دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

چگونه ظروف و جواهرات نقره را تمیز و سفید کنیم؟

  • یلدا محمدی
  • ۶ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

استفاده از زیور آلات نقره و همچنین ظروف نقره رواج زیادی دارد، اگه شما نیز از جمله طرفداران نقره جات هستید بهتر است با روش های موثر برای تمیز کردن نقره و رفع سیاهی آن آشنا شوید تا همیشه نقره هایی درخشان و زیبا داشته باشید.

دوازده روش موثر و مفید برای تمیز کردن نقره و رفع سیاهی آن را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم که با انجام این راهکارها در منزل می توانید به سادگی ظروف نقره و همچنین زیورآلات نقره ایی را تمیز نموده و برق بیاندازید، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما بوده و با موثرترین روش ها برای سفید نگه داشتن نقره جات مختلف آشنا شوید.

تمیز کردن نقره جات و رفع سیاهی آنها با روش های خانگی و ساده :

مطمئنا برای همه ما مهم است که همیشه جواهرات درخشان و زیبا داشته باشیم، اما گاهی پیش می آید که به مرور زمان جواهرات و زیور آلات خصوصا آنها که از جنس نقره هستند درخشش خود را از دست داده و تا حدودی سیاه و کدر شوند، نگران نباشید در این مطلب راهکارهایی پیشنهاد می گردد که با به کارگیری آنها به تمیز شدن نقره پرداخته و از این طریق همیشه نقره جاتی درخشان و جذاب داشته باشید. البته لازم به ذکر است که این روش های مفید و نکات خانه داری جالب، علاوه بر زیور آلات، برای تمامی وسایل و ظروف نقره مفید می باشند و با استفاده از آنها می توان به رفع سیاهی نقره جات مختلف پرداخت.

شفاف نمودن نقره های سیاه شده

سفید کردن نقره با سرکه :

نصف پیمانه سرکه را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرینی مخلوط نموده و نقره کدر و سیاه شده را به مدت دو یا سه ساعت داخل آن قرار داده و سپس با آب سرد آبکشی نموده و خشک نمایید تا نقره جات شما تمیز و درخشان شوند.

تمیز کردن نقره سیاه شده

رفع سیاهی نقره با جوش شیرین :

نصف قاشق جوش شیرین را با مقداری آب گرم مخلوط نمایید تا جوش شیرین به صورت خمیر در آید، سپس آن را با استفاده از پارچه ایی نرم روی نقره جات بکشید تا سیاهی آنها را از بین ببرد. در پایان آن را آبکشی نموده و با حوله خشک کنید.

  •  آرون گروپس

تمیز و درخشان کردن نقره های قدیمی

تمیز کردن نقره جات با نشاسته :

با استفاده از نشاسته و آب خمیری تهیه نموده و سطح ظروف و زیور آلات نقره را با استفاده از این خمیر و یک تکه پارچه زبر تمیز نمایید. این امر علاوه بر تمیزی نقره جات باعث درخشش بیشتر آنها نیز می شود.

تمیز کردن نقره جات

درخشندگی نقره جات با خمیر دندان :

خمیر دندان تاثیری شگفت انگیز بر روی نقره جات قدیمی و سیاه شده دارد و می تواند آنها را به بهترین شکل تمیز و درخشان نماید، مهمترین نکته در استفاده از خمیر دندان برای درخشندگی نقره جات، به کارگیری خمیر دندان های سفید و یک رنگ است. مطمئنا خمیر دندان دو رنگ و ژله ایی نمی تواند تاثیرات دلخواه را بر روی وسایل نقره داشته باشد.

تمیز کردن زیور آلات نقره

تمیز شدن نقره با آبلیمو :

از جمله نکات ریز خانه داری، استفاده از آبلیمو در تمیز کردن وسایل گوناگون است. زیور آلات و ظروف نقره را در مخلوط آب، آبلیمو و مقداری شیر خشک قرار دهید و بعد از گذشت چند ساعت آنها را آبکشی و خشک نمایید تا مثل روز اول درخشان و تمیز گردند.

درخشان کردن نقره جات

سفید کردن نقره با سس گوجه فرنگی :

یک مسواک نرم و یا تکه ایی پارچه را به سس گوجه فرنگی آغشته نموده و سپس سطح زیور آلات و ظروف نقره را با آن تمیز نمایید و سپس با کمک حوله خیس سس را از روی آن پاک نمایید. این روش می تواند برای پاک کردن لکه های مختلف از روی نقره جات نیز مفید باشد و بعد از انجام آن مطمئنا شاهد درخشندگی و زیبایی بیشتر نقره خواهید بود.

تمیز کردن ظروف نقره

نرم کننده مو :

از دیگر راهکارهای طبیعی و مفید جهت درخشان شدن نقره های تیره استفاده از نرم کننده مو می باشد، می توانید کمی نرم کننده مو را بر روی نقره تمیز بمالید و اجازه دهید خشک شود تا نقره درخشان و تمیز شود.

ژل ضد عفونی کننده دست :

ژل آنتی باکتریال ضد عفونی کننده دست یک جلاء دهنده عالی برای نقره محسوب می شود، بنابراین جهت تمیز کردن نقره روی پارچه نرم و تمیزی چند قطره از این زل را ریخته سپس با این پارچه نقره را تمیز نمایید.

راهکارهای تمیز شدن نقره

شیشه پاک کن :

استفاده از شیشه پاک کن برای براق شدن نقره جات گزینه بسیار مناسبی است، می توانید بر روی پارچه یا مسواک کمی شیشه پاک کن اسپری کنید سپس، با کمک آن نقره مورد نظرتان را تمیز نمایید تا شاهد درخشان شدن نقره مانند روز اول شوید.

پودر ماشین لباسشویی :

می توانید برای تمیز شدن نقره از پودر ماشین لباسشویی کمک بگیرید بنابراین، داخل یک کاسه متوسط یک ورق آلومینیوم انداخته سپس بر روی آن آب داغ ریخته و به آن یک قاشق غذا خوری پودر لباسشویی بیفزایید سپس کاملا حل کنید و انگشتر نقره را داخل آب بیاندازید تا سفید شود و در نهایت انگشترتان را شسته و خشک کنید.

تمیز کردن نقره با چند روش ساده و کاربردی

استفاده از گچ :

به منظور درخشان نگه داشتن نقره ها می توانید مقداری از گچ را داخل کشو یا قفسه ای که نقره ها را داخل آن می گذارید قرار دهید با اینکار گچ رطوبت را جذب کرده و در نتیجه سبب پیشگیری از کدر شدن ظروف نقره خواهد شد.

آمونیاک :

جهت براق شدن زیور آلات نقره ای می توانید یک فنجان آب گرم و نصف فنجان آمونیاک را با هم ترکیب کرده سپس نقره مورد نظرتان را اجازه دهید به مدت ده دقیقه داخل محلول بماند سپس به آرامی آن را شسته و خشک نمایید.

درخشان کردن نقره با چند روش خانگی

امیدواریم مطالب ارائه شده در زمینه تمیز کردن نقره جات مختلف که در این مقاله ارائه دادیم مورد توجه شما دوستان واقع شده باشد و نهایت استفاده را از این راهکارهای معرفی شده ببرید. از همه شما علاقه مندان به اینگونه مطالب مفید و جالب دعوت می نماییم با کلیک بر روی خانه داری مجله آرگا از دیگر مطالب متنوع و جالب که در رابطه با امور مربوط به خانه و خانه داری مطرح گردیده دیدن فرمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *