دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه املت قارچ غذایی ساده، متفاوت و خوشمزه

  • مرضیه نیکزاد
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

یکی از انواع غذاهای خوشمزه با پخت آسان و سریع املت است که در ادامه این مطلب طرز تهیه املت قارچ با ساده ترین روش و به صورت مرحله به مرحله را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار داده ایم.

املت غذایی است که از ترکیب مواد غذایی و سبزیجات مختلف با تخم مرغ پخته می شود. املت قارچ یکی از مقوی ترین انواع املت های فرنگی است که ساخت آن در منزل به راحتی امکان پذیر است.

املت و نرگسی از انواع غذاهای خوش طعمی هستند که می توانید این غذاها را با ترکیب انواع مواد غذایی و سبزیجات در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

املت قارچ خوش طعم

مواد لازم

  • شیر : ۳ قاشق سوپخوری
  • پنیر پیتزا خرد شده : ۱/۲ پیمانه
  • تخم مرغ : ۸ عدد
  • قارچ ورقه ای خرد شده : ۲۵۰ گرم
  • روغن زیتون : ۱ قاشق سوپخوری
  • آبلیمو : ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل قرمز : به میزان لازم
  • پیاز سفید : ۱ عدد
  • برگ اسفناج : ۲ پیمانه

طرز تهیه املت قارچ مخلوط و خوشمزه

فر را روی دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود سپس پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در تابه ای مناسب مقداری روغن زیتون بریزید و پیاز را در روغن زیتون بریزید تا سرخ شود.

تفت دادن پیاز

بعد از اینکه پیاز سرخ شد قارچ های ورقه ای خرد شده را به پیاز سرخ شده اضافه کنید و ۲ قاشق آبلیمو به مخلوط قارچ و پیاز اضافه کنید. اسفناج های خرد شده را به مخلوط قارچ و پیاز اضافه کنید و همه مواد را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.

تفت دادن قارچ و اسفناج

  •  آرون گروپس

سپس نمک و فلفل قرمز را به مواد املت اضافه کنید تا مواد به خوبی مزه دار شوند و تابه را از روی حرارت گاز بردارید. در مرحله بعدی طرز تهیه املت قارچ ظرف مناسبی را با کمک روغن چرب کنید سپس نصفی از مواد را در ظرف چرب شده بریزید و روی سطح مواد املت را با کمک قاشق صاف کنید و روی مواد پنیر پیتزا بریزید.

دستور پخت املت قارچ

تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی قرار دهید و با شیر آن ها را مخلوط کنید و نمک و فلفل را به اندازه لازم به مخلوط شیر و تخم مرغ اضافه کنید سپس تخم مرغ ها را روی لایه اول املت بریزید و باقی مانده مواد آماده شده املت قارچ را روی تخم مرغ ها بریزید و روی لایه دوم را با کمک پنیر پیتزا بپوشانید.

املت قارچ

ظرف املت را به مدت ۲۵ دقیقه در فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف را از فر بیرون آورید برای اینکه از پخت املت مطمئن شوید چنگال تمیزی را در وسط املت فرو کنید اگر بعد از بیرون آوردن چنگال چیزی به آن نچسبیده بود املت به خوبی پخته شده و آماده سرو است.

دستور ئخت مرحله به مرحله املت قارچ

فوت و فن های پخت املت قارچ

۱. در صورت تمایل می توانید برای خوش طعم کردن املت، مقداری زعفران به مخلوط تخم مرغ و شیر اضافه کنید.
۲. می توانید از پنیر چدار نیز در بین لایه های املت استفاده کنید.
۳. فلفل دلمه ای طعم خاص و متفاوتی به این املت می دهد، می توانید در صورت تمایل مقداری فلفل دلمه ای نیز به دستور پخت املت قارچ اضافه کنید.

طرز تهیه املت قارچ در خانه + نکات طلایی

بعد از آماده شدن املت قارچ می توانید این غذای خوشمزه را در ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید و آن را برش دهید. در ادامه روشی دیگری از پخت این املت خوشمزه و آسان را آموزش می دهیم.

دستور طبخ املت قارچ به روشی دیگر

قارچ یک ماده غذایی مفید و کم کالری می باشد که برای تهیه بسیاری از غذا های خوشمزه از جمله سوپ قارچ، تارت قارچ و مرغ و … استفاده می شود؛ املت قارچ یکی از غذا های ساده است که می توان با قارچ درست کرد، البته در تهیه آن می توان از مواد و سبزیجات دیگری همچون سیب زمینی، فلفل دلمه ای، اسفناج، گوجه و پنیر نیز استفاده کرد، از این رو در این بخش می خواهیم دستور تهیه املت قارچ با گوجه فرنگی را در اختیارتان قرار دهیم، بنابراین در ادامه همراه ما شوید.

روش تهیه املت قارچ

مواد لازم

  • قارچ خرد شده/ ۲۰۰ گرم
  • گوجه فرنگی خرد شده/ ۲ عدد
  • تخم مرغ/ ۴ عدد
  • کره/ ۳۰ گرم
  • پنیر رنده شده (با رنده درشت)/ ۷۵ گرم
  • جعفری/ نصف فنجان

روش تهیه املت قارچ با گوجه فرنگی

تابه ای را روی حرارت قرار دهید و به مقدار دو سوم از کره را داخل آن بریزید تا ذوب شود، سپس قارچ ها و گوجه فرنگی های خرد شده را افزوده و حدود ۳ تا ۴ دقیقه تفت دهید.

در مرحله بعدی، تخم مرغ ها را داخل ظرف مناسبی بشکنید و به همراه یک قاشق غذاخوری آب به آرامی هم بزنید.

اکنون نمک، فلفل، جعفری، پنیر و ترکیب قارچ و گوجه را به تخم مرغ ها اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب یکدستی بدست آید.

سپس باقیمانده کره را داخل تابه ای بریزید و آن را با حرارت کم ذوب کنید، مخلوط تخم مرغ را داخل تابه بریزید و مقدار کمی هم بزنید، حدود ۵ تا ۶ دقیقه زمان دهید تا املت تخم مرغ و قارچ پخته شده و سطح زیرین آن طلایی رنگ شود و بعد آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شده و طلایی رنگ شود، اکنون املت شما آماده شده و می توانید به عنوان پیش غذا، میان وعده و یا غذای اصلی میل کرده و نوش جان کنید.

دستور تهیه املت قارچ

امیدواریم از طرز تهیه املت قارچ در منزل نهایت لذت را برده باشید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع املت کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *