دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

روش تقویت گیاهان با قرص ال دی برای انواع گل های آپارتمانی

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

در واقع تقویت گیاهان با قرص ال دی چندان هم سخت و پیچیده نیست و شما می توانید با مطالعه این مقاله به راحتی با روش های استفاده از قرص ال دی و همچنین تاثیرات آن بر گیاهان آشنا شوید با ما همراه باشید.

به طور کلی یکی از مشکلات گیاهان آپارتمانی کمبود مواد مغذی و معدنی است که موجب کاهش رشد ان ها خواهد شد. از این رو می توانید در فضای خانه از قرص های ال دی که موجب تقویت و رشد بیشتر گیاهان مختلف خواهند شد استفاده نمایید.

آشنایی با تقویت گیاهان با قرص ال دی

بهتر است بدانید بر اساس تجربه های نشان داده این قرص ضد بارداری برای تقویت گل و گیاهان و رشد سریع گیاهان بسیار تاثیرگذار خواهد بود. یکی از مهم ترین عوامل موثر بر ریشه زایی ترکیبات هورمونی است. قرص ال دی یا همان قرص های ضد بارداری حاوی هورمون های استروژن و پروژسترون هستند که به رشد گیاه کمک می کند و پس از چندین مرتبه استفاده تاثیر قرص ضدبارداری در رشد گیاهان را به وضوح متوجه خواهید شد.

چگونگی تقویت گیاهان با قرص ال دی

امروزه برای تقویت گل های آپارتمانی می توان از انواع ویتامین های مفید و در دسترس برای انسان ها استفاده نمود. از قرص ضد بارداری برای تقویت گل ها گرفته تا قرص آهن و قرص آسپرین که می توانند بر اساس دستور پزشک به بهترین هورمون رشد سریع گیاهان و تقویت آن ها تبدیل شوند.

نحوه و روش های مصرف قرص ال دی برای گیاه:

توجه داشته باشید که معمولا استفاده از قرص ال دی برای گیاهان از طریق دو روش کاملا مجزا انجام می شود که در ادامه به بیان آن ها پرداخته ایم:

  • روش اول:

شما می توانید هر دو یا سه ماه چندین عدد قرص ال دی را به خاک گیاهتان اضافه نمایید تا به نوعی به رشد بهتر گیاه کمک نمایید. در واقع این قرص ها مانند کودی هستند که برای گیاهان استفاده می شوند. برای استفاده از قرص ای دی در این روش می توانید یک قرص را به صورت در خاک گیاه یعنی جایی که کمی نزدیک ریشه گیاه باشد قرار دهید.

به طور کلی آبیاری منظم گیاه اپارتمانی موجب می شود تا این کود روی رشد گیاه تاثیر خوبی بگذارد. البته به خاطر داشته باشید که با استفاده از این روش حدودا یک ماه باید منتظر بمانید تا اثرات استفاده از قرص ال دی خود را نشان دهند.

  •  آرون گروپس

روش های تقویت گیاهان با ال دی

  • روش دوم:

در روش دوم شما می توانید قرص ال دی را با آبی که برای گیاهان استفاده می کنید ترکیب نمایید و سپس برای گیاهتان استفاده نمایید. توصیه می شود که یک قرص ضد بارداری را درون یک لیتر آب حل کنید بنابراین یک قرص ضد بارداری را به مدت یک شب در یک لیتر آب حل کنید. روز بعد نیز می توانید گلهای آپارتمانی تان را بر اساس اندازه معمول با این ترکیب آبیاری نمایید.

اگرچه استفاده از این کود تا حدودی غیر معمول است اما معمولا پس از مدت کوتاهی نتایج ان را خواهید دید. تنها به این نکته دقت داشته باشید که تمام گیاهان نباید با داروهای هورمونی بارور شوند و استفاده قرص ال دی می تواند برای برخی از گیاهان به شدت مضر باشد. پس بهتر است پیش از استفاده اطمینان حاصل کنید که گیاه شما قادر به بارور شدن با داروهای هورمونی خواهد بود یا خیر.

قرص ال دی برای چه گیاهانی مفید است؟

به صراحت می توان گفت که قرص ال دی برای رشد گیاهان آپارتمانی مناسب است اما بایستی اصولی مورد استفاده قرار گیرد. شما می توانید از این قرص برای گیاهان مختلفی استفاده نمایید که در ادامه به بیان آن ها پرداخته ایم:

تاثیر قرص ال دی بر گیاه دیفن باخیا

  • قرص ال دی برای دیفن باخیا:

دیفن باخیا گیاهی با برگ های زیبا از خانواده آراسه است که در اغلب آپارتمان ها یافت می شود و گاهی اوقات اوقات در صورت بالا بودن سن گیاه و مهیا بودن شرایط گل خواهد داد که البته به ندرت این اتفاق رخ می دهد. دیفن باخیا دارای چندین نوع مختلف و اما مقاوم است که به دلیل آسان بودن نگهداری اش در اغلب آپارتمان ها پرورش داده می شود. شما می توانید برای افزایش سرعت رشد آن از قرص ال دی استفاده نمایید.

  • قرص ال دی برای پتوس:

گل پتوس یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است که با شاخه های آویز و برگ های قبلی شکل اش زیبایی و جلوه منازل را دو چندان خواهد کرد. نگهداری این گیاه بسیار راحت بوده و علاوه بر زیبایی و مقاومت بالایی که دارد از زمان قدیم تا الان پرطرفدار ترین گیاه بوده و همچنین نقش مهمی در اکسیژن سازی و پاکسازی هوا از سموم و انرژی های منفی خواهد داشت.

این گیاه زیبا دارای انواع مختلف با اشکال ظاهری متفاوت است که شما می توانید از قرص ال دی برای این گیاه  و به ویژه تقویت گیاهان دیگر استفاده نمایید و شاهد رشد بهتر آن باشید.

تاثیر قرص ال دی بر رشد گیاه پتوس

  • قرص ال دی برای گل کاج مطبق:

کاج مطبق که با نام های دیگری از جمله کاج نورفولک یا کاج آندز نیز شناخته می شود ارتفاع آن تا ۶۰ متر در طبیعت خواهد رسید. همچنین طول شاخه های آن نیز به ۱ متر و ۸۰ سانتی متر می رسد. منشا کاج مطبق را می توان جزیره نورفولک استرالیا دانست. قرص ال ید برای گیاه بسیار مناسب بوده و مجب رشد بیشتر و بهتر آن خواهد شد.

  • قرص ال دی برای گل قاشقی:

گل قاشقی یک گیاه از خانواده پیپراسه ها است که کاملا علفی و همیشه سبز خواهد بود. گل قاشقی بومی آمریکای جنوبی، آفریقای جنوبی، آفریقای مرکزی و به طور کلی مناطق گرمسیری است که بسیار کم توقع بوده و از آنجایی که خواستگاهن اصلی آن جنگل های انبوه است به راحتی نور کم، سایه و کم آبی را تحمل می کند.

به همین خاطر می توان آن را در رده گیاهان آپارتمانی پرطرفدار قرار داد. مصرف قرص ال دی برای گیاهان به ویژه گل قاشقی مانعی نداشته و می توانید برای رشد بیشتر گیاهتان از آن استفاده نمایید.

مزیت های قرص ال دی برای رشد گیاهان

  • قرص ال دی برای بامبو:

به صراحت می توان گفت که درخت بامبو یک گیاه بسیار حساس است که محل نگهداری آن نباید بسیار گرم و یا بسیار سرد باشد. درختان بامبو اگر در شرایط نامساعد قرار بگیرند رشد خوبی نخواهند داشت و به مرور زمان رشد شان متوقف می شود. در این مواقع شما می توانید با استفاده از قرص های ال دی شرایط را برای رشد مجدد و سرسبزی گیاهتان فراهم نمایید.

  • قرص ال دی برای بنجامین:

برای افرادی که در نگهداری گیاهان آپارتمانی مبتدی هستند کاشت گل بنجامین و نگهداری آن توصیه نمی شود زیرا بسیار حساس بوده و مراقبت های خاصی دارد. بنجامین را می توان یکی از محبوب ترین گیاهان خانگی دانست که امروزه علاوه بر منازل در ادارات و فضاهای داخلی نیز دیده می شود. گیاه بنجامین یکی از بهترین گل ها برای بهبود کیفیت هوا در داخل منازل است که شما می توانید از قرص های ال دی برای رشد بهتر و تقویت این گیاه استفاده نمایید.

  • قرص ال دی برای گل حسن یوسف:

گل حسن یوسف را می توان گیاهی گرمسیری و زینتی از خانواده نعناع ها و بومی منطقه جاوا دانست که از زمان های بسیار قدیم در کشور ما وجود داشته و دارای بیش از ۱۵۰ نوع مختلف است.

تاثیر قرص ال دی بر رشد حسن یوسف

در صورت مناسب بودن شرایط حسن یوسف به می نشیند و بهتر است در همان ابتدای شکوفا شدن آن را از گیاه جدا نمایید. می توانید از قرص های ال دی برای تقویت گیاهان خود استفاده نمایید اما حتما اطمینان کسب کنید که گیاه نسبت به آن حساسیتی نداشته باشد.

  • قرص ال دی برای سانسوریا:

سانسوریا از خانواده ساکولنت ها است که جزو گیاهان آپارتمانی معروف و در عین حال پرطرفدار و محبوب است. این گیاه دارای شرایط نگهداری آسان و جزو گیاهان سرسخت و مقاومت خواهد بود و شما می توانید از قرص ال دی برای سانسوریا نیز استفاده نمایید و نتایج آن را در همان روز های اول مشاهده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *