دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دره آل مشهد و شگفتی های بی نظیر آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

دره آل یک دره دیدنی و زیبا برای شما گردشگران و عزیزان است. این دره در میان صخره ها و ارتفاعات قرار گرفته و چشم اندازهای زیبایی دارد. در این بخش با جاذبه های بیشتری از این ناحیه آشنا می شوید.

یکی از زیبایی های اطراف مشهد، دره آل بوده که شگفتی های زیادی برای گردشگران دارد. این سرزمین کوهستانی در فصل بهار دارای جاذبه های بیشتری بوده و شرایط آب و هوایی مناسبی دارد. این نواحی همچنین دارای جاذبه های تاریخی متعدی در نزدیکی خود بوده که می توانید از آن ها دیدن کنید.

تفریح در کوهستان آل

دره آل را بشناسید

برای بازدید از این دره کوهستانی و زیبا باید به نزدیکی روستایی با همین نام بروید. روستایی که در مسیر جاده مشهد به کلات قرار گرفته و دارای طبیعت خاص و زیبایی است. شما در مسیر دستیابی می توانید از جاذبه های متنوع دیگر و روستاهای مهمی همچون اندرخ مشهد بازدید کنید. این دره از دیدنی های حومه مشهد به شمار می آید.

صخره های آل

علت نامگذاری:

نامگذاری این دره می تواند، بر اساس رخدادها و روایت های مختلفی باشد. طبق افسانه ها و رویات هایی که درباره این دره وجود دارد، این منطقه به دلیل وجود موجودات ماورایی و خوفناک به این نام شناخته می شود. آل ها موجوداتی عجیب و غریب بوده که بسیار ترسناک می باشند.

دره آل را بشناسید

طبیعت زیبای دره:

این دره زیبا و دیدنی دارای جاذبه های متعددی برای شما عزیزان است. پوشش های گیاهی در این دره بسیار متنوع بوده و از زیبایی زیادی برخوردار هستند. درختان و گیاهان در این منطقه از تنوع زیادی برخوردار می باشند. دره انجیر که یکی از دره های دیدنی در این اطراف است، چشم اندازهای خاص خود را دارد. تمشک، زرشک، پونه و گزنه از مهم ترین پوشش های گیاهی این ناحیه هستند.

  •  آرون گروپس

آبشار آل

غارهای دره:

بخش مهمی از زیبایی های این دره را غارهای آن تشکیل داده اند. پس از عبور از روستای اندرخ می توانید از زیبایی این غارها دیدن کنید. دیدن این غارها حس عجیبی دارد. قدمت این غارها به سال ها پیش باز می گردد و اشیای ارزشمندی که از آن یافت شده اند، بقایایی از اسکلت های انسان در هزاران سال پیش می باشند. این نواحی امروزه از دیدنی های کلات نادری هستند.

نمایی از ارتفاعات آل

آبشارهای دره:

بخش دیگری از دیدنی های دره آل را این آبشارهای مرتفع شکل می دهند. در این ناحیه می توانید به خوبی جریان زندگی را حس کنید. این آبشارها از مهم ترین نقاط دیدنی هستند و هر ساله میزبان گردشگران زیادی می باشند. در این ناحیه پنج آبشار فصلی دیده شده و در اغلب فصل های سال پر آب هستند.

ارتفاعات آل

تفریحات دره:

این دره دیدنی و تاریخی دارای جاذبه های تفریحی مختلفی است. شما برای سفر به این دره باید آمادگی جسمانی کافی داشته باشید. صخره نوردی، پیاده روی و کوهنوردی از مهم ترین تفریحاتی است که شما امکان استفاده از آن را خواهید داشت. غارنوردی که یکی دیگر از تجربه های لذت بخش برای شما عزیزان است، تفریحی مناسب خواهد بود.

تماشای طبیعت دلنواز این ناحیه و لذت بردن از شرایط آب و هوایی پاک و مطبوع نیز از دیگر جذابیت های این ناحیه می باشد. این دره ها خاطره انگیز بوده و می توانید، زیباترین تصاویر را در آن ثبت کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *