دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پیتزا مرغ و اسفناج خانگی با طعم دلچسب

  • سمیه نیک فرجام
  • ۷ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

در این بخش از آشپزی با آرگا طرز تهیه پیتزا مرغ و اسفناج که یک پیتزای سالم و ایتالیایی است را مطالعه می کنید. این پیتزا طعم و مزه ای عالی دارد. شما می توانید دستور تهیه آن را در ادامه مطالعه کنید.

یکی از انواع پیتزاهای ایتالیایی خوشمزه و خوش طعم، پیتزا مرغ و اسفناج است. این پیتزا به راحتی تهیه شده و شما می توانید در این بخش یک طرز تهیه ساده از پیتزا مرغ و اسفناج را مطالعه نمایید. برای داشتن این پیتزای خانگی باید مواد اولیه یک پیتزا را داشته باشید.

تهیه انواع پیتزاهای خانگی کار بسیار ساده ای است. شما با داشتن خمیر پیتزا و پنیر می توانید با مواد غذایی موجود در خانه انواع پیتزاها را تهیه کنید. در لینک نیز طرز تهیه پیتزا بلدرچین و پیتزا آلفردو قرار داده شده است که مطالعه خواهید کرد.

مواد لازم

  • پنیر پیتزا: به میزان لازم
  • سینه مرغ: ۳۰۰ گرم
  • نان پیتا: به میزان لازم
  • اسفناج خرد شده: ۱ پیمانه
  • سس بشامل: به میزان لازم
  • قارچ: ۲۰۰ گرم

مواد پیتزا مرغ و اسفناج

طرز تهیه پیتزا مرغ و اسفناج

برای اینکه این پیتزای خوشمزه را داشته باشید، باید ابتدا مرغ و اسفناج را پارک کرده و بشویید. مرغ را به همراه مقداری آب و ادویه دلخواه درون قابلمه بریزید. می توانید از مقداری پیاز برای عطر دار کردن مرغ نیز استفاده کنید. بعد از اینکه مرغ پخته شد از قابلمه خارج کرده و آن را ریش ریش کنید.

حالا اسفناج های شسته شده را ساطوری کرده و زمان دهید تا پخارپز شود. درون یک تابه مقداری روغن ریخته و بعد از داغ شدن، مرغ و اسفناج را ریخته و تفت دهید. حالا قارچ های شسته شده را به صورت ورقه ای خرد کرده و درون تابه تفت دهید. کمی روغن ریخته و بعد از تفت خوردن قارچ ها زیر آن را خاموش کنید.

حالا باید با استفاده از یک قالب کمربندی پیتزا را آماده نمایید. کف قالب را مقداری چرب کرده و نان پیتا را در کف آن قرار دهید. سس بشامل را روی نان بمالید و یک لایه از پنیر پیتزا را نیز روی آن قرار دهید. در این مرحله از طرز تهیه پیتزا مرغ و اسفناج باید یک لایه مرغ و لایه از مواد قارچ و اسفناج بریزید.

مجدد مقداری از سس بشامل روی مواد ریخته و یک نان را روی آن قرار دهید. این روند را ادامه داده تا مواد شما تمام شود. بعد از پر شدن قالب آن را در دمای ۱۸۰ درجه فر قرار دهید. توجه کنید که فر باید از پیش گرم شده باشد. مدت زمان کافی برای پخت پیتزا ۲۰ دقیقه بوده و بعد از این مدت می توانید روی مواد را گریل کنید.

  •  آرون گروپس

طرز تهیه پیتزا مرغ و اسفناج

این پیتزای خوشمزه آماده بوده و بعد از سرد شدن می توانید، نوش جان کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *