دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شیرینی گل مینا و فوت و فن های پخت ایده آل

  • ندا خوشرو
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

شیرینی مینا از انواع شیرینی ها با ظاهر زیبا و مزه متفاوت است در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی گل مینا را به صورت مرحله به مرحله آموزش می دهیم که امیدواریم از پخت این شیرینی خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید.

اغلب کدبانوها تمایل دارند برای مناسبت خاص نظیر عید نوروز شیرینی های مخصوص عید نوروز را در منزل تهیه کنید که شیرینی گل مینا یکی از انواع شیرینی های مناسب برای پذیرایی از مهمان ها در این ایام است. طرز تهیه تهیه شیرینی گل مینا در منزل به راحتی امکان پذیر است و بهتر است کدبانوهای علاقه مند به پخت شیرینی در منزل از پخت این شیرینی غافل نشوند.

شیرینی چرخی و شیرینی مینا و شیرینی پیچ انگشتی شیرینی های خوشمزه و محبوبی هستند که این نوع شیرینی ها برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس مختلف می توانند مناسب باشند.

شیرینی گل مینا خوشمزه

مواد لازم

  • پودر قند : ۱۰۰ گرم
  • مارگارین و یا کره : ۲۰۰ گرم
  • رنده پوست لیمو ترش : یک قاشق چایخوری
  • پودرکاستارد : ۴ قاشق غذاخوری
  • آرد : ۲۰۵ تا ۳۰۰ گرم
  • نشاسته ذرت ؛ ۱ قاشق غذاخوری
  • وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر : نصف قاشق چایخوری
  • زرده تخم مرغ : ۱ عدد

طرز تهیه شیرین گل مینا در منزل

برای پخت شیرینی مینا ابتدا فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی گرم شود سپس پودر قند و کره را در ظرف مناسبی بریزید و این مواد را با کمک همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا رنگ آن ها روشن شود.

هم زدن کره و پودر قند

سپس وانیل و پوست لیمو ترش رنده شده را به مخلوط شکر اضافه کنید و زرده تخم مرغ را هم به مایه شیرینی اضافه کنید و مایه شیرینی را هم بزنید تا همه مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند.

اضافه کردن تخم مرغ به مایه شیرینی گل مینا

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی گل مینا باید پودر کاستارد را به مایه شیرینی اضافه کنید و با دور کند همزن مخلوط مواد شیرینی را کمی هم بزنید. بیکینگ پودر و نشاسته ذرت و آرد را سه بار الک کنید.

الک کردن آرد

مخلوط این مواد را به صورت آرام آرام به مایه شیرینی اضافه کنید و با کمک دست مایه شیرینی را با مخلوط آرد هم بزنید توجه داشته باشید که مخلوط آرد را باید به اندازه ای با مایه شیرینی ترکیب کنید که خمیر یکدستی از مخلوط این مواد ایجاد شود و علاوه بر این خمیر شیرینی به دست نچسبد اگر خمیر شیرینی به دست شما می چسبید باید میزان آرد بیشتری را به خمیر اضافه کنید.

خمیر شیرینی گل مینا

در مرحله بعدی دستور پخت شیرینی گل مینا برای اینکه خمیر شیرینی در دو یا سه رنگ داشته باشید باید خمیر را به سه اندازه مساوی تقسیم کنید و هر کدام از خمیر های جدا شده را با پودر کاکائو و یا رنگ خوراکی مخلوط کنید سپس مقداری از خمیر شیرینی را بین دو کیسه نایلون قرار دهید و با کمک وردنه خمیر را باز کنید و با کمک کاتر با شکل دلخواه خمیر شیرینی را قالب بزنید توجه داشته باشید که برای قسمت کوچک تر شیرینی باید با کاتر کوچک تر خمیر شیرینی را قالب بزنید سپس خمیر قالب زده کوچک را روی خمیر قالب زده بزرگتر قرار دهید.

قالب زدن خمیر شیرینی گل مینا
در مرحله آخر طرز تهیه شیرینی گل مینا خمیر های قالب زده شیرینی را در سینی فر بچینید و شیرینی را با کمک ترافل و یا مروارید به زیبایی تزیین کنید سپس قالب شیرینی را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ده تا پانزده دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده قالب را از فر بیرون آورید.

طرز تهیه شیرینی گل مینا در خانه

بعد از اینکه شیرینی ها خنک شدند آن ها را به آرامی از قالب فر جدا کنید و شیرینی ها را در ظرف مناسبی برای سرو بچینید.

     شیرینی گل مینا

نکات طلایی در پخت شیرینی گل مینا

۱. در دستور پخت شیرینی گل مینا آرد را به صورت آرام آرام به مایه شیرینی اضافه کنید و اضافه کردن آرد را تا زمانی ادامه دهید که خمیر شیرینی به دست نچسبد.
۲. در طرز تهیه شیرینی گل مینا می توانید به جای کره از مارگارین استفاده کرد که در این صورت شیرینی ها را می توانید به مدت طولانی تری نگه دارید.
۳. در طرز تهیه شیرینی مینا برای رنگ کردن خمیر شیرینی مقدار کمی از خمیر شیرینی را بردارید و نوک خلال دندان را به رنگ ژله ای دلخواه خود آغشته کنید سپس رنگ را با خمیر شیرینی مخلوط کنید و خمیر های رنگ شده را در کیسه فریزر قرار دهید تا در زمان قالب زدن خمیر ها خشک نشوند.
۴. گل های بزرگ و کوچک شیرینی گل مینا به راحتی به یکدیگر می چسبند.

شیرینی گل مینا

آموزش ساده تهیه شیرینی گل مینا

شیرین های گل مینا از شیرینی های است که می توان در ایام و مناسبت های خاص به ویژه ایام عید نوروز تهیه کرد و از میهمانان به شایستگی پذیرایی کرد. در این بخش طرز تهیه ساده دیگری برای پخت این شیرینی ارائه کرده ایم که خواهشمندیم تا پایان ما را همراهی نمایید. در پخت این شیرینی باید همه مواد را در یک محیط بگذارید تا با هم، هم دما گردند.

مواد لازم:

  • آرد: ۱۷۰ گرم
  • پودر قند: ۵۰ گرم
  • کره: ۷۰ گرم
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری
  • وانیل: ۱/۴ قاشق چایخوری

دستور تهیه شیرینی گل مینا لذیذ

دستور پخت با فر:

در ابتدا باید درون کاسه ای پودر قند، کره و وانیل را با استفاده از همزن و روی دور تند کاملا با هم ترکیب نمایید تا حجیم و رنگ مخلوط کرم رنگ شود. در حین هم زدن دور گیری مواد با استفاده از لیسک فراموش نگردد تا بوی کره کاملا از بین برود.

تخم مرغ را درون پیاله ای بشکنید و به مواد بیفزایید و مواد را دوباره خوب هم بزنید، سپس آرد الک شده را کم کم اضافه نمایید و مرتب با استفاده از لیسک هم بزنید. به هیچ وجه مواد را ورز ندهید زیرا به روغن میافتد و زمان پختن شیرینی ترک بر می دارد و سفت می شود.

مرحله بعدی نوبت افزودن کاکائو می باشد که باید خمیر را به دو نیم تقسیم نمایید و به یک قسمت آن را با پودر کاکائو مخلوط کنید. هر دو خمیر ساده و کاکائویی را به طور جداگانه درون نایلون قرار دهید و داخل یخچال بگذارید تا نیم ساعت خمیر استراحت نماید. بعد باید فر را روشن کنید تا کم کم گرم شود.

پس از گذشت ۳۰ دقیقه خمیرها را از نایلون خارج و هر کدام را روی دو سطح صاف پهن کنید و با کمک قالب مخصوص این شیرینی با کاتر بزرگ و کوچک خمیر را بزنید و خمیر برش زده کوچک را در مرکز خمیر بزرگ قرار دهید و درون سینی فر با کمی فاصله بچینید. بعد سینی را به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار دهید.

سینی را مستقیما از یخچال خارج و درون فر بگذارید تا به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه شیرینی ها با درجه حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد بپزند.

در مرحله آخر بعد از اینکه زیر شیرینی های گل مینا تغییر رنگ پیدا کرد از فر بیرون بیاورید و پس از کمی سرد شدن و از داغی افتادن باید از سینی جدا نمایید.

دستور پخت بدون فر:

باید ابتدا قابلمه ای را روی سه پایه ای بگذارید و بر روی اجاق گاز قرار دهید و درب قابلمه را ببندید، ۱۰ دقیقه زمان دهید تا گرم شود.

در مرحله بعد شیرینی ها را مستقیما از یخچال خارج و درون قابلمه بگذارید تا بر روی سه پایه و شعله پخش کن و با حرارت کم بپزد، زمان پخت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه است. برای درب قابلمه از دم کنی زمان پخت استفاده نمایید.

روش تهیه شیرینی گل مینا دو رنگ

طرز تهیه شیرینی گل مینا را در این مطلب به شما همراهان عزیز آموزش آشپزی آرگا آموزش دادیم شما می توانید با کمک این دستور آشپزی، شیرینی های گل مینا خوش طعمی را در منزل تهیه کنید؛ در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت شیرینی های مختلف به بخش انواع شیرینی مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *