دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

ساخت گل با روبان با آموزش راحت و ساده

  • یلدا محمدی
  • ۶ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

آموزش تصویری ساخت گل با روبان پارچه ای را در این مطلب معرفی می نماییم که با استفاده از این آموزش زیبا و جذاب می توانید به سادگی اقدام به ساخت گل رز نموده و از آن در تزیینات مختلف استفاده نمایید.

یکی از آموزش های جالب و کاربردی که اغلب بانوان علاقه زیادی به یادگیری آن دارند ساختن گل با روبان می باشد که می توان استفاده های زیادی در تزیینات مختلف از اینگونه گل های روبانی زیبا و متنوع نمود. از این رو قصد داریم در این مطلب به معرفی آموزش تصویری درست کردن گل رز بپردازیم که مطمئنا این آموزش برای شما دوستان علاقه مند نیز جذاب و دیدنی خواهد بود. تا پایان همراه ما باشید و با ساختن گل های روبانی آشنا شوید.

آموزش ساخت گل با روبان پارچه ای زیبا و جالب :

برای ساختن گل با روبان شما نیاز به مقداری روبان پارچه ای در رنگ دلخواه دارید، بهتر است از روبان هایی با عرض پنج سانتی متر استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که سایز روبان به اندازه گل شما بستگی دارد، اما ابعاد نرمال برای این کار روبان های پنج سانتی می باشد که می توانید آنها را در رنگ های متنوع و زیبا از بازار خریداری نموده و مورد استفاده قرار دهید. بعد از تهیه روبان های مورد نظر شروع به درست کردن گل با روبان می کنیم. بدین صورت که ابتدا روبان ها را برش زده تا دایره هایی مناسب برای گلبرگ های گل رز داشته باشید.

ساخت گل های روبانی زیبا

سپس با استفاده از شعله شمع لبه های گلبرگ ها را بسوزانید، این کار علاوه بر اینکه از ریش ریش شدن ساتن جلوگیری می کند، زیبایی و جذابیت بیشتری به گلبرگ ها می بخشد و لبه های گلبرگ ها فرم و چین خوردگی طبیعی خواهند داشت.

درست کردن گل رز با پارچهساخت گل با رویان

حال دو گلبرگ را برداشته و آنها را رول کنید و داخل هم قرار دهید. سپس با دیگر گلبرگ ها اطراف آنها را بپوشانید و با کمک نخ و سوزن شروع به اتصال آنها به هم نمایید. این بخش مرکز گل رز را تشکیل می دهد.

  •  آرون گروپس

آموزش مرحله ایی ساخت گل روبانیساخت گل با روبانمراحل ساخت گل رز پارچه ای

در این مرحله از ساختن گل با روبان از دیگر گلبرگ ها استفاده نمایید و آنها را اطراف مرکز گل بچینید و به هم بدوزید. این کار را تا زمانی که سایز گل شما به اندازه دلخواه برسد ادامه دهید.

گل های روبانی زیبا و جذابمراحل ساخت گل رزساخت انواع گل های زیبا با روبان

نمونه تکمیل شده گل پارچه ای را در ادامه مشاهده می فرمایید، فقط توجه داشته باشید که برای غنچه گل رز، تنها کافیست اضافه کردن گلبرگ را در مراحل اولیه متوقف نمایید تا غنچه در ابعاد دلخواه شما تهیه گردد.

درست کردن گل با روبانساخت گل رز زیبا با روبان

روشی که مشاهده نمودید، یک از راه های ساده برای گلسازی با پارچه و ساخت گل رز می باشد، شما می توانید با کمی تغییر در این روش، گل های متفاوت و زیبایی بسازید. در ادامه نمونه هایی از زیباترین مدل های گل رز و همچنین کاربردهای آنها در هنر روبان دوزی را مشاهده می فرمایید که امیدواریم برایتان مفید و جذاب باشند.

مدل گل رز پارچه ایی دوخت گل رز با روبان گل های روبانی زیبا و شیک مدل گل رز با روبان ساخت گل با روبان ساتن و پارچه ای

مدل گل های زیبای ساخته شده با روبان

ساخت گل با پارچه هنری پر طرفدار و البته پر کاربرد می باشد که به وسیله پارچه های مختلف و با خلاقیت های متنوع و استفاده از ایده های موجود در این زمینه می توان گل های زیبا در اشکال مختلف و سایزهای متفاوت درست کرد. انواع مدل های روبان پارچه ای و ساتنی بهترین وسیله برای ساخت گل های رنگارنگ و زیبا هستند از این گل ها می توان در تزیین لباس، تل، گل سر و دیگر اکسسوری های زنانه استفاده و زیبایی و جلوه آن ها را دو چندان کرد.

برای علاقمندان به هنر روبان دوزی و ساختن گل با روبان، مجموعه ای زیبا و شکیل از انواع مدل گل ساخته شده با روبان های ساتنی و پارچه ای را به اشتراک گذاشته ایم. طریقه درست کردن هر کدام از گل های ارائه شده متفاوت می باشد و تا حدودی می توان با دقت در تصویر هر گل روش ساختن آن گل را فرا گرفت و یا با الگو برداری از آن ها می توان مدل های جدیدتری از گل ها را درست کرد و در تزیینات لباس ها و وسایل مختلف علی الخصوص لباس ها و اکسسوری های که ظاهر ساده تری دارند به کار برد.

ساختن گل با روبان با طرحی خلاقانه

ایده های جدید برای ساختن گل با روبان

ساخت گل با روبان در مدلی زیبا

ساختن گل با روبان با طرحی زیبا

ساختن گل با روبان با طرحی قشنگ

ساختن گل با روبان با طرحی متفاوت

ساختن گل با روبان با طرحی ساده

ساختن گل با روبان با طرحی جالب

ساخت گل با روبان در مدلی ساده

ساختن گل با روبان با طرحی هنرمندانه

ساختن گل با روبان با طرحی منحصر به فرد

ساختن گل با روبان با طرحی تماشایی

ساخت گل با روبان در مدلی قشنگ

ایده های تماشایی برای ساختن گل با روبان

ایده های متفاوت برای ساختن گل با روبان

ایده های دوست داشتنی برای ساختن گل با روبان

ایده های متفاوت برای ساختن گل با روبان

ایده های قشنگ برای ساختن گل با روبان

ساخت گل با روبان در مدلی فوق العاده

ایده های خواستنی برای ساختن گل با روبان

با روشی آسان و متفاوت برای ساخت گل با روبان و کاربردهای متفاوت آن آشنا شدید، امیدواریم گل هایی زیبا و جذاب را با استفاده از این آموزش تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید. با این حال در صورتی که قصد دارید با دیگر شیوه های ساختن گل های مختلف آشنا شوید پیشنهاد می کنیم حتما سری به بخش گلسازی مجله آرگا بزنید و از آموزش های جدید و متنوع در این زمینه دیدن فرمایید. موفق باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *