دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

ایده های وقت گذراندن با همسر و خلق لحظات شاد برای افزایش صمیمیت

  • سعیده ستاری
  • ۸ خرداد ۱۴۰۲
  • ۰

چندین ایده وقت گذراندن با همسر دیدن فیلم و سریال باهم، ورزش کردن با هم، بازی کردن با هم، غذا پختن با یکدیگر و انجام چالش خوانندگی را شامل می شود. امیدوارم این مطلب مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد.

همسر خود را هرروز مشاهده می کنید، او اولین فردی است که صبح با او صحبت می کنید و آخرین کسی می باشد که به او شب بخیر می گویید. اما آیا دیدار هرروزه می تواند با یک رابطه سالم و شاد برابری کند؟ نه قطعا اینطور نیست. در زیر برای شما چندین ایده وقت گذراندن با همسر را بیان می کنیم.

معرفی ایده وقت گذراندن با همسر

آشنایی با چندین ایده وقت گذراندن با همسر

گذراندن اوقات با کیفیت با همسر یک روش عالی است تا در یک رابطه قوی و سالم باقی بمانید. به این معنا می باشد که بایستی از تنها کنار هم نشستن و تماشا کردن فیلم و یا صرف شام روزمره فراتر رود. هم شما و هم همسرتان لیاقت این را دارید اوقات دلنشینی را در کنار هم بگذارنید. باید اوقاتی را با همسر خود بدون هیچ مزاحمتی از جانب چیز های متفرقه بگذارنید. فرصتی است که با یکذگیر به گفتگو بپردازید. ارتباط می تواند صمیمیت احساسی و اعتماد را شکل بدهد. وقت گذرانی با همسر به صورت با کیفیت همچنین به معنای ابراز عشق به روش فیزیکی است. البته در اینجا ضرورتا به معنای رابطه جنسی نمی باشد اما منظور این است که دست های هم را بگیرید، یکدیگر را در آغوش بگیرید و نوازش کنید، است. بعضی از مطالعات نشان دهنده این است که این نشانه ها ابراز علاقه می تواند مقدار رضایت همسر را بیشتر کند.

نشانه های هشدار دهنده

اگر دوست دارید یک رابطه سالم با همسر خود داشته باشید باید یاد بگیرید بعضی از علائم را در زمان وقت گذارنی با همسر خود بتوانید تشخیص بدهید. بعضی از این نشانه ها می تواند موارد زیر را شامل شود:

  • آشنایی نشانه ها
  • شما بیشتر مواقع جر و بحث می کنید و یا ارتباط درستی با یکدیگر ندارید.
  • شما دائما با تلفن صحبت می کنید
  • شما احساس خوشحالی و خوشبختی ندارید
  • شما در طول رویداد ها و مناسبت های مهم با یکدیگر نیستید
  • شما برنامه ای برای قرار های شبانه و دو نفری ندارید
  • شما برای روابط دوستی و سرگرمی های خود بیشتر ارزش قائل هستید تا اینکه با همسر خود وقت بگذرانید.

در صورتی که هر کدام این نشانه ها را دارید، باید آگاه باشید که گذران اوقات خوب با هم این توانایی را دارد که نشانه های منفی را کاهش دهد.

شیوه های وقت گذراندن با همسر

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

امتحان کردن چیز های تازه

آیا تا به کنون برای شما اتفاق افتاده است که نواختن ساز جدید یا زبان دیگری را یاد بگیرید یا اینکه یک فعالیت ورزشی تازه را دنبال کنید. به جای اینکه به این چیز ها به عنوان نوعی علاقه و سرگرمی های شخصی و انفرادی نگاه کنید، با همسر خود در این گونه فعالیت های شریک شوید. امتحان کردن سرگرمی های تازه در کنار هم، رابطه ها را بهتر و سالم تر می کند چون که همسران قادر هستند برای دریافت حمایت های احساسی و فیزیکی به یکدیگر تکیه کنند. البته سرگرمی های مشترک، باعث بیشتر شدن صمیمت در رابطه میان زوجین می شود و افزون بر این زوج هایی که به یکدیگر به چشم بهترین دوستان یکدیگر نگاه می کنند، رضایتشان نسبت به هم افزایش پیدا می کند.

گذراندن وقت بدون گوشی و فناوری های مشابه

خیلی از زوج ها به اندازه ای سرگرم گوشی هستند که توجهی به صحبت های همسرشان ندارند. بر اساس مطالعات انجام شده این کار رضایت در رابطه های را کمتر می کند و احتمال ابتلا به افسردگی را در فرد بیشتر می کند. وقتی که اوقات عالی و شادی را در کنار هم می گذرانید، چنین وسایلی که باعث حواس پرتی می شود را حذف کنید و تمام توجه خود را فقط بر روی همسرتان بگذارید.

بیان ایده وقت گذراندن با همسر

راه های برای داشتن اوقات شاد با همسر

حال چنندین راه حل را به شما معرفی می کنیم تا با همسرتان اوقات شاد و دلنشینی را بگذارنید.

گذاشتن قرار شبانه به صورت منظم

یکی دیگر از ایده های وقت گذراندن با همسر این است که قرار های دونفره داشته باشید. زوج ها وقتی بیشتر احساس شادی و خوشبختی را تجربه می کنند و کمتر دچار استرس می شوند که اوقات دلنشین و لذت بخشی را در کنار هم داشته باشند. یکی مهمترین نکات برای رابطه سالم این است که در روتین هفتگی خود یک قرار شبانه خاص برای خود داشته باشید. بر اساس یکی از تحقیقات انجام شده، این قرار های دونفره رابطه را برای زوجین مهیج تر کرده است و از کسالت در رابطه پیشگیری می کند. همچنین احتمال طلاق را کمتر می کند و رضایت از رابطه جنسی و ارتباط سالم را ارتقاء می دهد.

غذا پختن با یکدیگر

یکی از ایده های وقت گذراندن با همسر این است که با یکدیگر غذا بپزید. یکی از عالی ترین نکات پیشنهادی برای گذراندن اوقات خود با هم به ویژه در زمان هایی که هر دو دارای مشغله زیادی هستید این است که با هم غذا را تهیه نمایید. قادر هستید در زمان انجام این کار چاشنی آن را هم بیشتر کنید و یک غذای حسابی و خاص و یا یک غذای فانتزی فرانسوی طبخ کنید. با این کار نه تنها در زمان وقت گذرانی با یکدیگر اوقات دلنشینی را خواهید داشت، بلکه یک کار گروهی نیز انجام داده اید. در صورتی که همه چیز به خوبی پیش رود می توانید یک قرار شبانه به صرف شام در خانه، آن هم با غذایی که با دست های خودتان تهیه کرده اید، داشته باشید و در صورتی که غذا به آن صورتی که توقع داشتید پیش نرفت و مزه ی خوبی نداشت، مشکلی نیست چون یک اوقات شاد و بامزه را در منار هم گذراندید.

آشنایی با روش های وقت گذراندن با همسر

ورزش کردن

یکی از ایده های وقت گذراندن با همسر ورزش کردن با هم است. یکی از شیوه های وقت گذرانی با همسر این است که شریک ورزشی هم باشید. زوج هایی که نرمش ها و تمرینات ورزشی را با هم انجام می دهند، بیشتر خود را موظف به انجام این کار را می کنند. همچنین آنها در کنار هم نسبت به ورزش کردن انفرادی، سخت تر تلاش می کنند. بر اساس یکی از تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، ۹۵ درصد زوج هایی که با هم ورزش می کنند در قیاس با ۶۶ درصدی که به تنهایی این کار را انجام می دهند، زودتر به کاهش وزن دست پیدا می کنند.

بعضی از ایده های عالی برای وقت گذراندن با همسر در یک قرار دو نفره، می تواند موراد زیر را شامل شود:

  • امتحان کردن یک رستوران جدید: به عنوان مثال یک رستوران مکزیکی، ایتالیایی و یا هر رستوران تازه ای را در محله خود امتحان کنید.
  • تماشا کردن فیلم: فیلم های مورد علاقه را جمع آوری کنید و روی مبل در کنار هم تماشا کنید
  • داشتن رابطه جنسی: این رابطه می تواند باعث تولید هورمون اکسی توسین شود که به اشخاص احساس خوبی دست می دهد.
  • بازی کردن با هم: بازی های تخته ای، کارتی، ویدیو گیم و یا دیگر سرگرمی های ابتکاری را با هم انجام دهید.
  • صرف شام و رفتن به سینما: که این سرگرمی یک سرگرمی کلاسیک است.
  • بازسازی اولین قرار دو نفره: به همان رستورانی که برای اولین بار با هم رفتید بروید و همان غذایی که آن زمان سفارش دادید را صرف کنید. همچنین قادر هستید برای چاشنی بیشتر، تظاهر کنید هنوز با هم خودمانی نشده اید.

توضیح درباره ایده وقت گذراندن با همسر

نتایج

فواید گذراندن اوقات با کیفیت در وقت گذرانی با همسر بسیار زیاد است. که موارد زیر شامل این مزایا می شود:

  • ارتقاء سلامتی
  • کاهش استرس
  • بیشتر شدن صمیمیت احساسی و فیزیکی
  • کاهش نرخ طلاق
  • بیشتر شدن ارتباط میان زوجین
  • وابستگی بیشتر زوجین
  • افزایش رابطه دوستی با همسر
  • کم شدن کسالت در ازدواج

این موراد علل خوبی می باشد که شما هم قسمتی از هفته خود را مختص گذراندن اوقاتی عالی با همسرتان کنید. ایجاد یک رابطه سالم راحت است در صورتی که اوقاتی را با همسرتان شریک شوید، کارهای تازه را امتحان کنید و به دنبال روش های ابتکاری و تازه ای برای ارتباط و نزدیکی بیشتر به هم باشید و در نتیجه این موراد برای ازدواج شما فایده دارد.

حال که این مطلب به اتمام رسید برای اینکه با مطالب بیشتری در این زمینه آشنا شوید حتما از مطالبی چون تقویت رابطه عاطفی و حس امنیت در رابطه دیدن فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *