دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رفع بوی شیر از فرش با چند ترفند فوری

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب شما را با رفع بوی شیر از فرش آشنا می کنیم و شما می توانید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید تا بتوانید با روش های متفاوتی این کار را انجام داده و بالاخره از یکی از این روش ها نتیجه لازم را دریافت نمایید.

رفع بوی شیر از فرش دارای ترفند های ساده ای می باشد که اگر آن ها را بلد باشید به راحتی می توانید این کار را انجام داده و در کم ترین زمان ممکن فرش خود را تمیز خواهید کرد. در ادامه ۶ تکنیک برای این کار را به شما معرفی خواهیم کرد.

رفع بوی بد شیر

ترفند هایی برای رفع بوی شیر از فرش

بوی بد شیر روی فرش می تواند برای بسیاری از افراد آزار دهنده باشد از این رو نیاز است تا با استفاده از ساده ترین ترفند ها آن را از بین برده و دیگر برای این کار نیازی به شستن فرش های خود نخواهید داشت.

مایع ظرفشویی

ساده ترین راه این است که از مایع ظرفشویی کمک بگیرید. در ابتدا باید لکه شیر را با استفاده از دستمال تمیز خشک کرده و بعد مقداری از مایع را با آب ولرم ترکیب کرده و به آرامی روی شیر های روی فرش بریزید. بعد مقداری جوش شیرین روی آن اضافه نمایید و بگذارید یک روز بماند تا بوی بد شیر نیز از بین برود.

استفاده از سرکه

راه حل دیگر نیز استفاده از سرکه می باشد. برای این کار کافی است مقداری از سرکه را روی فرش بریزید. بگذارید چند دقیقه ای بماند و بعد هر دوی آن ها را با استفاده از دستمال تمیز از روی فرش پاک نمایید.  بهتر است نگران بوی بد سرکه نیز نباشید زیرا زمانی که فرش شما خشک شد بوی سرکه نیز از بین خواهد رفت.

استفاده از قهوه

از دیگر تکنیک هایی که به رفع بوی بد شیر از روی فرش کمک می کند استفاده کردنت از پودر قهوه تازه می باشد. برای این کار کافی است مقداری قهوه را بر روی لکه های شیر بپاشید و بگذارید به مدت یک روز بماند و بعد قهوه ها را با استفاده از جارو پاک کنید تا هم فرش شما تمیز شود و هم بوی بد شیر از بین برود.

  •  آرون گروپس

رفع بوی شیر

نوشابه

اگر می خواهید بوی بد شیر را از روی فرش پاک کنید یکی از روش های پیشنهادی ما به شما نوشابه می باشد. برای این کار باید ابتدا یک دستمال خشک را بردارید. با استفاده از این دستمال لکه های شیر را حذف کنید و از اک دن شیر از روی فرش اطمینان پیدا نمایید.

در مرحله بعدی باید محل را با استفاده از شامپو فرش تمیز کنید و بعد مقداری نوشابه روی لکه بریزید و بعد دوباره با استفاده از شامپو فرش آن را تمیز کنید. بدین صورت شما می توانید به رفع بوی شیر از فرش کمک کرده و دیگر بوی بدی را از فرش خود استشمام نکنید.

استفاده از اسطوخودوس

برای از بین بردن بوی بد شیر از روی فرش کافی است مقداری از این گیاه را کوبیده و با جوش شیرین ترکیب کرده و بر روی لکه های شیر قرار دهید. بگذارید ۲۴ ساعت بماند و بعد فرش را با استفاده از جارو و یا بخار شو تمیز کنید.

آمونیاک

از دیگر پیشنهاد های ما به شما این است که از مقداری آمونیاک برای تمیز کردن فرش خود و رفع بوی بد ان استفاده کنید. برای این کار کافی است تا مقداری آمونیاک را با آب ترکیب کرده و بر روی بخش هایی که بوی بدی می دهند قرار داده و بگذارید مدتی بماند و بعد فرش خود را در همان قسمت که از محلول استفاده کرده اید شستشو دهید تا آمونیاک از روی آن حذف شود.

 از بین بردن بوی شیر

در این میان یادتان باشد که اگر فرش های ابریشمی شما دچار این مشکل شده است نباید در خانه اقدامی برای تمیز کردنشان انجام دهید و بهتر است آن ها را به افراد با تجربه بسپارید تا تمیز شوند در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی برای فرش شما ایجاد شود که جبران نا پذیر باشد. در ادامه می توانید اطلاعاتی در مورد تمیز کردن لکه فرش و تمیز کردن لکه شکلات را نیز مشاهده کنید و آگاهی خود را در این موارد افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *