دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی هوندا اکورد ۲۰۲۱ و قابلیت های فنی آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

هوندا اکورد ۲۰۲۱ سدان زیبا، لوکس و چشم نوازی است که در ستون آخر کاملا به سبک فست بک طراحی شده و در ده تریم عرضه می گردد. در این مطلب به بررسی هوندا اکورد ۲۰۲۱ می پردازیم.

سدان زیبای هوندا اکورد ۲۰۲۱ با تغییراتی در ظاهر و حضور چندین فناوری جدید، به عنوان یک خودروی باکیفیت شناخته می شود که در سه تریم اسپرت، تورینگ و اسپرت اسپشیال ادیشن با رنگ جدید نوک مدادی مرواریدی قابل سفارش می باشد. در ادامه مطلب به بررسی هوندا اکورد ۲۰۲۱ می پردازیم.

بررسی هوندا اکورد ۲۰۲۱

در نسخه ۲۰۲۱ هوندا آکورد با سدان زیبا، لوکس و چشم نوازی روبرو هستیم که از جزئیات فراوانی به عنوان یک خودروی باکیفیت بهره می برد. طراحی این سدان در ستون آخر کاملا به سبک فست بک می باشد و در ده تریم عرضه می گردد. فروش این نسخه از سیزدهم اکتبر این سال شروع شد.

سدانی که نه تنها از نظر ظاهری با تغییراتی همراه شده بلکه به آن چندین فناوری جدید نیز اضافه شده است. تغییرات ظاهری هوندا آکورد ۲۰۲۱ به نمای روبرو محدود شده و شامل عریض شدن جلو پنجره، ورودی های کوچکتر سپر جلو، بهبود عملکرد چراغ های ال ای دی جلو با قابلیت پرتاب نور در فاصله بیشتر در هر دو حالت نور پایین و بالا می باشد.

ضمنا برای بدنه این خودرو در سه تریم اسپرت، اسپرت اسپشیال ادیشن و تورینگ رنگ جدید نوک مدادی مرواریدی نیز قابل سفارش است. قابل ذکر است شرکت آکورد یکی از برندهای باسابقه و فعال در گروه هوندا بوده که از سال ۱۹۷۶ تا حالا روی خط تولید قرار داشته و ده نسل از آن عرضه شده است.

این خودرو در کلاس های مختلفی از جمله کامپکت، میان سایز و گرند تورر معرفی شده و از نگاه استایل بدنه هم شامل مدل های سه و پنج درب هاچ بک، دو درب کوپه، چهار درب سدان و پنج درب استیشن واگن می باشد. در مدل سال ۲۰۲۱ تمام آکوردها به جلو پنجره بازتر و بازنگری شده برای ظاهری پیچیده تر به همراه بهبود واحد رادار سیستم هوندا sensing هستند که در کابین و مشخصات فنی هم با پیشرفت هایی همراه شده اند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در ادامه به بررسی همه جانبه هوندا آکورد ۲۰۲۱ می پردازیم تا بیشتر با این سدان زیبا آشنا شوید.

طراحی بیرونی

بررسی ها نشان می دهد هوندا آکورد ۲۰۲۱ از طراحی جذاب و چشم نوازی بهره می برد. در نمای روبرو جلوپنجره نسبت به نسل قبل بزرگتر شده و اکنون طراحان هوندا موفق شده اند رادارهای این خودرو را به شکل بهتری در دماغه جای دهند. حاشیه استفاده شده در بخش مه شکن کاهش یافته و با تقویت ال ای دی ها در چراغ های جلو نوردهی در این خودرو بهتر صورت می گیرد.

ضمنا امکان سفارش این سدان با رنگ نوک مدادی مرواریدی در سه تریم وجود دارد. آکورد را می توان یک سدان تقریبا بی نقص در طراحی بر شمرد. دماغه با اجزای کرومی و چراغ های اصلی ترکیب عالی را به وجود آورده اند. حالت عمودی این بخش با خط های کاملا برجسته و تیز روی درپوش موتور بسیار تاثیرگذار شده و می تواند در نگاه اول رضایت مخاطب را کسب نماید.

در بررسی نمای جانبی هوندا آکورد ۲۰۲۱ نخستین المانی که حتی سریعتر از رینگ های باکیفیت ۱۹ اینچی توجه را به خود جلب می کند، خط شانه قدرتمندی است که در این محصول به کار رفته است. این خط از روی گلگیر جلو تا گوشه چراغ اصلی عقب شیب مسیری دقیق را دنبال کرده و همزمان نگاه بیننده را هم به حرکت در طول خودرو وا می دارد.

تفاوت سطح ایجاد شده در بخش میانی و ضمنا بالای رکاب از سایر جذابیت های نمای جانبی می باشد. به شیب سقف و طراحی زیبای ستون آخر در مدل فست بک هم که قبلا اشاره شد. در نمای عقب نیز الگوی آشنای c شکل دیده می شود و در مجموع همه چیز مطلوب به نظر می رسد.

طراحی داخلی

در این بخش طراحی داخلی هوندا آکورد ۲۰۲۱ را مورد بررسی قرار می دهیم. درون کابین مواد اولیه باکیفیتی استفاده شده و طراحی کنسول جلو ساده به نظر می رسد. از امکانات این فضا می توان به پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، تهویه اتوماتیک، پورت های یو اس بی برای ردیف جلو و عقب، گرم کن آینه ها، تنظیم دوازده جهته صندلی راننده، ریموت استارت و … اشاره نمود.

به طور کلی در طراحی داخلی هوندا آکورد ۲۰۲۱ نیز پیشرفت های بیشتر در سبک پیشرو کلاس و پیچیدگی کابین خودرو شامل سیستم سرگرمی با نمایشگر لمسی ۸ اینچی و صفحه نمایش صوتی که در تمام تریم ها به صورت استاندارد وجود دارد. به عبارتی هوندا آکورد یک خودروی جادار و بزرگ محسوب می شود.

در قسمت ایمنی هم مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی، ترمز اتومات، هشدار برخورد از جلو و عقب، سیستم هشدار خروج از خط و سیستم کمکی حفظ خودرو بین خطوط و … قابل اشاره می باشند. فضای خودرو برای دو بزرگسال و چند کودک کافی می باشد. می توان از این خودرو برای مسافرت های خانوادگی بهره گرفت. علاوه بر فضای کافی برای سرنشینان، یک بخش خاص جهت سایر وسایل هم تعبیه شده است.

ناگفته نماند در طراحی جدید کابین، جای ورودی های یو اس بی عوض شده و به کنسول میانی منتقل شده و ضمنا دو پورت دیگر نیز در بخش عقب برای سرنشینان عقب وجود دارد. همچنین هوندا آکورد ۲۰۲۱ مدل اسپرت اس ای تریم محبوب اسپورت را با قابلیت های مورد نیاز اضافی توسعه می دهد.

در هوندا آکورد ۲۰۲۱ اسپورت اس ای جدید صندلی های چرمی، صندلی برقی ۴ جهته سرنشین، صندلی های جلو گرم شونده، صندلی راننده برقی در دوازده جهت، آینه های گرم شونده، ورود هوشمند، استارت از راه دور اضافه شده است. در مجموع فضای داخلی هوندا آکورد ۲۰۲۱ به طرز شگفت آوری بزرگ و جادار به نظر می رسد.

فضای صندلی عقب خیلی زیاد بوده و سرنشینان عقب احساس راحتی خواهند داشت. طراحی داخلی خودرو علیرغم سادگی بسیار شیک به نظر می رسد. طراحان هوندا آکورد ۲۰۲۱ تمرکز اصلی را به بخش راننده اختصاص داده اند. به طور کلی کابین به خوبی طراحی شده و مدل هیبرید نسبت به نسخه بنزینی عملکرد بهتر و آرام تری به اجرا می گذارد. اجزای درونی خودرو نیز با هم تناسب خوبی دارند.

برخی تغییرات ایجاد شده در هوندا آکورد ۲۰۲۱

کمپانی هوندا در مدل های آکورد و آکورد هیبرید برای سال ۲۰۲۱ تغییراتی ایجاد کرد. از جمله طراحی جلو پنجره جدید، طرح های لاستیک جدید، چراغ های جلو ال ای دی اختیاری و یک رنگ جدید می باشد. رنگ خاکستری یا نوک مدادی به دیگر رنگ های خودرو اضافه شده است.

کابین نیز به سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۸ اینچی مجهز شده و اتصال گوشی به ماشین توسط کارپلی برای کاربران ios و اندروید فراهم است. یک پورت یو اس بی نیز به سیستم اضافه شده است. برای افزایش امنیت خودرو موقع ترک آن؛ در صورت باز بودن هر یک از دربها به راننده هشدار داده می شود.

در تریم اسپرت اسپشیال ادیشن امکاناتی از جمله روکش چرم صندلی ها، تنظیم دوازده حالته صندلی راننده، گرم کن صندلی های جلو، استارت ریموت، گرم کن آینه های کناری به طور استاندارد قابل استفاده می باشند. ضمنا در این تریم همچون تریم اسپرت معمولی رینگ های ۱۹ اینچی، مه شکن ال ای دی، بال عقب و جلو پنجره کرومی تیره وجود دارد.

مشخصات فنی

در بررسی پیشرانه هوندا آکورد ۲۰۲۱ تنوع خیلی زیادی پیش روی مشتری وجود دارد. در نسخه با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو قدرت ۱۹۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر تولید می شود. به طور کلی پیشرانه ها بدون تغییر حفظ شده ولی روش کارکرد آن ها به روز رسانی شده به نحوی که مدیریت کنترل پیشرانه در نسخه جدید بهتر صورت می گیرد و دریچه گاز هماهنگ تر از نسخه پیشین عمل می کند.

جهت افزایش سطح ایمنی در خودرو کروز کنترل آداپتیو با ترمز هماهنگ تر شده و سیستم رانندگی بین خطوط عملکرد بهتری دارد. همه تریم های آکورد جدید دارای سیستم یادآور صندلی عقب و کمربند ایمنی عقب می باشند تا از جا گذاشتن کودک یا حیوان خانگی در خودرو جلوگیری گردد.

در بالاترین تریم آکورد که اسم آن تورینگ است، سیستم ترمز هوشمند را در سرعت های پایین هم داریم که مانع بروز تصادف در محل هایی مانند پارکینگ عمومی می گردد. نیروی خودرو توسط موتور ۴ سیلندر دو لیتری با قدرت ۱۹۲ اسب بخار که با یک سیستم انتقال قدرت ۱۰ زمانه ترکیب شده ، فراهم می شود.

البته در نسخه ابتدایی خودرو حجم موتور ۱.۵ لیتر بود. هر دو پیشرانه کارایی یکسانی داشته اما سرعت انتقال قدرت موتور دو لیتر بیشتر می باشد. شاسی خودرو با موتور هماهنگی کافی دارد. فرمان خیلی نرم بوده و دقت فرمان بالا و استفاده از آن ساده است. خودرو خیلی نرم عمل می کند و ارتعاشات پیشرانه کم بوده و بی سرو صدا کار می کند.

در نسخه هیبریدی هوندا آکورد ۲۰۲۱ از آپدیت های سیستم هیبریدی دو موتوره هوندا جهت واکنش مستقیم و سریعتر دریچه گاز با احساس شتاب طبیعی تر با افزایش دور موتور در هماهنگی با ورودی دریچه گاز برخوردار است. در این نسخه حداکثر قدرت خروجی سیستم ۲۱۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۲ پوند فوت، حداکثر قدرت و گشتاور را در کلاسش دارد و بالاترین رتبه مصرف سوخت ۴۸ مایل بر گالن می باشد.

سیستم کنترل پیشرانه هیبریدی هم انتقال نیرو را بین اجزا مدیریت می کند و به صورت یکپارچه بین هیبرید درایو، ای وی درایو و انجین درایو سوییچ می نماید تا حداکثر بازدهی را بدون هیچ ورودی از سوی راننده انجام دهد. رانندگان آکورد هیبریدی می توانند با انتخاب بین حالت های ای وی، اسپرت و econ توسط سه کلید پشت دکمه ای انتخابگر دنده کارایی یا توان سوخت را به حداکثر برسانند.

به طور کلی هر دو پیشرانه هیبرید و مجهز به توربو شارژر این ماشین به نسخه قبلی یکسان می باشند اما به لطف تغییرات نرم افزاری، پاسخگویی به پدال گاز و شعاع قابل حرکت با مدل هیبرید ارتقا یافته است. به جهت افزایش ایمنی، عملکرد ترمز در کروز کنترل تطبیقی بهبود یافته و حرکت فرمان در دستیار حفظ حرکت بین خطوط هم حس بهتری به راننده انتقال می دهد.

ضمنا در بررسی ها مشخص شد همه تریم های هوندا آکورد ۲۰۲۱ به هشدار نبستن کمر بند ایمنی سرنشین عقب و سیستم هشدار حضور سرنشین در ردیف عقب مجهز می باشند تا در صورت پرت شدن حواس راننده، کودک یا حیوان خانگی در خودرو تنها نماند.

در صورت علاقمندی برای آشنایی با مشخصات فنی خودرو هوندا آکورد ۲۰۱۹ و  های بیشتر روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *