دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی انواع لاک پایه برای زیر سازی ناخن مناسب رنگ پوست شما

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

لاک پایه را می توان برای زیرسازی مانیکور ناخن مورد استفاده قرار داد تا ماندگاری آن افزایش یابد. همچنین به تنهایی نیز ناخن ها را زیبا و انگشتان دست را بلندتر نشان می دهد. در این مطلب با لاک پایه آشنا می شوید.

برای اینکه لاک ناخن زیبایی و ماندگاری بیشتری داشته باشد لازم است که یک لاک پایه مناسب برای زیرسازی ناخن استفاده شود. اگر مایلید تا بیشتر با لاک پایه آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم با ادامه مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با لاک پایه مناسب زیر سازی ناخن

اگر با کاربرد لاک پایه یا بیس(Base Lacquer) آشنایی ندارید در این مطلب قصد داریم همه نکات لازم برای انتخاب لاک پایه مناسب ناخن از جمله روش استفاده و رنگ مناسب پوست را به شما ارائه دهیم. لاک بیس را می توان برای زیرسازی مانیکور ناخن استفاده تا ماندگاریش بیشتر شود یا به تنهایی برای زیبایی ناخن و بلندتر نشان دادن انگشت ها مورد استفاده قرار داد.

حتما اطلاع دارید که برای داشتن یک میکاپ زیبا و ماندگار باید زیرسازی پوست صورت گیرد، برای لاک زدن ناخن ها نیز باید این نکته رعایت شود. اگر می خواهید لاک ناخن زیبایی و ماندگاری بیشتری داشته باشد به یک لاک پایه مناسب جهت زیرسازی ناخن نیاز است.

کاربرد اصلی این لاک،  پوشاندن عیب های ناخن و یکدست و براق تر شدن سطح ناخن می باشد. لاک های بی رنگ و خنثی بین خانم ها بسیار طرفدار دارد. بیس کت Base coat را می توان به جای لاک پایه استفاده کرد. این محصول معمولا چسبندگی بالایی داشته و به دوام بیشتر مانیکور ناخن هم کمک می نماید. ضمنا تاپ کت top coat درخشندگی بالایی داشته و سبب جلوه بیشتر مانیکور می گردد.

تنوع رنگ لاک بیس ناخن

رنگ لاک بیس یعنی رنگی است که همرنگ زمینه ناخن و پوست دست باشد این روزها جزو محبوب ترین محصولات زیبایی ناخن به شمار می رود. زیرا علاوه بر پوشاندن عیوب ناخن و یکدست شدن سطح آن سبب براق شدن و ظریف شدن ناخن ها هم می شود. همچنین دست ها را زیباتر نشان می دهد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

به طور مثال رنگ لاک بیس برای پوست روشن را اگر روی پوست تیره تست کنید، صورتی به نظر می رسد و پوست را مات و بدرنگ نشان می دهد. خلاف این موضوع نیز صادق است و اگر رنگ لاک تیره روی پوست روشن زده شود ظاهر ناخوشایندی پیدا می کند. به این ترتیب رنگ لاک بیس بایستی متناسب با رنگ پوست فرد انتخاب شود.

رنگ لاک بیس در صورت درست انتخاب شدن سبب شده انگشتان شما کشیده و بلندتر به نظر برسد و اکسسوری های روی دست های شما نیز جذاب تر دیده شوند. از این رو توصیه شده هنگامی که نمی خواهید لاک بزنید حداقل از لاک رنگ پایه همرنگ ناخن و پوست استفاده و از مزایای آن بهره مند شوید.

برخلاف تصور رنگ لاک بیس همیشه خنثی، خاکستری یا بژ نبوده و امروزه تنوع لاک بیس بالا است. به طوری که متناسب با رنگ پوست های مختلف، شاهد انواع لاک بیس در رنگ های صورتی، کرم؛ هلویی، شنی و .. می باشیم که می توانید بسته به سلیقه خود از تنوع بالای آن استفاده نمایید.

البته انتخاب از میان این رنگ ها کمی دشوار می باشد زیرا نیاز است که روی ناخن تست شود. تا موقعی که لاک بیس روی ناخن تست نشود نمی توان به طور قطعی گفت کدام رنگ متناسب با رنگ پوست دست شما خواهد بود.

انواع لاک بیس

لاک بیس تنوع زیادی دارد و جدا از انواع رنگ ویژگی های دیگری هم دارد. از جمله:

۱. لاک بیس تقویت کننده

لاک تقویت کننده حاوی مواد مغذی برای ناخن بوده که استفاده از آن می تواند مشکلات متعدد ناخن را برطرف کند. اگر ناخن ضعیف و شکننده دارید از لاک تقویت کننده استفاده کنید. این نوع لاک دارای میزان زیادی فرمالدئید هستند که به طور موقت، سبب سفت شدن ناخن می شود.

اما استفاده بیش از حد سبب ترک خوردن و شکستن ناخن می شود. از این رو از لاک های حاوی فرمالدئید و تولوئن کمتر استفاده کنید.

۲. لاک بیس مرطوب کننده

این لاک خواص مرطوب کنندگی داشته و خشکی ناخن را برطرف می کند. در صورتی که ناخن شما خشک و شکننده شده می توانید از لاک بیس مرطوب کننده استفاده تا آبرسانی به ناخن ها صورت گرفته و از شکستن ناخن پیشگیری شود.

۳. لاک بیس پوشاننده

این نوع لاک دارای خاصیت پوشانندگی بوده و ضخامت بیشتری دارند. استفاده از این لاک روی سطوح ناهموار و ناصاف ناخن زیبایی نهایی کار را افزایش می دهد. لاک مذکور سطوح ناصاف ناخن را بهتر می پوشاند.

برای هر رنگ پوست چه رنگ لاک بیسی استفاده شود؟

رنگ پوست انسان ها طیف وسیعی را شامل می شود که با یکدیگر بسیار متفاوت هستند. همانطور که اشاره شد اگر رنگ لاک بیس مناسب پوست روشن برای پوست تیره استفاده شود، صورتی به نظر می رسد و سبب مات و کدر دیده شدن پوست می شود. و بالعکس.

حال سوالی که ایجاد می شود این است که بهترین رنگ لاک بیس برای انواع پوست دست کدام است؟ اگر از رنگ لاک بیس مناسب با رنگ پوست استفاده شود سبب شده انگشتان دست کشیده و بلندتر به نظر برسند. برای تهیه لاک پایه بهترین راه تست کردن آن روی ناخن می باشد تا متوجه شوید کدام یک با رنگ پوست شما تناسب دارد.

پیشتر اشاره شد که رنگ لاک بیس متنوع بوده ولی اگر شک دارید می توانید رنگ خاکستری را انتخاب نمایید. ولی ضرورتی ندارد همیشه این کار را انجام دهید زیرا همانطور که گفته شد انتخاب های زیبایی برای رنگ لاک بیس وجود دارد که کافی است آن را بیابید.

به این ترتیب همواره دقت کنید که رنگ لاک بیس انتخابی متناسب با رنگ پوست دست شما باشد. اگر رنگ لاک بیس درست انتخاب شود هم ناخن ها زیباتر جلوه می کنند و هم از انتخاب خود راضی خواهید بود. در ادامه به رنگ لاک بیس برای انواع پوست اشاره می شود.

  • پوست خیلی روشن تا رنگ پریده

بهترین انتخاب رنگ لاک بیس برای این نوع پوست ترکیب رنگ کرم و بژ است که سایه صورتی کم رنگ و روشنی هم در آن مشاهده می شود. این رنگ لاک روی پوست روشن بهترین جلوه را داشته و سبب شده رنگ پریدگی دست دیده نشود. همچنین از به زردی زدن رنگ پوست جلوگیری می کند.

برای افزایش عمق روی ناخن دست می توانید از طیف های کمی تیره تر مانند صورتی چرک نیز استفاده نمایید. دقت کنید این نوع لاک ها به عنوان لاک اصلی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ لاک بیس مناسب بایستی پوشانندگی کامل داشته باشد و صدفی یا نیمه شفاف نباشد. به طوری که حتی بتوان از آن به تنهایی هم استفاده کرد یا در کنار آن از فرنچ ناخن و دیگر تزئینات برای جلوه بیشتر بهره برد.

  • پوست روشن تا متوسط

پوست های به اصطلاح گندمگون بهتر است از لاک بیسی استفاده که طیف متوسطی از صورتی و کمی قرمز مرجانی دارد تا لاک تم رنگی گرم پیدا کند. استفاده از رنگ لاک بیس که ته رنگ صورتی گرم و متوسط داشته باشد، برای پوست گندمی سبب می شود رنگ دست روشن تر و انگشت ها کشیده تر دیده شوند.

بهتر است لاک بیس با بافت براق استفاده چرا که انواع با بافت مات و اکلیلی گزینه مناسبی برای استفاده از لاک ساده نخواهند بود.

  • پوست متوسط تا تیره

برای پوست متوسط مایل به  تیره یا به اصطلاح برنزه بهترین لاک بیس که باید رنگ بژ، کرم و صورتی در خود داشته ولی در طیف تیره تر باید پوشانندگی کامل داشته تا تداخلی بین رنگ لاک و رنگ ناخن ایجاد نشود. برای پوست تیره از هر دو طیف رنگ گرم و سرد می توان استفاده کرد.

از این نظر آزادی عمل بیشتری دارید. اگر ته رنگ پوست شما سرد است، رنگ لاک بیس باید طیف بنفش یا صورتی درخود داشته باشد. و اگر رنگ پوست گرم است رنگ لاک بیس با ته رنگ قهوه ای و کرم مناسب می باشد. این ترکیب سبب می شود پوست درخشان تر و گرم تر جلوه نماید.

  • پوست تیره تا خیلی تیره

در صورتی که پوست تیره تا خیلی تیره باشد در بخش انتهایی طیف رنگی پوست قرار می گیرد. باز هم می توان از رنگ بیس لاک ناخن بهره برد. لاکی مناسب پوست تیره بایستی دارای رنگ های بژ، کرم و صورتی باشد ولی در طیف تیره تر لاک بیس باید پوشش کامل داشته تا اگر رنگ لاک از رنگ ناخن روشن تر باشد، تداخلی ایجاد نشود. طیف گرم و سرد مناسب پوست تیره هستند ولی تاثیر متفاوت بر روی پوست می گذارند.

استفاده از رنگ لاک بیس چه مزایایی دارد؟

حال که با لاک بیس و تناسب آن با انواع رنگ پوست آشنا شدید، در این بخش به مزایای آن اشاره می شود.

۱. سبب افزایش ماندگاری مانیکور می شود.

لاک بیس ماندگاری مانیکور را افزایش می دهد. لاک بیس باکیفیت دارای مواد شیمایی سلولزی است که به زیر ناخن و بالای لاک چسبیده تا میزان دوام مانیکور را بیشتر نماید.

۲. افزایش انعطاف پذیری ناخن ها

یک مزیت دیگر لاک بیس این است که قدرت انعطاف پذیری ناخن ها را افزایش داده و از خم شدن یا شکستن آن در مقابل ضربه محافظت می کند. به این ترتیب بدون استفاده از لاک بیس، رنگدانه لاک ناخن کم کم از بین می رود.

۳. جلوگیری از تغییر رنگ ناخن

لاک بیس از تغییر رنگ ناخن جلوگیری می کند. ممکن است برای شما پیش آمده باشد که رنگ قرمز لاک پس از مدت کوتاهی زرد شود. در مواردی بین لاک و سطح ناخن واکنش ایجاد شده و سبب این تغییر رنگ می شود. لاک بیس خوب و باکیفیت به عنوان محافظ از تغییر رنگ لاک روی ناخن جلوگیری می کند.

ضمنا به خاطر داشته باشید هر اندازه رنگ لاک تیره تر باشد اهمیت به کار گیری لاک بیس بیشتر می شود. البته در این بین استثنا نیز وجود دارد. رنگ نئونی هر چند تیره نیستند ولی به علت فلورانس بودن احتمال تغییر رنگ در آن ها بیش از لاک های معمولی می باشد.

در صورتی که تایم زیادی برای لاک و بیس کت زدن پس از آن ندارید بهترین کار استفاده از رنگ های خنثی ،پاستیلی و روشن است که فرمولاسیون باکیفیت و ماندگاری دارند. و مشکل تغییر رنگ ناخن یا لاک ایجاد نکنند. همچنین در صورت علاقمندی برای آشنایی با عوارض لاک ناخن و ساخت لاک ناخن در خانه  از این مقالات هم بازدید نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *