دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه املت شاپوری با روش اصلی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

در این مقاله می توانید با طرز تهیه املت شاپوری خوشمزه آشنا شوید. این المت طعم بی نظیری داشته و شما می توانید برای وعده های ناهار و شام نیز آن را تهیه کنید.

برای داشتن این املت عالی خانگی نیاز به مواد اولیه کمی دارید. شما می توانید با ترکیبات املت معمولی نیز این غذای فوق العاده را درشت کنید. شما در ادامه با طرز تهیه املت شاپوری بیشتر آشنا می شوید. تهیه انواع املت های خانگی خوشمزه و متنوع کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در آرگا با طرز املت کاهو و املت تره آشنا شوید. این املت مواد اولیه متفاوتی داشته و طعم آن نیز جدید است.

نحوه تهیه املت شاپوری

مواد اولیه:

  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • خوراک لوبیا چیتی: ۱/۲ قوطی
  • رب گوجه فرنگی: ۳ قاشق غذاخوری
  • آب نارنج: ۲ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه و روغن: به میزان لازم
  • فلفل و نمک: به میزان لازم

دستور تهیه املت شاپوری

طرز تهیه املت شاپوری:

این املت به روش رشتی تهیه می شود و شما برای داشتن این غذای علی و خوشمزه باید ابتدا یک تابه را روی حرارت قرار دهید. مقداری روغن داخل تابه ریخته و بعد از داغ شدن رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. رب را تفت داده تا بوی خامی آن از بین برود.

بعد از تفت خوردن رب باید ادویه ها را اضافه کنید. مقداری فلفل سیاه، نمک، زردچوبه اضافه کرده و تفت دهید. در این مرحله باید تخم مرغ ها را رد ظرفی جداگانه بشکنید. این کار فقط برای اطمینان از سالم بودن تخم مرغ ها است. حالا تخم مرغ ها را هم نزده و به طور سالم درون تابه بریزید.

در صورتی که دوست دارید، تخم مرغ ها به خوبی با رب هم بخورد، می توانید تخم مرغ ها را درون تابه هم بزنید تا یکدست شود. در طرز تهیه املت شاپوری تخم مرغ ها به صورت سالم و یا کمی هم زده سرو می شوند. بعد از یکدست شدن تخم مرغ ها می توانید، خوراک لوبیا را درون مواد بریزد و مجدد هم بزنید.

طرز تهیه املت شاپوری

  •  آرون گروپس

توجه داشته باشید که قبل از اضافه کردن کنسرو لوبیا حتما آب اضافی لوبیا را بگیرید تا املت شل نشود. در نهایت نیز مقداری نارنج روی املت ها بچکانید. مقداری زمان دهید تا لوبیا با حرارت ملایم پخته شود و مواد به خوبی به خورد یکدیگر بروند. این ترکیب عالی بوده و شما می توانید به عنوان یک وعده جدید از آن استفاده کنید.

اگر از طعم و مزه های تکراری املت ها خسته شده اید، می توانید با تجربه درست کردن این املت یک مزه جدید را تجربه نمایید. این املت فوق العاده خوشمزه است و یک وعده غذایی مناسب برای صبحانه، ناهار، عصرانه و شام می باشد. همچنین دستور تهیه ساده این املت موجب شده تا طرفداران زیادی داشته باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *