دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه مربای آلبالو رژیمی با طعم عالی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۷ خرداد ۱۴۰۲
  • ۰

اگر یک مربا با خاصیت رژیمی می خواهید، می توانید در این بخش با طرز تهیه مربای آلبالو رژیمی آشنا شوید. این مربا بسیار خوشمزه و با خاصیت است.

اگر شما هم به مربا علاقه زیادی دارید و برای وعده های صبحانه از خوردن آن لذت می برید، می توانید در این بخش با طرز تهیه مربای آلبالو رژیمی آشنا شوید. این مربا برای افرادی که می خواهند، وزن نرمالی داشته باشند، مناسب است.

تهیه انواعی از مرباههای خانگی با طعم و مزه های متنوع کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در لینک با طرز تهیه مربا آشناش یود که طعم فوق العاده ای دارد.

دستور مربای آلبالو رژیمی

  • آلبالو تازه: ۳۰۰ گرم
  • وانیل: ۴ قاشق غذاخوری
  • چیاسید: ۴ قاشق غذاخوری
  • شیره خرما:  قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای آلبالو رژیمی:

برای داشتن این مربای بی نظیر باید ابتدا آلبالوها را به خوبی از دم جدا کرده و بشویید. بعد از اینکه آلبالو را درون آبکش قرار داده و آب آن به خوبی کشیده شد، باید آلبالو را با دست یا با استفاده از یک دستگاه به خوبی دانه کنید.

پخت مربای آلبالو رژیمی

روی آلبالوها مقداری آب جوش ریخته و میزان آب جوش را می توانید به انداز یک بند انگشت روی آلبالوها در نظر بگیرید. حالا به مدت  دقیقه زمان دهید تا آلبالوها به خوبی پخته شود. شما می توانید در این بخش به سراغ دیگر مراحل تهیه این مربا بروید.

حالا مربا را از روی حرارت بردارید و زمان داده تا مربای شما از حرارت بیافتد و کمی خنک شود. در این بخش می توانید از دانه های چیا یا چیاشید استفاده کنید. فرق این مربا با دیگر مرباها ای است که شما می توانید به جای شکر از مقداری شیره خرما یا شیره های دلخواه دیگر برای شیرین کردن مربا استفاده کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

پس مقداری شیره خرما را به مربای خود اضافه کرد و به اندازه ای که می دانید، شیرینی آن بنا به ذائقه شما است، شیره را اضافه کنید. مواد را به خوبی هم زده و زمان دهید تا شیره خرما به خرد مربای آلبالوها برود.

طرز تهیه مربای آلبالو رژیمی

در این مرحله از طرز تهیه مربای آلبالو رژیمی می توانید، مرباهای خود را درون شیشه ها سرو نمایید. درب شیشه را یک شبانه روز باز گذاشته تا هوای اضافی آن خارج شود و به این صورت مربای شما کپک نزد. این مربا طعم خوش رنگ تری دارد که به دلیل افزودن شیره خرما می باشد.

این مربا را می توانید برای وعده های مختلفی نیز سرو کنید. این مربا برای انواع شیرینی ها و دسرها نیز استفاده می شود که هم پر خاصیت بوده و هم طعم فوق العاده ای دارد. این مربای خوش رنگ را با همین دستور تهیه کرده و در خانه استفاده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *