دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های حومه مشهد و جاذبه های تماشایی اطراف این شهر مقدس

  • سمیه نیک فرجام
  • ۶ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

شهر مشهد یکی از مهم ترین شهرهای استان خراسان رضوی است این منطقه دارای جاذبه ها بسیار زیادی است این شهر در شمال شرقی ایران واقع شده است و به دلیل دیدنی های حومه خود بسیار جذابیت دارد. این شهر به دلیل وسعت خود امکان رفاه بیشتر برای گردشگران را داشته است از جذابیت های اطراف شهر می توان به آبشار اخلمد، نیشابور و آرامگاه فردوسی اشاره کرد.

شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران شناخته می شود این شهر به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا در دنیا شناخته اشده است و مهد مذهبی در دنیا محسوب می شود که علاقه مندان بسیار زیادی را به سوی خود کشانده است. در این شهر بسیاری از بناهای فرهنگی و مذهبی وجود دارند که از جهت معماری های خود نیز ارزشمند هستند معماری اصیلی که در اکثر این بناها به چشم می خورند معماری اسلامی ایرانی هستند و به واسطه همین معماری برجسته و شناخته شده هستند. شاید تاکنوه نام مسجد گوهرشاد را شنیده باشید این مسجد در قسمت جنوبی حرم مطهر امام رضا واقع شده است و یکی از مهم ترین بناهایی محسوب می شود که در دوران تیموریان ساخت شده است این مسجد توسط بیگم همسر شاهرخ ساخته شده است این بنا دارای ویژگی های برجسته یک معماری ایرانی اسلامی است و یکی از مهم ترین جاذبه هایی محسوب می شود که در مشهد می توانید از آن دیدن کنید. جاذبه های اطراف مشهد بسیار متنوع و دیدنی هستند این جاذبه ها شامل چشم اندازهای طبیعی، بناهای تاریخی، مکان های فرهنگی و مذهبی می شود همچنین با وجود اینکه این شهر در سال های اخیر پیشرفت های بسیار زیادی داشته است و یکی از کلان شهرهای ایران است می توان به سراغ جاذبه های مدرن و لاکچری در آن رفت.

دیدنی های حومه مشهد را بیشتر بشناسید:

آشنایی با مکان های دیدنی اطراف مشهد این امکان را در اختیار گردشگران قرار می دهد تا بیشتر با جاذبه های این شهر مقدس آشنا شوند همچنین شهروندان مشهدی می توانند در این مقاله با جاذبه های متنوعی از این شهر آشنا شوند و در ایام تعطیل سال به این منطقه سفر کنند و اوقات فراغت خود را در اطراف این کلان شهر سپری کنند. این جاذبه ها جاهای دیدنی مشهد هستند که نباید فراموش شوند و در ادامه با آن ها آشنا می شوید.

 

طرقبه:

یکی از مهم ترین مکان های دیدنی که در اطراف مشهد واقع شده اند منطقه زیبا و دیدنی طرقبه است شور و صفایی که در طبیعت و مناظر این منطقه موج می زند موجب جلب توجه گردشگران شده است و آن را به یکی مکان های دیدنی در اینگونه از مناطق تبدیل کرده است. جذابیت این شهرک توریستی به دلیل این است که از دو بخش طبیعی و بافت شهری تشکیل شده است بخش هایی از این منطقه شامل بازارهای محلی و سنتی هستند که می توایند با دیدن آن ها به وجود آیید شما گردشگران عزیز می توانید با سفر به این منطقه از مشهد جذابیت های زیادی را مشاهده کنید و شاهد طبیعت گردی در این مناطق باشید.

طبیعت مشهد

تله کابین چالیدره:

این تله کابین نیز یکی دیگر از چشم اندازهای بسیار زیبایی محسوب می شود که می توانید با دیدن آن ها نهایت لذت را از سفر خود ببرید با سفر به این تله کابین حس و حال سفر به نمک آبرود را تجربه خواهید کرد. از چشم اندازهای زیبای این تله کابین می توان به دامنه های سرسبز و مرتفع و دریاچه پر اشاره کرد خیلی از گردشگران امکان این را دارند تا لذت ماهی گیری از این رودخانه را نیز تجربه کنند. قایق سواری و تله کابین سواری نیز یکی دیگر از امکاناتی است که در اختیار شما قرار داده می شود و می توانید نهایت لذت را از آن ببرید. این تله کابین یکی از بهترین مکان های دیدنی خراسان رضوی است که بیشتر گردشگران آن را همانند شمال می دانند.

چالیدره مشهد

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آبشار اخلمد:

این آبشار یکی از مرتفع ترین آبشارهایی است که در استان واقع شده است و به دلیل چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبای خود شناخته شده است این آبشار یکی دیگر از دیدنی های حومه مشهد است و با سفر به این منطقه نیازی نیست تا راهی دراز برای سفر رفتن به مناطق شمالی ایران طی کنید. این آبشار خروشان در فاصله ۸۰ کیلومتری از مشهد و در نزدیکی چناران واقع شده است این جاذبه گردشگری دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است که باید از نزدیک آن را مشاهده کنید. این آبشار یکی از دیدنی های چناران به شمار می آید و هر ساله علاقه مندان بسیار زیادی را نیز از نقاط مختلف ایران به خود جذب می کند.

آبشار مشهد

آرامگاه فردوسی:

یکی از اماکن گردشگری فرهنگی و تاریخی مهمی که می توانید در شهر مشهد از آن دیدن کنید آرامگاه فرهنگی فردوسی است این آرامگاه دارای بخش های مختلفی است که از جمله آن ها می توان به طبیعت روستا، موزه و مجمسمه فردوسی اشاره کرد. این آرامگاه در یک باغ باصفا و دیدنی واقع شده است و به دلیل چشم اندازهای طبیعی خود شناخته شده است کتابخانه، تندیس، موزه و ساختمان اداری از بخش های اصلی واقع در این آرامگاه هستند این آرامگاه یک یادبود ارزشمند از استاد ابوالقاسم فردوسی است. معماری تندیس عظیمی که در این آرامگاه می بینید بسیار حیرت انگیز است نقوش سنگی و کاشی کاری ها زینت خاصی را به بنا بخشیده اند و موجب شده اند تا این روزها یکی دیگر از جاذبه های مهم حومه مشهد باشد.

جاذبه های مشهد

پیست اسکی شیرآباد:

این پیست اسکی یکی دیگر از جاهای دیدنی است که می توانید در اطراف مشهد از آن دیدن کنید این پیست در یکی از بلندترین ارتفاعات و قله های خراسان رضوی واقع شده است ارتفاع این قله ۳۳۱۰ متر است و طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب می کند. این پیست ویژه افراد حرفه ای است که می خواهند لذت اسکی سواری را تجربه کنند از امکانات مهمی که در این پیست وجود دارد می توان به رستوران، کافی شاپ، تله اسکی و … اشاره کرد. این پیست اسکی در جاده مشهد چناران واقع شده است و یکی از مهم ترین مکان های دیدنی در حومه مشهد به شمار می آید.

دیدنی های حومه مشهد

مکان های دیدنی اطراف مشهد بسیار زیاد هستند این شهر دارای روستاهای بسیار زیادی است که هر یک به نوعی از جاذبه های مهم آن محسوب می شوند به ویژه روستای کنگ که یکی دیگر از مهم ترین مکان های دیدنی در این منطقه محسوب می شود و می توانید به این روستای زیبا سفر کنید. از مهم ترین روستاهایی که در اطراف مشهد واقع شده اند و می توانند از مهم ترین جاذبه های آن محسوب شوند می توان به روستای مغان، دهکده ییلاقی شاندیز، روستای زشک، دهسرخ، نغندر، بزوشک، جاغرق، اندرخ و .. اشاره نمود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *