دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بررسی موتو تب جی ۶۲ و قابلیت های جذاب آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۴ خرداد ۱۴۰۲
  • ۰

شرکت موتورولا در آگوست ۲۰۲۲ جدیدترین تبلت خود با اسم موتو تب جی ۶۲ را معرفی کرد. این تبلت به رده پایین بازار تعلق دارد و در دو مدل وای فای و LTE ارائه می شود. با بررسی موتو تب جی ۶۲ همراه ما باشید.

با این که بازار تبلت ها مانند سابق داغ نیست ولی هنوز برخی شرکت ها هرازگاهی به عرضه تبلت ها اقدام می کنند. در این میان شرکت موتورولا کمتر از یک سال است که تبلت موتو تب جی ۶۲ را به بازار ارائه کرده است. از این رو تصمیم گرفتیم در این مطلب به بررسی تبلت موتو تب جی ۶۲ پرداخته تا با مشخصات آن بیشتر آشنا شوید.

معرفی و بررسی موتو تب جی ۶۲

در شرایطی که بازار تبلت ها مانند سابق داغ نیست هنوز شرکت هایی هستند که هرازگاهی با عرضه یک تبلت، طرفداران خود را راضی نگه می دارند. در این بین شرکت موتورولا، از جمله شرکت هایی است که عمدتا تبلت های میان رده و پایین رده به بازار ارائه می دهد.

این شرکت که قسمت گوشی آن در تملک لنوو قرار دارد در آگوست ۲۰۲۲ یعنی کمتر از یک سال است که جدیدترین تبلت خود به اسم موتو تب جی ۶۲ را به بازار ارائه نموده است. بنابر انتظار این تبلت هم به رده پایین بازار تعلق دارد و در دو مدل وای فای و LTE عرضه می شود. در ادامه به بررسی موتو تب جی ۶۲ پرداخته تا با مشخصات این تبلت بیشتر آشنا شوید.

طراحی و نمایشگر

بررسی ها نشان می دهد بدنه موتو تب جی ۶۲ ترکیبی از آلومینیوم و پلاستیک است و به گفته موتورولا دارای طراحی آب گریز می باشد. البته برخی منابع اشاره می کنند که این تبلت از درجه حفاظت IP52 بهره می برد. موتو تب جی ۶۲ در سایز ۷.۴۵*۱۵۸.۸*۲۵۱.۲ میلی متر طراحی شده و وزن آن ۴۶۵ گرم است.

این محصول فقط در رنگ خاکستری تولید می شود ولی در این یک رنگ بندی نیز دو طیف متفاوت از رنگ خاکستری را شاهد هستیم. در قسمت نمایشگر موتو تب جی ۶۲ به صفحه نمایش با سایز ۱۰.۶ اینچ و نسبت تصویر ۵:۳ مجهز است. این نمایشگر فول اچ دی پلاس (۱۲۰۰*۲۰۰۰ پیکسل) بوده و تراکم پیکسلی ۲۲۰ پیکسل در اینچ را ارائه می دهد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در بررسی ها مشخص شد نمایشگر موتو تب جی ۶۲ حدود ۸۵ درصد نمای روبرو را به خود اختصاص داده و در هر ثانیه ۶۰ مرتبه بروزرسانی می شود. همچنین برخی منابع به توانایی این نمایشگر در فیلتر نور آبی نیز اشاره داشته اند.

سخت افزار و نرم افزار

پردازش موتو تب جی ۶۲ را تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ بر عهده دارد. این تراشه با معماری ۶ نانومتری از ارتباطات نسل پنجم پشتیبانی ندارد. سی پی یو این تراشه دارای چهار هسته با فرکانس ۲.۴ گیگا هرتز و چهار هسته با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز می باشد.

قابل ذکر است تراشه مذکور را پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۰ همراهی می کند تا پردازش های گرافیکی را انجام دهد. همچنین برای این تبلت حافظه رم ۴ گیگابایت به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده که از طریق کارت میکرو اس دی می توان آن را تا یک ترابایت ارتقا بخشید.

از سایر مشخصات سخت افزاری این دستگاه می توان به حضور ۴ اسپیکر با پشتیبانی از صدای دالبی آتموس اشاره نمود. در بخش نرم افزاری موتو تب جی ۶۲ از سیستم عامل بر پایه اندروید ۱۲ بهره می برد و در معرفی این محصول به رابط کاربری خاصی اشاره نشده است. از این رو می توان تجربه کار با اندروید خالص را انتظار داشت. همانطور که در ابتدا اشاره شد موتو تب جی ۶۲ در دو نسخه وای فای و LTE به تولید می رسد.

دوربین

باید اشاره کرد همانند بیشتر تبلت ها، موتو تب جی ۶۲ نیز با مجموعه اپتیک تقریبا ساده ای همراه است. در پشت تبلت مذکور فقط یک دوربین تعبیه شده و حتی برای آن فلش ال ای دی نیز در نظر گرفته نشده است. این دوربین ۸ مگاپیکسلی است و دیافراگم آن ۲.۲ می باشد.

احتمالا حضور فوکوس خودکار، قوی ترین قابلیت این دوربین محسوب شود. این دوربین با میدان دید ۱۱۸ درجه قادر است نقش دوربین اولتراواید را هم ایفا نماید. همچنین از ویژگی های اچ دی آر، حالت پرتره، اسپات کالر(برجسته سازی یک رنگ در میان دیگر رنگ های یک عکس)، حالت حرفه ای، فیلتر زنده و فناوری تشخیص لبخند نیز پشتیبانی دارد.

دوربین سلفی موتو تب جی ۶۲ نیز از لنز ۸ مگاپیکسل با فوکوس ثابت بهره می برد. قابل ذکر است هر یک از دوربین های این تبلت می توانند با وضوح فول اچ دی و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری نمایند.

باتری و امکانات ارتباطی

برای موتو تب جی ۶۲ باتری قدرتمند با ظرفیت ۷۷۰۰ میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده است که از استاندارد شارژ ۲۰ وات پشتیبانی می کند. در این تبلت از حسگر اثر انگشت خبری نیست و تنها راه احراز هویت بیولوژیکی این دیوایس، تشخیص چهره می باشد.

از امکانات ارتباطی هر دو مدل موتو تب جی ۶۲ می توان به بلوتوث ۵.۲، جک هدفون ۳.۵ میلی متری، پورت یو اس بی سی و پشتیبانی از سامانه های ناوبری مختلف اشاره کرد.

در پایان از همراهی شما سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با راهنمای خرید تبلت و طریقه  روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *