دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

چند روش عالی برای درمان گرفتگی صدا با استفاده از عسل

  • بهاره سلطانی
  • ۴ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

بعضی افرادی که مشاغلی مانند آواز خوانی و معلمی که مستقیم با صدا مرتبط بوده دارند ممکن است دچار گرفتگی صدا و یا گلو درد شوند. ما در این مقاله به روش های متعددی که در درمان گرفتگی صدا با عسل موثر است می پردازیم.

حنجره یکی از اعضای مهم بدن است که صدا تولید می کند. گاهی ممکن است فشار روی تارهای صوتی باعث اختلال در عملکرد آنها شود و علاوه بر تغییر صدا با سوزش گلو نیز همراه باشد. در ادامه با روش های بهبود گرفتگی صدا با عسل آشنا می شوید.

عسل به دلیل داشتن خواص ضد باکتری به از بین بردن آلودگی های گلو کمک زیادی می کند از این رو، می توانید برای درمان گرفتگی صدا روزی چند بار عسل مصرف کنید و آن را داخل چای ریخته سپس بنوشید، به منظور رفع فوری گرفتگی صدا می توانید آن را با چند ماده دیگر ترکیب کنید، به همین خاطر در ادامه مطلب چند ترکیب موثر عسل با دیگر مواد را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

 درمان گرفتگی صدا با عسل

درمان گرفتگی صدا با عسل

عسل یکی از خوراکی های مفید برای درمان گلو درد و از بین بردن خشونت صدا می باشد. برای رفع گرفتگی صدا با عسل می توان عسل را با مواد مختلفی مخلوط کرد. یکی از آسانترین راه ها مخلوط کردن عسل با آب گرم است، صبح ها از این محلول قرقره کنید. می توانید عسل را در شیر گرم نیز حل کرده و میل کنید.

محلول آب پیاز و عسل

می توانید از آب پیاز نیز برای درمان گرفتگی صدا استفاده کنید. برای اینکار کافیست یک پیاز بزرگ را رنده کرده و با دو لیوان آب بجوشانید تا لعابی شود و سپس چند قاشق از این محلول را در آب گرم ریخته و غرغره کنید.

مخلوط انجیر و عسل

برای درمان گرفتگی صدا با عسل می توانید انجیر خشک را با مقداری آب بپزید تا حالت ژله ایی پیدا کند، این محلول را صاف کنید و با عسل مخلوط کنید تا قوام پیدا کرده و سپس آن را میل نمایید. این مخلوط برای از بین بردن صدای خشن و نرم شدن سینه بسیار موثر است.

  •  آرون گروپس

انجیر خشک موثر در درمان گلو درد

عسل و پودر فلفل

برای درمان گرفتگی گلو و صدا می توانید مقداری پودر فلفل سیاه را در چند قاشق عسل و یک لیوان آب گرم حل کرده و چند مرتبه در طی روز آن را میل کنید.

مخلوط ریحان و عسل

چند برگ ریحان را در چند قاشق عسل مخلوط کرده و برای درمان گلو درد سه مرتبه در روز میل کنید.

درمان با عسل و شلغم

می توان برای درمان گرفتگی صدا از مخلوط شلغم و عسل نیز استفاده کرد. برای تهیه مخلوط شلغم و عسل، یک عدد شلغم را به تکه های کوچک و زیاد تقسیم کنید و روی آن عسل بمالید. سپس تکه های شلغم را در آب گرم بگذارید و از آن روزی سه مرتبه استفاده کنید.

درمان گرفتگی صدا با شلغم

عسل و عرق آویشن

از درمان های موثر گرفتگی صدا مخلوط عسل و آویشن است. می توانید این محلول را غرغره کنید.

درمان خشونت صدا با گل محمدی و عسل

پودر گل محمدی نیز از درمان های موثر برای گرفتگی و خشونت صدا می باشد. می توانید ۲۵ گرم از پودر گل محمدی را در ۱۰۰ گرم عسل مخلوط و سه مرتبه در طی روز استفاده کنید.

سیاه دانه و عسل

برای بهبود گرفتگی صدا با عسل می توانید ۳۰ گرم سیاه دانه کوبیده شده را در ۱۰۰ گرم عسل مخلوط و در طی روز سه مرتبه از آن میل کنید. می توانید از آب گرم نیز همراه این مخلوط استفاده کنید.

درمان گلو درد با سیاه دانه

عسل و سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی از دیگر راهکارهای مفید جهت رفع گرفتگی صدا محسوب می شود می توانید عسل، فلفل کاین و دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را با هم ترکیب کنید سپس به یک فنجان آب اضافه کنید و آن را بنوشید، به منظور دریافت بهترین نتیجه روزی دو بار از این نوشیدنی استفاده کنید.

درمان گرفتگی صدا با روش های خانگی

عسل و دارچین

از دیگر روش های رفع گرفتگی صدا مخلوط عسل و دارچین می باشد زیرا دارچین دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری است و برای بهبود گلو درد و گرفتگی صدا گزینه بسیار مناسبی است روزی سه تا چهار بار از مخلوط به دست آمده استفاده کنید و همچنین می توانید پودر دارچین، کشمش و عسل را داخل مقدار آب جوش ریخته سپس دمنوش به دست آمده را بنوشید.

رفع گرفتگی صدا با روش های خانگی

عسل و آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خاصیت ضد التهابی است از این رو، مخلوط ژل آلوئه ورا و عسل را می توانید به منظور درمان گرفتگی صدا روزی یک بار مصرف کنید

درمان گرفتگی صدا با عسل

عسل و لیمو

لیمو به مرطوب نگه داشتن گلو کمک زیادی می کند و همچنین سبب کاهش درد و تورم نیز می شود همچنین وجود ویتامین C در گلو با عفونت مبارزه می کند بنابراین داخل یک فنجان آب ولرم یک قاشق سوپ خوری عسل و آب لیمو بریزید و روزی چند بار از محلول حاصل میل کنید.

خوراکی های مفید برای تقویت تارهای صوتی

می توانید دانه به را جوشانده و برای درد سرفه و گرفتگی صدا از آن استفاده کنید.

جوشانده نخود همراه با نمک نیز در درمان سرفه موثر است.

می توان از مخلوط تره با شکر نیز برای درمان گلو درد استفاده کرد.

جوشانده برگ کرفس و جوشانده اسفناج نیز برای درمان گرفتگی صدا و آسم موثر است.

برای تقویت تارهای صوتی می توان از برگ، گل و ریشه گیاه گل ختمی استفاده کرد.

 درمان گرفتگی صدا با عسل

توصیه ها

برای جلوگیری از گرفتگی صدا به رژیم غذایی تان توجه کنید. غذاهایی چرب، شور و تند تاثیر منفی روی حنجره می گذارد. همچنین چای پر رنگ و آب یخ به تارهای صوتی آسیب می زند. دود سیگار و استعمال دخانیات نیز بر روی دستگاه تنفس و صدا تاثیر منفی دارد.

نوشیدن آب فراوان به سلامت تارهای صوتی کمک می کند. همچنین خوردن میوه هایی مانند گلابی، سیب، هندوانه، به طور کلی میوه هایی که شیرین هستند و سبزی هایی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند برای تقویت تارهای صوتی مفید است.

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، امیدواریم از خواندن مطلب گفته شده نهایت بهره را برده باشید و با کمک روش های گفته شده گرفتگی صدایتان را درمان کنید به منظور آشنایی با روش های درمان خانگی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *