دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه دسر با نشاسته برای مهمانی ها

  • ندا خوشرو
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

با نشاسته دسرهای مختلفی را می توانید تهیه کنید که در این مطلب طرز تهیه دسر با نشاسته برای مهمانی ها و مجالس مختلف را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش خواهیم داد که امیدواریم از تهیه این دسر نهایت لذت را ببرید.

فرنی موزی دسری خوشمزه و خوش طعم است که با نشاسته تهیه می شود و شما می توانید این دسر را برای افطار ماه مبارک رمضان و مجالس نذری خود تهیه کنید. در طرز تهیه دسر با نشاسته از شیر و موز و شکر و نشاسته و وانیل و گلاب استفاده می شود که این دسر خوش عطر؛ طعم و ظاهری متفاوت دارد، بنابراین اگر شما نیز به تهیه دسر در منزل علاقه دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

در طرز تهیه انواع دسر ها نظیر فرنی و مشکوفی و مسقطی از نشاسته استفاده می شود که هر کدام از این دسر ها طعم و ظاهری خوشایند و متفاوت دارند و برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس مختلف می توانند مفید و ایده آل باشند.

طرز تهیه دسر با نشاسته

مواد لازم

  • موز : یک عدد
  • شیر : یک پاکت
  • نشاسته : پنج قاشق غذاخوری
  • شکر : ده قاشق غذاخوری
  • گلاب : ۱/۲ پیمانه
  • وانیل : ۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر با نشاسته در منزل

برای تهیه دسر موزی با نشاسته ابتدا شکر و شیر و نشاسته را در ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید سپس ظرف را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید و مخلوط شکر و نشاسته را هم بزنید تا در شیر حل شوند و مانند فرنی شوند بعد از اینکه مواد به دمای جوش رسیدند وانیل را به آن ها بیفزایید و زیر شعله گاز را کم کنید.

روش تهیه دسر موزی

بعد گذشت دو دقیقه موز له شده را به مخلوط شکر و نشاسته بیفزایید و این مواد را به صورت مرتب هم بزنید تا با موز ترکیب شوند و بعد از گذشت دو دقیقه گلاب را به فرنی موزی اضافه کنید و شعله گاز را خاموش کنید. در مرحله آخر بعد از اینکه دسر موزی به طور کامل سرد شد آن را به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده دسر فرنی موز با نشاسته را از یخچال بیرون آورید و با کمک پودر پسته و شربت آلبالو این دسر خوشمزه را تزیین کنید برای تزیین دسر فرنی موزی همچنین می توانید از روش های تزیین فرنی استفاده کنید. همچنین می توانید این دسر را بعد از آماده شدن درون قالب با شکل دلخواه خود بریزید و به مدت ۴ ساعت قالب حاوی دسر را درون یخچال قرار دهید تا به خوبی ببندد و بعد از مدت زمان ذکر شده دسر را از درون قالب به ظرفی مناسب انتقال دهید سپس دسر فرنی موزی را با روش های دلخواه خود تزیین کنید.

روش پخت دسر با نشاسته

  •  آرون گروپس

دستور تهیه دسر نشاسته وانیلی

دسر نشاسته وانیلی یکی از انواع دسر های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که نحوه تهیه آن بسیار ساده و راحت است، در ادامه مطلب دستور تهیه این دسر را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • شیر : یک لیوان بزرگ
  • شکر : یک پیمانه
  • خامه : یک دوم پیمانه
  • تخم مرغ : سه عدد
  • نشاسته : سه قاشق غذا خوری
  • وانیل :یک دوم قاشق چای خوری

دستور تهیه دسر نشاسته وانیلی

روش تهیه :

در روش تهیه دسر نشاسته وانیلی ابتدا تخم مرغ ها را شکسته و سفیده و زرده آن ها را به صورت جداگانه داخل ظرف بریزید و هم بزنید سپس شکر، نشاسته و وانیل را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید.

حالا شیر را داخل قابلمه بریزید و بر روی شعله قرار دهید و به آن به صورت کم کم مخلوط نشاسته بیفزایید سپس به مواد زرده تخم مرغ بیفزایید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

در مرحله بعدی حرارت را خاموش کرده و پس از خنک شدن مواد، سفیده تخم مرغ و خامه را با هم ترکیب کرده و به مواد بیفزایید و تمام مواد را با هم مخلوط نمایید.

در مرحله پایانی نحوه تهیه دسر نشاسته وانیلی، مواد را داخل ظرف مورد نظر ریخته و  اجازه دهید داخل یخچال بماند تا خنک شود، می توانید دسر را با مقداری شکلات تزیین کرده و نوش جان کنید.

نکات تکمیلی

۱. مقدار مواد گفته شده برای چهار نفر مناسب است.

۲. زمان آماده سازی مواد اولیه تقریبا ده دقیقه و زمان پخت و انتظار آن تقریبا بیست دقیقه می باشد.

نحوه تهیه دسر با نشاسته

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، در این مطلب با طرز تهیه دسر با نشاسته در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این دسر خوشمزه و مجلسی در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید، به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع دسر و پیش غذا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *