دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

درمان قارچ سر با ۹ روش خانگی و طبیعی

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

یکی از مهم ترین بیماری های سر قارچ سر می باشد که ظاهر مو ها را زشت می کند و پس از مدتی منجر به ریزش مو ها می شود. بهتر است سریعا راهی برای درمان آن پیدا کنید. در این مطلب شما را با روش های خانگی درمان این بیماری پوستی آشنا می کنیم.

قارچ سر یکی از مشکلاتی می باشد که افراد بسیار زیادی با آن سر و کله می زنند و نمی توانند با آن کنار بیایند. باید بدانید که این نوع قارچ ها به سادگی در منزل درمان می شوند و شما می توانید بدون دردسر از دست این موجودات راحت شوید.

درمان قارچ سر

درمان قارچ سر با روش های خانگی

قارچ سر بیش تر برای کودکان و افرادی ایجاد می شود که دارای نقص های خود ایمنی می باشند. باید بدانید که این نوع قارچ به شدت مسری می باشد و به سادگی انتقال می یابد بنابراین بهتر است سریعا به فکر درمان آن باشید. علامت های این نوع قارچ شامل بروز لکه های قرمز پوسته پوسته و دایره ای شکل بر روی پوست سر می باشد و آرنج و دست ها را نیز در بر می گیرد و شیوع آن را تند تر می کند. البته این مشکل ممکن است در بخش های دیگر بدن نیز ظاهر شود. دارو های شیمیایی بسیاری برای درمان این بیماری وجود دارد ولی اگر نمی خواهید هزینه کنید می توانید از راه های خانگی برای درمان استفاده کنید.

استفاده از سیر

یکی از راه های درمان قارچ سر استفاده از سیر می باشد. سیر برای درمان بسیاری از عفونت ها به کار می رود و کاربرد بسیار زیادی دارد. برای استفاده از این روش باید سیر را به خوبی له کنید و آن را با روغن نارگیل مخلوط کنید و بر روی زخم و مکانی که قارچ دارد قرار بدهید. این کار را می توانید دوبار در روز به مدت یک ساعت تا زمان خوب شدن ادامه بدهید.

آب و صابون

ph صابون برای از بین بردن بسیاری از قارچ ها و سایر میکروب ها مناسب می باشد. برای جلوگیری از شیوع این نوع بیماری پوستی واگیر دار باید بهداشت فردی را به شدت رعایت کنید. محلی که زخمی و قرمز می باشد را باید در روز دو الی سه بار با آب و صابون شستشو دهید و به سرعت خشک کنید. باکتری ها و قارچ ها در محیط های مرطوب رشد بسیار خوبی دارند و اگر محل شسته شده را به خوبی خشک نکنید مشکلات شما دو چندان می شود.

سرکه سیب

یکی از بهترین مواردی که می توانید برای درمان این نوع قارچ استفاده کنید سرکه سیب می باشد. برای این کمار می توانید مقدار مناسبی از این سرکه را با آب مخلوط کنید و با استفاده از تکه ای پنبه روی محل مورد نظر قرار بدهید. برای نتبجه گیری بهتر است سرکه را با آب رقیق نکنید و تا زمان خوب شدن دو الی سه بار در روز این کار را تکرار کنید.

  •  آرون گروپس

سرکه سیب و درمان بیماری قارچی پوست

آلوئه ورا

درمان قارچ سر با استفاده از آلوئه ورا یکی از راه های قدیمی می باشد ولی هنوز هم کاربرد دارد. باید بدانید که آلوئه ورا خاصیتی ضد قارچی و ضد ویروسی دارد. برای استفاده از این روش باید برگ آلوئه ورا را تهیه کنید و ژل آن را خارج کنید و ژل را روی محل مورد نظر قرار بدهید. در نظر داشته باشید که برای نتیجه گیری بهتر باید سه الی چهار بار در روز این کار را تکرار کنید و هر بار نیم ساعت این ژل را روی بخش قارچی سر قرار بدهید.

روغن نارگیل

اسید های چربی که در این روغن وجود دارند می توانند منجر به آسیب دیدن غشای سلولی قارچ ها شوند. برای بسیاری از عفونت های قارچی خصوصا عفونت های خفیف از این روغن استفاده می کنند و نتبجه بسیار خوبی هم می گیرند.

عصاره دانه گریپ فروت

شاید این موضوع باعث تعجب شما شود ولی دانه گریپ فروت یکی از موادی می باشد که می تواند به خوبی عفونت های قارچی را درمان کند. برای استفاده از این روش باید یک قاشق از عصاره گریپ فروت را با کمی آب مخلوط کنید و آن را روی پوست سر قرار بدهید. می توانید دو بار در روز این کار را انجام بدهید ولی بهتر است از یک پنبه آغشته به این عصاره استفاده کنید و بخش هایی از سر که درگیر هستند را با این روش درمان کنید.

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی می باشد.

زرد چوبه

زرد چوبه یکی از مواد بسیار مهم در آشپزی می باشد ولی کاربرد های درمانی نیز دارد. باید بدانید که زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارد و شما می توانید از آن برای درمان قارچ سر استفاده کنید. برای استفاده از زردچوبه می توانید آن را با آب و روغن نارگیل مخلوط کنید و زمانی که خمیر تهیه شد روی محل مورد نظر قرار بدهید و اجازه بدهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند.

پودر شیرین بیان

شیرین بیان یکی از موادی می باشد که خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی دارد. برای استفاده از این ماده می توانید آن را آسیاب کنید و آن را با آب مخلوط کرده و به حالت خمیری در بیاورید و روی محل مورد نظر قرار بدهید.

روغن گیاه چای

این روغن یکی از قوی ترین روغن ها می باشد و بهتر است چند قطره از آن را با سایر روغن های مفید مانند روغن نارگیل استفاده کنید. این روغن می تواند عفونت های قارچی را مانند آب خوردن از بین ببرد. در واقع اولین بار مردم استرالیا از این روش برای درمان عفونت ها استفاده کردند و جواب بسیار خوبی گرفتند.

روغن گیاه چای در درمان عفونت ها بسیار موثر است

در نظر داشته باشید که بیش تر عفونت های پوستی به دلیل رعایت نکردن بهداشت فردی می باشد. برای استفاده از روش های فوق باید ابتدا مقداری از آن را روی پوست خود امتحان کنید و در صورتی که حساسیتی به مواد نداشتید از آن ها استفاده کنید در غیر این صورت بهتر است از استفاده مواد بالا پرهیز کنید و از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا به شما داروی شیمیایی بدهد و همچنین روند درمان سریع تر شود. در ادامه می توانید سایر مقالات آرگا را در زمینه درمان خانگی و طب سنتی، درمان قارچ پوستی و رفع قارچ ناخن مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *