دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مخفی کردن عکس در گوشی های اندروید با شیوه های مختلف

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

ممکن است بخواهید برخی عکس هایی که در گوشی اندرویدی خود ذخیره دارید را مخفی نمایید. برای آشنایی با روش های مخفی کردن عکس اندروید با این مطلب همراه ما باشید.

در صورتی که می خواهید عکس های ذخیره شده در گوشی اندرویدی خود را از دسترسی سایر افراد مخفی نگاه دارید. با این مطلب همراه ما باشید تا سه روش مخفی کردن عکس اندروید را فرا بگیرید.

سه روش مخفی کردن عکس اندروید

همه طرفدار حفظ حریم خصوصی هستند و برای خود مرزهای مشخصی تعیین دارند. یکی از موضوعاتی که درباره گوشی های هوشمند می تواند حریم خصوصی افراد را مختل کند، دسترسی سایر افراد به عکس های گالری و ذخیره شده در گوشی است. به طور مثال گوشی یا تبلت اندرویدی خود را به دلایلی در اختیار دوست تان قرار می دهید و وی ناخواسته قسمت گالری گوشی را اجرا کرده و با تصاویر خصوصی شما روبرو شود که شاید شما تمایلی به برای دسترسی فردی به آن ها نداشته باشید.

به این ترتیب اگر می خواهید عکس های ذخیره شده در گوشی اندروید شما به راحتی در دسترس دیگران قرار نگیرد، یکی از راه حل های خوب مخفی کردن عکس ها می باشد. ولی به چه صورت مخفی کردن عکس ها امکانپذیر است؟ به عبارت دیگر چگونه می توان از نمایش عکس های خصوصی که در حافظه داخلی دستگاه در قسمت گالری ذخیره شده جلوگیری کرد؟

در پاسخ باید گفت روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد تا به کمک آن ها نسبت به مخفی کردن عکس در گوشی اندروید اقدام نمایید. در ادامه با سه روش این کار آشنا می شوید.

۱. استفاده از نرم افزارهای قفل کننده گالری

یکی از روش های کاربردی و به عبارتی بهترین روش که توسط آن می توانید دسترسی دیگران به گالری و در نتیجه عکس های ذخیره شده در گوشی اندروید را متوقف نمایید، استفاده از نرم افزارهای قفل کننده گالری است. این برنامه ها علیرغم نصب روی دستگاه، به کاربر این امکان را می دهد تا برای قسمت گالری گوشی که دارای عکس های خصوصی است، رمز عبور یا پسورد تعیین نماید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

به این ترتیب هر موقع که کاربر را هر فرد دیگری آیکون گالری را لمس و بخواهد وارد این بخش شود، باید رمز عبور یا پسورد تعین شده را ارائه دهد. وگرنه برنامه قفل کننده گالری اجازه دسترسی به عکس ها یا ویدیوهای ذخیره شده در بخش گالری را نمی دهد. در حال حاضر نرم افزارها یا اپلیکیشن های مختلفی برای این منظور موجود است.

یکی از بهترین نرم افزارها، اپلیکیشن vaulty نام داشته که می توانید از گوگل پلی استور دانلود نمایید. برنامه های دیگری مانند گالری لوک لایت؛ keepsafe photo valut و … نیز در این راستا عملکرد عالی دارند. البته هر چند استفاده از این نرم افزارها و قفل کننده گالری یکی از بهترین روش های پنهان کردن عکس در اندروید محسوب می شود ولی این برنامه ها ایرادهایی هم دارند.

از جمله این که استفاده از این نوع برنامه قفل کننده سبب مشکوک شدن دیگران و ترغیب برای کنجکاوی بیشتر در بخش گالری شده همچنین با این نوع برنامه ها مجبورید که همه عکس های ذخیره شده گالری را قفل نمایید و این قابلیت وجود ندارد که فقط یک یا چند نمونه از آن ها را مخفی کنید.

شایان ذکر است برنامه vaulty امکانات زیر را ارائه می دهد:

  • مخفی سازی عکس ها و ویدیوهای موجود در گالری
  • پشتیبانی از همه فرمت های ویدیویی برای مخفی سازی
  • دارای توابع قدرتمند فیلتر عکس یا ویدیو برای کاهش زمان جستجو
  • دارای قابلیت تغییر آیکون برنامه برای عدم شناسایی نرم افزار
  • دارای گالری اختصاصی جهت نمایش عکس ها، ویدیوها به صورت اسلاید شو
  • قابلیت اضافه سازی پسورد اختصاصی به شکل الگو، عددی و …
  • قابلیت مخفی سازی تصاویر به صورت انفرادی یا گروهی

همچنین توسط برنامه keepsafe photo valut امکان مخفی کردن عکس های ذخیره شده در گوشی اندروید نیز فراهم می باشد. در صورتی که فردی بخواهد به این برنامه وارد شده و رمز را اشتباه ارائه دهد، عکس توسط دوربین سلفی از وی گرفته می شود تا مشخص شود که چه کسی سعی داشته به فضای شخصی شما وارد شود.

در ضمن keepsafe photo valut این امکان را می دهد که از تصاویر در فضای ذخیره سازی ابری پشتیبان گیری نمایید. بهترین قسمت این است که کل داده ها رمزگذاری شده از این رو می توانید اطمینان یابید که کل فرایند قابل اعتماد می باشد.

۲. تغییر اسم پوشه عکس ها

یک روش کاربردی دیگر برای مخفی کردن عکس گوشی اندروید این است که پوشه حاوی عکس های مدنظر را تغییر نام دهید. به این ترتیب در این روش بهتر است یک پوشه ایجاد کرده و همه عکس هایی که می خواهید از گالری مخفی شود را به این قسمت انتقال دهید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا برنامه فایل منیجر یا مدیریت فایل گوشی را اجرا کنید.
  • سپس یک پوشه جدید در بین پوشه های حافظه گوشی ایجاد کنید. برای این هدف در برنامه مدیریت فایلES file explorer باید آیکون + و با اسم new موجود در منوی زیرین و سمت چپ صفحه را لمس و گزینه فولدر را انتخاب کنید.

  • در ادامه و هنگامی که باید برای پوشه اسم تعین کنید؛ مهمترین قسمت کار انجام می شود. اول یک نقطه تایپ کرده بعد هر اسمی که می خواهید برای پوشه تعیین کنید.
  • اکنون همه اسم ها و فایل هایی که می خواهید از دستگاه اندروید مخفی شود را به این پوشه انتقال دهید.

به این ترتیب به کمک روش فوق می توانید عکس های خود را از دسترس دیگران خارج نمایید. ضمنا اگر بنا به دلایلی بعد از ساخت پوشه موفق به دیدن محتوای آن در برنامه فایل منیجر نشدید کافی است به منو تنظیمان این برنامه رفته و گزینه ای نظیر show hidden folders یا show hidden files را جستجو کرده و آن را تیک بزنید.

۳. ایجاد یک فایل اختصاصی کنار عکس ها

اگر در میان تصاویر گالری فقط چند عکس را می خواهید، مخفی کنید، این روش بهترین راه را پیش روی شما قرار می دهد. در اینجا به کمک یک ترفند خاص دستوری عکس ها را از گالری مخفی می کنید. به این ترتیب برای مخفی سازی چند عکس از گالری استفاده از برنامه های قفل کننده گالری را کنار گذاشته و از این روش کمک بگیرید.

  • ابتدا به فایل منیجر دستگاه اندرویدی وارد شوید. پیشنهاد می شود برای ساده تر شدن این کار، برنامه های فایل منیجر مانند ES file explorer یا Astro file explorer و … را دانلود و از آن ها استفاده نمایید.
  • در جایی از حافظه دستگاه پوشه جدیدی با هر اسمی که می خواهید، بسازید.
  • اکنون عکس های مدنظر که می خواهید از گالری گوشی مخفی شوند را به پوشه جدید به کمک دستور کات و پیست انتقال دهید.
  • در ادامه همچنان که در پوشه جدید حاوی عکس های مدنظر می باشید، دستور ساخت یک پوشه جدید از طریق برنامه فایل منیجر را انجام دهید. برای این کار در برنامه مدیریت فایل ES file explorer آیکون + و با اسم new موجود در منو زیرین و سمت چپ صفحه را لمس کرده و بعد گزینه فایل را انتخاب نمایید.
  • بعد اسم این پوشه جدید را “nomedia” قرار دهید. ساخت پوشه ای با این اسم مثل یک خط دستوری عمل کرده و سبب عدم نمایش محتوای موجود در کنار آن پوشه می شود.

به این ترتب به کمک روش فوق می توان به راحتی از نمایش عکس های مدنظر در گالری گوشی اندروید جلوگیری نمود. با این روش می توانید ویدیوها را نیز مخفی نمایید. در ضمن هر زمان که بخواهید مجددا تصاویر مدنظر شما نمایش داده شود کافی است به این پوشه وارد شده و فایل با اسم را nomedia را حذف کنید. دقت داشته باشید این روش در مواقعی بیشتر کاربرد دارد که تعداد عکس ها اندک باشد و ممکن است در مواردی بازده چندان دقیقی نداشته باشد. از این رو در صورت مواجه با مشکل روش های دیگر را به کار بندید.

از این که تا پایان همراه این مطلب بودید از شما عزیزان سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با روش پنهان کردن برنامه در اندروید و حذف برنامه های پیش فرض اندروید روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *