دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درست کردن گل با روبان و ساخت گل های روبانی

  • یلدا محمدی
  • ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۰

آموزش ساخت دو نوع گل روبانی زیبا و جدید به همراه معرفی مراحل درست کردن گل با روبان را در این مطلب ملاحظه نمایید و از آموزش های ارائه شده در رابطه با ساخت گل نهایت استفاده را ببرید.

ساخت گل با روبان یکی از ایده های جالب و کم هزینه برای ساخت گل های مختلف است، برای انجام اینکار شما می توانید با مقداری روبان معمولی انواع گل های زیبا و جالب را برای مصارف مختلف تهیه کنید. همانطور که گفتیم در این مطلب قصد داریم نحوه ساخت دو نوع گل زیبا و متنوع را با روبان آموزش دهیم که با استفاده از این آموزش ها می توانید گل دلخواه و ایده آل خود را تهیه کنید. در ادامه با مشاهده این آموزش های زیبا و جذاب برای ساخت گل های روبانی همراه ما باشید.

آموزش درست کردن گل با روبان ساده :

برای ساخت گل با روبان اولین اقدام انتخاب مدل گل و سپس تهیه روبان های مورد نیاز است. از انواع روبان در ابعاد مختلف می توان برای ساختن گل های روبانی استفاده نمود. برای آشنایی بیشتر شما با ساخت این گل های زیبا، در این مطلب نحوه ساختن گل با هر دو نوع روبان و نحوه تهیه کاردستی گل را آموزش می دهیم.

ساخت گل با روبان ظریف :

برای درست کردن این نوع گل زیبا به دو رنگ روبان ظریف و تکه ایی مقوا که به صورت دایره برش زده ایم و مرواریدی درشت برای وسط گل احتیاج داریم که باید روبان ها را در اندازه های ۸، ۷ و ۶ سانتی متری هر کدام به تعداد ۸ عدد برش بزنید.

ساخت گل میخک با روبانساخت گل با روبان

سپس روبان ها را به صورتی که در تصویر زیر می بینید داخل هم قرار داده و انتهای انها را چسب بزیند. برای تمیزی بیشتر کار و همچنین دوام گل روبانی بهتر است انتهای روبان ها را با استفاده از شمع یا هویه بسوزانید. همه روبان ها را به این صورت آماده نمایید.

درست کردن گل با روبانآموزش ساخت گل

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

روی دایره مقوایی سه دایره با ابعاد مختلف بکشید. حال زمان آن رسیده که گلبرگ هایی را که در مرحله قبل آماده نمودید بر روی مقوا بچسبانید. برای اینکار در حلقه اول گلبرگ های درشت تر ر اقرار دهید و هر چه به مرکز نزدیک می شوید از گلبرگ های کوچکتر استفاده نمایید.

گلسازی با روبانگل روبانی زیبا و آساننحوه ساخت گل با روبان های ظریف

برای زیبایی بیشتر کار از یک عدد مروارید درشت در مرکز گل استفاده می کنیم. ساخت گل با روبان ظریف به پایان رسید، از این نوع گل می توانید برای تزیین لباس و همچنین ساخت گیره و گل سر و همچنین تزیین انواع مدل کوسن روبان دوزی شده نیز استفاده نمایید.

ساخت گل با روبان برای گل سر

ساخت گل رز با روبان :

برای درست کردن گل رز با روبان اغلب از روبان های پهن استفاده می شود البته انتخاب روبان به مدل گل شما بستگی دارد. در مرحله اول برای تهیه گلبرگ گل رز روبان را به طول ۹ سانتی متر برش بزنید.

آموزش ساخت گل

سپس آن را مطابق شکل تا زده و قسم پایین آن را کوک بزنید، بعد نخ را بکشید تا روبان جمع شود و گلبرگ گل تشکیل شود. از این روش اغلب در هنر روبان دوزی برای دوخت گل های مختلف استفاده می شود. با جمع و قطع کردن نخ شما یک گلبرگ رز زیبا دارید. از این گلبرگ ها به تعداد لازم تهیه نمایید.

نحوه ساخت گل با روبانساخت گل با روبان پهنساخت گل رز زیبا

برای مرکز گل رز نیز طبق مراحل قبل اقدام کنید، اما در آخر آن را جمع کنید تا به صورت لوله ایی در آید.

ساخت گل های زیبای روبانی

حال گلبرگ های آماده شده را در اطراف مرکز گل قرار دهید و با کمک نخ و سوزن آنها را به هم متصل نمایید.

درست کردن گل با روبان

اینکار را تا آنجا ادامه دهید که گل رز روبانی شما به اندازه دلخواه برسد و ساخت گل رز تمام شود.  تصاویر زیر نمونه آماده شده این گل زیبا را نشان می دهند.

درست کردن گل رز با روبانگل رز ساخته شده با روبان

با آموزش درست کردن گل با روبان های مختلف آشنا شدید، حال با استفاده از این آموزش ها و همچنین به کارگیری ابتکار و خلاقیت خود می توانید گل های متنوع و زیبایی را با انواع مختلف روبان بسازید و از هنر گلسازی خود نهایت استفاده را ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *