دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی انواع نوشیدنی های چربی سوز و طرز تهیه آن ها

  • افسانه شمشیری
  • ۶ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب با بهترین و موثرترین نوشیدنی های چربی سوز که در از بین بردن چربی های شکم و پهلوها بسیار کارساز می باشند، آشنا می شوید. این نوشیدنی ها گیاهی و طبیعی برای بدن بسیار مفید بوده و به دفع سموم از بدن به ویژه کبد، کمک شایانی می کنند.

داشتن تناسب اندام در زیباتر شدن شخص اهمیت بسیاری دارد. داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب، داشتن تحرک مخصوصا انجام ورزش های چربی سوز در ایجاد تناسب اندام موثر هستند. گاهی با به کارگیری این روش ها باز هم چربی های اطراف شکم و پهلو باقی می مانند. اما بعضی از خوراکی ها ترکیبات چربی سوز دارند و مخلوط کردن چنین خوراکی هایی باهم، روند سوخت چربی را بسیار افزایش می دهند. در ادامه مطلب با انواع نوشیدنی های چربی سوز آشنا خواهید شد.

معرفی بهترین نوشیدنی های چربی سوز

نوشیدنی های چربی سوز بهترین مکمل برای کاهش وزن و آب شدن چربی های اضافه در بدن هستند. مکانیسم چنین نوشیدنی هایی بدین شکل است که به دفع بیشتر و راحت سموم از بدن کمک کرده و این امر منجر به احساس سیری، چربی سوزی و درنتیجه لاغری می شود.

برای تسریع در روند چربی سوزی مخصوصا چربی های اطراف شکم، در کنار نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب و انجام تمرینات شکم، از این نوشیدنی های فوق العاده چربی سوز قبل از هر وعده غذایی، استفاده نمایید. این امر باعث می شود که احساس سیری کرده و در نتیجه کالری کمتری دریافت کنید.

موثرترین و بهترین نوشیدنی های چربی سوز

سبزیجاتی مثل کرفس، اسفناج، کلم بروکلی، هویج و… دارای مواد مغذی و فیبر بسیار هستند. به جای خوردن میان وعده های پرکالری و چاق کننده از این سبزیجات و یا آب آن ها استفاده نمایید. در ادامه به معرفی موثرترین نوشیدنی های چربی سوز می پردازیم.

لیمو ترش تازه

نوشیدن آب سموم را از بدن دفع می کند. اگر به آب ولرم کمی آب لیموترش تازه اضافه کنید، آنزیم های دستگاه گوارش افزایش یافته و بدین ترتیب هم کبد پاک سازی می شود و هم روند سوخت و ساز چربی ها مخصوصا اطراف شکم، افزایش می یابند که این امر یکی از خواص لیمو ترش می باشد. علاوه براین ها آنتی اکسیدان های موجود در لیموترش به تمیز شدن معده و روده، درمان یبوست، ازبین رفتن باکتری های ایجاد آکنه و شاداب شدن پوست می شوند. برای تهیه نوشیدنی های لاغر کننده لیموترش ۴ روش مفید معرفی می شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • روش اول

به نصف لیوان آب، ۵ قاشق غذاخوری عسل ( بسته به ذائقه و برای شیرین شدن نوشیدن، می توان از عسل بیشتری هم استفاده کرد) و ۱ قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده اضافه کرده، بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا عسل حل شود. سپس از روی حرارت برداشته و وقتی خنک شد به آن مقداری یخ، آب ۴ عدد لیموترش تازه و یک لیتر آب اضافه کنید. این نوشیدنی را با برگ های تازه نعناع و ورق های لیموترش تازه تزئین کرده و میل نمایید.

  • روش دوم

به یک لیوان آب ولرم، آب یک عدد لیموترش تازه را اضافه کنید. هر روز صبح ناشتا و برای مدت ۱ ماه از این ترکیب میل نمایید.

نوشیدنی چربی سوز قوی با لیموترش

  • روش سوم

۵ عدد توت فرنگی و مقداری نعناع تازه را خرد کرده و در ۱ لیتر آب داغ قرار دهید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه که عطر و طعم آن ها خارج شد، آب را از صافی عبور داده و بگذارید تا خنک شود. سپس به آن آب یک عدد لیموترش تازه و مقداری اضافه کرده و میل نمایید.

  • روش چهارم

۱ عدد خیار را رنده کرده و به آن آب ۱ عدد پرتغال بزرگ، آب ۱ عدد لیموترش تازه، ۱ لیتر آب و مقداری عسل اضافه کنید همه مواد را خوب باهم ترکیب کنید. سپس یک عدد خیار حلقه حلقه شد، مقداری نعناع تازه و یخ را به نوشیدنی اضافه کرده و میل کنید. نوشیدنی های لاغر کننده که با لیموترش تهیه می شوند را جایگزین نوشیدنی های گازدار کرده و مصرف نمایید.

چای سفید

چای سفید جزء نوشبدنی های لاغر کننده فوق العاده مخصوصا برای چربی های اطراف شکم می باشد. کاهش یافتن کلسترول خون نیز از دیگر خواص چای سفید می باشد. روزانه ۳ فنجان از چای سفید میل نمایید همچنین می توانید برای شیرین شدن آن از مقداری عسل استفاده کنید. اگر چای سفید در دسترس نبود می توانید چای سبز را مصرف کنید. دمنوش گیاهانی مثل قاصدک، دم اسبی و گزنه نیز نوشیدنی های موثری در چربی سوزی می باشند. این نوشیدنی ها به دفع چربی، مواد اضافه و سمی از بدن کمک می کنند.

نوشیدنی چربی سوز چای سفید

دارچین و آب سیب

ترکیب دارچین با آب سیب از بهترین نوشیدنی های لاغر کننده می باشد که کار سم زدایی بدن را هم انجام می دهد. می توان تا ۱ لیتر از این نوشیدنی را به صورت روزانه مصرف کرد. کافی است ۱ عدد سیب را پوست گرفته و خرد کنید سپس آن را با ۱ عدد چوب دارچین و مقداری یخ به ۲ لیوان (۵۰۰ میلی لیتر) آب اضافه کنید. بدین ترتیب نوشیدنی آماده می شود. می توان از چوب دارچین چندین بار استفاده کرد.

قره قات

یکی دیگر از نوشیدنی های لاغر کننده, قره قات می باشد. این میوه جنگلی، بومی اروپای غربی بوده و به شکل خوشه ای می باشند. بسیاری از افراد این میوه را با بلوبری و سیاه گیله اشتباه می گیرند. طعم این میوه ترش است و خشک شده آن در عطاری ها یافت می شود. قره قات حاوی اسیدهای کنیک، اسیدمالیک و سیتریک می باشد. این نوع اسیدها آنزیم های دستگاه گوارش را تحریک کرده که چربی ها بیشتری دفع کنند همچنین چربی ها و مواد زائدی که کبد نتوانسته آن ها را دفع کند را نیز از بدن خارج می کنند.

از آن جا این میوه کمیاب است می توانید روزانه ۱ فنجان میوه خشک شده قره قات را دم کرده و به صورت ناشتا مصرف کنید. علاوه بر کاهش وزن، خون را هم تصفیه می کند. گفتنی است این میوه برای درمان افراد مبتلا به دیابت و کلسترول بالا نیز بسیار مفید می باشد.

خاصیت چربی سوزی نوشیدنی قره قات

چای زنجبیل

زنجبیل ادویه ای گرم و تند است و از آنجا که موجب افزایش یافتن دمای بدن می شود، چای زنجبیل یکی از انواع نوشیدنی چربی سوز عالی محسوب می شود. ترکیبات موجود در زنجبیل برای از بین رفتن چربی های شکمی بسیار مفید هستند. چربی های شکمی به دلیل عواملی مثل استرس، کم تحرکی و یا مشکلات هورمونی ایجاد شده و دیرتر هم تحلیل می روند. این نوشیدنی برای اشخاصی که روز خوبی نداشته اند و یا به خاطر شغلشان دائما پشت میز می نشینند و تحرک کافی نداشته و چاق شده اند، بسیار مناسب می باشد.

برای تهیه این چای به ۱ لیوان آب جوش ۲ گرم زنجبیل تازه رنده شده (معادل ۱ قاشق چای خوری) اضافه کنید. آن را بر روی حرارت غیرمستقیم قرار داده و اجازه دهید تا برای ۵ دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل مقداری عسل به این چای اضافه کرده سپس آن را میل نمایید.

کنگرفرنگی

کنگرفرنگی یا آرتیشو جزء سبزیجاتی است که ادرارآوری بالا یا دیورتیک بالا دارد. مصرف آب کنگرفرنگی خام و یا پخته از نوشیدنی های لاغر کننده است که هم سموم بدن را دفع می کند و هم و چربی ها جمع شده در کبد را از بین می برد. (به هنگام پخت این سبزی به هیچ وجه آب آن را دور نریزید زیرا بسیار مقوی و پرخاصیت می باشد.)

آب کنگر فرنگی نوشیدنی چربی سوز

آب نارگیل

آب نارگیل منبع غنی از مواد مغذی مخصوصا پتاسیم می باشد و شامل نوشیدنی های چربی سوز است که هم برای ورزشکاران حرفه ای (از گرفتگی عضلات پیشگیری می کند) و هم برای سایر افراد بسیار مناسب می باشد زیرا سموم و مواد زائد را از بدن دفع می کند. آنتی اکسیدان های موجود در آب نارگیل نیز منجر به بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود که این امر از دیگر خواص آب نارگیل می باشد. مصرف این نوشیدنی به افرادی که می خواهند لاغر شوند، توصیه می شود.

خیار

یکی دیگر از نوشیدنی های لاغر کننده استفاده از نوشیدنی خیار می باشد که برای تهیه آن باید یک عدد خیار را با یک دسته کوچک جعفری، یک عدد لیمو، یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه(به صورت رنده شده)، یک قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا و یک دوم لیوان آب درون مخلوط کن بریزید تا کاملا با هم ترکیب شوند. به مدت یک ماه هر شب پیش از خواب می توانید این نوشیدنی را بنوشید. پس از این دوره در نتیجه رضایتمندی آن می توانید ادامه دهید و پس از توقف یک هفته دوباره درمان یک ماه با آن را شروع نماید(از پودر زنجفیل نیز می توانید استفاده نمایید).

نوشیدنی لاغر کننده خیار

مریم گلی و گلابی

برای تهیه این نوشیدنی نیز باید ابتدا یک عدد گلابی را به صورت نگینی خرد کنید و بعد یک عدد لیموترش را حلقه حلقه نمایید و درون پارچی بریزید. بعد ۱۰ عدد برگ مریم گلی تازه را ریز نمایید و یا داخل میکسر بریزید و کنار بگذارید. کمی یخ را نیز با مخلوط کن ریز کنید، سپس ۲۵۰ میلی گرم آب گلابی را نیز به یخ اضافه نمایید و مخلوط نمایید. ترکیب حاصل را به گلابی ها و لیموها بیفزایید و میل نمایید. از آب نعناع نیز در این نوشیدنی می توانید استفاده نمایید.

آناناس

یکی دیگر از نوشیدنی های ساده و مفید برای لاغری آناناس می باشد که از کمپوت آناناس درست می شود و طریقه تهیه آن به اینصورت است که یک لیتر آب را درون قابلمه ای بریزید و بر روی حرارت بگذارید تا به جوش آید، بعد کمی شکر را به آن بیفزایید و مخلوط نمایید. پس از حل شدن شکر، آب یک عدد لیموترش را بگیرید و به آن بیفزایید. قابلمه را از روی حرارت بردارید و پس از خنک شدن، آب کمپوت آناناس را به مواد اضافه نمایید. میوه آناناس را نیز برش بزنید و به آن بیفزایید و داخل یخچال بگذارید. پس از سرد شدن می توانید آن را سرو نمایید.

انواع نوشیدنی های لاغر کننده

همچنان که در این مطلب با انواع نوشیدنی های مفید برای لاغری و سوخت چربی آشنا شدید با مطالعه مطالب ما در قسمت رژیم لاغری می توانید از فواید مواد غذایی سالم و میوه ها برای حفظ سلامت بدن و کاهش وزن اطلاع پیدا کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *