دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بررسی چری تیگو ۴ پرو یا نسخه بروز شده ام وی ام x55 پرو

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

کراس اوور چری تیگو ۴ پرو محصولی جمع و جور از برند چری است که مدتی است به بازار روسیه روانه شده است. این مطلب به بررسی چری تیگو ۴ پرو می پردازد.

نسل اول چری تیگو ۴ که در کشور ما با اسم ام وی ام x55 شناخته می شود، از سال ۲۰۱۹ وارد بازار روسیه شده است. قرار بود از پاییز سال جاری نسخه بروز شده این خودرو به اسم چری تیگو ۴ پرو در قالب چند تیپ وارد بازار کشور روسیه شود. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی چری تیگو ۴ پرو بپردازیم.

معرفی و بررسی چری تیگو ۴ پرو

کراس اوور جمع و جور چری تیگو ۴ پرو که در بازار ایران به اسم ام وی ام x55 پرو شناخته می شود قرار بود از پاییز سال جاری وارد بازار روسیه شود. نسل نخست این خودرو به اسم چری تیگو ۴ (ام وی ام x55 در ایران) از سال ۲۰۱۹ به این کشور روانه شده است. حالا نسخه بروز شده آن در قالب چند تیپ به روسیه وارد شده و در بالاترین تیپ که نزدیک به نسخه ایرانی به حساب می آید، حدود ۴۱ هزار دلار قیمت دارد.

این کراس اوور خیلی دیر به روسیه رسد زیرا قبل از این در چین به اسم چری تیگو x5 و در ایران به اسم ام وی ام x55 ارائه شده است. این خودرو دو سال قبل در چین ارائه شده و سپس به بازار ایران و حالا روسیه روانه شده است. طراحان این خودرو سعی کرده اند تا تیگو ۴ پرو را به سایر کراس اوورهای جدید این خانواده از جمله تیگو ۷ پرو شبیه نمایند.

به طور کلی می توان گفت چری تیگو ۴ پرو همان تیگو ۴ اصلی می باشد که با ظاهر جدیدتر به بازار عرضه شد است. طراحان چری با اضافه کردن المان های قرمز رنگ به بدنه کراس اوور میان رده چری، این کراس اوور را اسپرت جلوه داده اند و ابعاد خودرو همچنان با نسل نخست شباهت دارد. به طوری که فاصله بین دو محور تیگو ۴ پرو بدون تغییر مانده و همان ۱۹۰ سانتی متر قبل است. در ادامه به بررسی اجمالی چری تیگو ۴ پرو می پردازیم.

طراحی ظاهری

در بررسی ظاهری چری تیگو ۴ پرو می توان گفت ظاهرا طراحان چری تغییرات اساسی در این فیس لیفت صورت نداده اند زیرا جزئیات مهم ظاهری آن تفاوتی با قبل ندارد. ولی در این بین چری یکسری تغییرات جالبی را انجام داده که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

به همراه رینگ های جدید، تغییر گرافیک چراغ های جلو، تغییر سپر خودرو و ضمنا تغییر ورودی هوای سپر از مهمترین تغییرات در چهره فیس لیفت مذکور است. جلو پنجره ای جدید نیز برعکس گذشته از نوع لانه زنبوری نبوده و مشابه سایر مدل های ۲۰۲۱ چری از نوع جلو پنجره کهکشانی می باشد و اکنون شکل و شمایل مدرن تر و لوکس تری نسبت به قبل دارد.

در بخش عقب چری تیگو ۴ پرو ویژگی بارزی که به چشم می خورد، خط کرومی جدیدی می باشد که بین چراغ های عقب اضافه شده ولی به درون چراغ ها وارد نشده است.

کابین

چری برای چری تیگو ۴ پرو از فرمان دی کات بهره برده و نمایشگر صفحه کیلومتر را نیز بزرگتر نموده و به ۷.۵ اینچ رسانده است. البته در بازار چین این پنل کیلومتر شمار تنها مختص تیپ های گران تر تیگو ایکس ۵ می باشد و تیپ های ارزانتر هنوز ار صفحه کیلومتر آنالوگ بهره می برند.

اما خوشبختانه برای نسخه مونتاژی کشور صفحه کیلومتر دیجیتالی دیده می شود. رودری ها و شکل صندلی ها نیز کاملا تغییر پیدا کرده و مانیتور جدید خودرو هم که قبلا درون داشبورد قرار داشت و سایز ۹ اینچ بود. اکنون به سایز ۱۰.۲۵ رسیده است. در ضمن اینکه از داخل داشبورد جدا شده و مشابه خودروهای اروپایی در بالای داشبورد تعبیه شده است.

باید اشاره کرد نمای داخلی چری تیگو ۴ پرو نسبت به نمای بیرونی تغییرات بیشتری را تجربه کرده است. به طوری که نمایشگر سیستم چند رسانه ای ۱۰.۲۵ اینچ بوده و تنظیمات سیستم تهویه به شکل لمسی صورت می گیرد. نسخه چینی این کراس اوور به کنترلر های فیزیکی سیستم تهویه تجهیز شده است.

نکته جالب در مورد معرفی بیشتر کابین چری تیگو ۴ پرو  به بازار روسیه عدم نمایش تصاویر دقیق از کابین این خودرو می باشد. به نظر نمی رسد چری بخواهد چری تیگو ۴ پرو  را با کابین متفاوتی به کشور روسیه وارد نماید. از این رو برای اطلاع بیشتر از کابین این کراس اوور می توان به مقالات ارائه شده از خودرو چری ام وی ام x55 پرو مراجعه نمایند.

پیشرانه

تنوع موتورهای قابل گزینش برای چری تیگو ۴ پرو در روسیه از گزینه های موجود در کشورمان بیشتر است. نسخه پایه این خودرو از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که همراه با گیربکس ۵ سرعته دستی ارائه می شود. پیشرانه بعدی ۱.۵ لیتری توربوشارژ ( قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر) مشابه پیشرانه به کار رفته در ام وی ام x55 پرو با گیربکس سی وی تی در اختیار مشتری قرار می گیرد.

به طور کلی بررسی ها نشان داد چری تیگو ۴ پرو در روسیه با ۵ تیپ عرضه شده است. همه تیپ ها به موتور ۱.۵ لیتری مجهز بوده و این پیشرانه در سه تیپ دارای سیستم تنفس طبیعی است و دو تیپ آن از پیشرانه توربو شارژ بهره می برد. پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی دارای قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر است و تیپ پایه همانطور که اشاره شد دارای گیربکس ۵ سرعته دستی است. دو تیپ میان رده بعدی از جعبه دنده اتومات سی وی تی بهره می برند.

دو تیپ بالا رده چری تیگو ۴ پرو دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر بوده که قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر را ارائه می دهند. گیربکس به کار رفته برای این دو تیپ هم از نوع اتومات سی وی تی می باشد. شتاب صفر تا صد خودرو ۹.۷ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۱ لیتر در صد کیلومتر گزارش شده است.

شایان ذکر است چری تیگو ۴ پرو در قالب ۵ تریم از امکانات و تجهیزات با قیمت پایه ۱.۷ میلیون روبل به دست مشتریان روسی می رسد.

امکانات و قیمت

از جمله امکانات فول ترین نسخه چری تیگو ۴ پرو می توان به ۴ ایربگ، گرمکن صندلی های جلو و عقب، نشانگرهای دیجیتالی ۷ اینچی، صندلی برقی راننده، چراغ های جلو ال ای دی، سانروف، رینگ های ۱۷ اینچی و ۱۶ اینچی برای تیپ های میانی، دوربین ۳۶۰ درجه، آینه های جانبی تاشو برقی، شارژر بی سیم، سنسور پارک و دوربین عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید و … اشاره کرد.

البته همه این آپشن ها در تمام تیپ ها ارائه نشده است. ساده تری تیپ چری تیگو ۴ پرو در روسیه اکشن نام دارد که با گیربکس ۵ سرعته دستی و با قیمت ۳۵ هزار دلار به فروش می رسد. و بالاترین تیپ چری تیگو ۴ پرو استایل بوده که با قیمت ۴۱ هزار دلار عرضه می شود.

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با خودروهای دیگر شرکت چری از جمله چری تیگو ۸ و چری تیگو ۸ پرو مکس روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *