دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

در آشپزخانه های ایرانی یک پیتزای ایتالیایی خوشمزه درست کنید

  • ندا خوشرو
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

پیتزا ایتالیایی فست فودی خوشمزه و پرطرفدار است که به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید, در ادامه این مطلب طرز تهیه پیتزا ایتالیایی لذیذ را با بهترین روش مشاهده خواهید کرد.

پیتزا ایتالیایی فست فودی فرنگی است که دارای طعم و مزه بی نظیری می باشد و شما می توانید برای تنوع بیشتر در برنامه غذایی خود این نوع غذای خوشمزه و لذیذ را بپزید و از طعم بی نظیر آن در کنار اعضای خانواده خود نهایت لذت را ببرید. برای طرز تهیه پیتزا ایتالیایی می توانید بر روی پیتزا و سس پیتزا از هر نوع چاشنی و سبزیجات و مواد غذایی دلخواه خود استفاده کنید.

پیتزا با مواد غذایی و سبزیجات مختلفی پخته می شود و از پرطرفدارترین انواع پیتزا ها می توان به پیتزا قیفی و پیتزا ایتالیایی و پیتزا پپرونی اشاره کرد که هر کدام از این نوع پیتزا ها طعم خاص و متفاوتی دارند و اگر شما به پخت پیتزا های مختلف در منزل علاقه مند هستید بهتر است از تهیه این نوع پیتزا ها غافل نشوید.

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی در خانه

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

  • آب : نیم لیتر
  • آرد سفید : یک کیلو گرم
  • مایه خمیر : سه تا پنج گرم
  • نمک : ده تا پانزده گرم

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص پیتزا

  • کنسرو گوجه فرنگی : ۱ قوطی
  • سیر : ۲ پر
  • پیاز : ۱ عدد

مواد لازم برای روی پیتزا

  • پنیر پیتزا موزارلا : به میزان لازم
  • ژامبون : به میزان لازم
  • قارچ : به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی در منزل

برای تهیه خمیر پیتزا ابتدا آب را تا دمای ۳۰ درجه سانتی گراد گرم کنید سپس مایه خمیر را در آب به خوبی حل کنید و مقداری نمک به مایه خمیر حل شده اضافه کنید در این مرحله از طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی آرد را به صورت آرام آرام به مایه خمیر اضافه و در حین اضافه کردن آرد مخلوط مایه خمیر و آرد را با کمک همزن هم بزنید تا خمیر آماده شود برای تهیه خمیر عجله ای نداشته باشید و اجازه دهید تا خمیر به خوبی هم بخورد و ورز داده شود.
بعد از آماده شدن خمیر پیتزا روی خمیر را کمک پلاستیک بپوشانید و خمیر را به مدت ۵ تا ۶ ساعت در دمای اتاق قرار دهید وقتی که خمیر آماده شد حجم آن ۲ برابر می شود.

طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی
بعد از آماده شدن خمیر روی میز کار آرد پاشی کنید و خمیر پیتزا را روی سطح آرد پاشی شده برگردانید و خمیر را به ۷ قسمت مساوی تقسیم کنید و گلوله هایی را با خمیر درست کنید و دوباره مقداری آرد روی میز کار بریزید و چانه های خمیر را به صورت مرتب روی میز بچینید و روی خمیر ها را با کمک پلاستیک بپوشانید و خمیر ها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در دمای اتاق قرار دهید و در این مدت زمان اقدام به تهیه سس و مواد روی پیتزا کنید.

خمیر پیتزا ایتالیایی
برای تهیه سس مخصوص پیتزا گوجه ها را با کمک ماشین همزن خرد کنید تا به شکل مایع در آیند سپس به گوجه های خرد شده فلفل و نمک بزنید. در این مرحله از طرز تهیه سس پیتزا ایتالیایی پیاز و سیر را پوست بکنید و آن ها را به خوبی خرد کنید و مقداری روغن در تابه بریزید و پیاز و سیر خرد شده را در تابه مقداری سرخ کنید سپس گوجه های خرد شده را به پیاز و سیر اضافه کنید و یک قاشق سوپخوری آویشن به سس مخصوص پیتزا اضافه کنید و مخلوط سس مخصوص پیتزا را روی شعله ملایم قرار دهید تا مخلوط مواد سس کمی غلیظ شود.

سس پیتزا ایتالیایی
در مرحله بعد مواد روی پیتزا را به این ترتیب آماده کنید, قارچ ها را به خوبی بشویید و سپس آن ها را به صورت ورقه ای خرد کنید توجه داشته باشید که نباید ضخامت قارچ های خرد شده از سه میلی متر بیشتر شود.

  •  آرون گروپس

خرد کردن قارچ

سپس مقداری ژامبون نیز خرد کنید و در این مرحله از روش تهیه پیتزا ایتالیایی برای آماده شدن پیتزا خمیر را با کمک دست روی سطح میز پهن کنید و سپس خمیر را از روی میز بردارید و با کمک دست هایتان خمیر را پهن کنید تا خمیر به اندازه دو میلی متر نازک شود توجه داشته باشید که هر چه قطر نان پیتزا نازک تر باشد بهتر است. (برای خمیر چانه هایی که توضیح داده شد قطر خمیر آماده شده باید حدود ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر باشد).

در مرحله آخر ساخت پیتزا ایتالیایی مقداری از سس مخصوص پیتزا را روی خمیر بریزید و با کمک ته قاشق سس را روی سطح خمیر پهن کنید و به صورت کامل سطح خمیر را با کمک سس بپوشانید و روی سس مقداری پنیر پیتزا رنده شده بریزید و روی پنیر هم مقداری قارچ و ژامبون بریزید سپس پیتزا را در فر خیلی داغ قرار دهید.

دستور پخت پیتزا ایتالیایی در منزل

 روش پخت پیتزا ایتالیایی در منزل

 نکات طلایی برای پخت بهتر پیتزا ایتالیایی

۱. معمولا این نوع پیتزا را به صورت دو تا دو آماده می شود و قبل از اینکه پیتزا در فر قرار بگیرد مقداری در دمای اتاق چند دقیقه ای نگه داشته می شود.

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی
۲. پیتزا ایتالیایی معمولا در فر با دمای ۲۷۰ درجه به بالا پخته می شود.
۳. در دستور پخت پیتزا ایتالیایی باید سینی فر را در کف فر قرار دهید تا خمیر پیتزا به خوبی پخته و برشته شود.
۴. آشپزهای ایتالیایی پیتزا های ایتالیایی را به صورت خیلی برشته تهیه می کنند و حتی کناره های نان پیتزا کمی سوخته می شود.
۵. می توانید در ساخت پیتزا ایتالیایی از هر نوع پنیر پیتزایی استفاده کنید.

دستور پخت مرحله به مرحله پیتزا ایتالیایی

آموزش تهیه پیتزا ایتالیایی بدون نیاز به فر

انواع پیتزاها از جمله غذاهای فست فودی خوشمزه و پرطرفدار می باشد که با طعم و شیوه های متفاوتی می توان آن ها را تهیه کرد. در ادامه این بخش شما را با نحوه پخت پیتزا به سبک ایتالیای آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه خمیر:

  • ماست: ۱ پیمانه
  • آرد: ۳ پیمانه
  • بیکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری
  • روغن مایع: ۴ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • نمک: ۱/۳ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه پیتزا:

  • گوشت چرخ کرده: ۳۵۰ گرم
  • پیاز متوسط: ۱ عدد
  • سیر له شده: ۲ حبه
  • قارچ: ۱۰۰ گرم
  • رب: ۲ قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا: به مقدار دلخواه
  • فلفل دلمه ای: به میزان لازم
  • آویشن، ادویه کاری، فلفل و نمک: به مقدار کافی

تهیه پیتزا ایتالیایی بدون فر

دستور پخت:

در ابتدا پیاز را خرد نمایید و آن را به همراه مقدار کمی روغن در درون تابه تفت دهید. حبه های سیر را له کنید و به آن بیفزایید و مقداری تفت دهید.

گوشت چرخ کرده را به مواد تابه اضافه نمایید و سپس ادویه کاری، فلفل و نمک را به آن بیفزایید و به اندازه نصف لیوان، آب به مواد اضافه کنید تا ۱۵ دقیقه با حرارت کم بجوشد. بعد از این که آب مواد کشیده شد، تابه را از روی حرارت بردارید.

حال قارچ را به همراه فلفل دلمه ای خرد کنید و در تابه دیگری روغن بریزید و این مواد را با شعله زیاد تفت دهید تا سرخ شوند(با این کار آب قارچ و فلفل از دست می رود و رنگ آن تغییر پیدا نمی کند).

در مرحله بعدی باید آرد را با نمک و بیکینگ پودر مخلوط و الک نمایید و در یک کاسه تخم مرغ، روغن و ماست را خوب مخلوط نمایید، آرد الک شده را به مواد کاسه بیفزایید و خوب هم بزنید تا مایع خمیر یکدست شود. خمیر باید حالت چسبنده ای داشته باشد.

درون ماهیتابه ای را به کمی روغن آغشته کنید و پس از چرب کردن دستان خود خمیر را بردارید و داخل تابه پهن نمایید، توجه داشته باشید که این خمیر برای سه تابه با قطر ۳۰ سانتیمتری مورد استفاده قرار می گیرد.

پس از پهن کردن خمیر، درب ماهیتابه را ببندید و روی حرارت بگذارید تا خمیر با حرارت ملایم به مدت ۵ دقیقه پخته شود. درب ظرف را بردارید و مخلوط گوشت، مخلوط قارچ، آویشن و پنیر پیتزا را روی خمیر بریزید و درب آن را ببندید تا پنیر ذوب شود، پس از گذشت ۱۰ دقیقه درب ظرف را بردارید و مجددا ۱۰ دقیقه دیگر به آن زمان دهید تا این پیتزا خوشمزه به سبک ایتالیایی بپزد. برای ترد شدن خمیر می توانید در آخر حرارت را زیاد کنید، البته باید مدام چک کنید تا خمیر ته نگیرد.

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی فوق العاده

در این مطلب با طرز تهیه پیتزا ایتالیایی و نکات طلایی برای پخت بهتر این نوع پیتزا آشنا شدید که امیدواریم از پخت این پیتزای متفاوت در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع پیتزا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *