتروز :

شیر پسته به خاطر داشتن خواص ضد التهابی سبب کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری های التهابی از جمله آرتروز می شود.

بررسی خواص شیر پسته

جوان سازی پوست :

آنتی اکسیدان و ویتامین موجود در شیر پسته سبب بهبود خاصیت الاستیسیته پوست شده و در نهایت باعث کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست خواهد شد.

نکته : آن دسته از افرادی که به پسته حساسیت دارند باید از این نوشیدن خودداری نمایند زیرا این نوشیدنی نیز دارای پسته است و سبب بروز حساسیت در آن ها می شود.

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، امیدواریم با نحوه تهیه این نوشیدنی خنک آشنا شده باشید و در روز های گرم تابستان آن را تهیه و نوش جان کنید، به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع نوشیدنی سرد می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *