دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی تیگو ۸ پرو مکس ۲۰۲۱ مجهز به سیستم تزریق سوخت مستقیم

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

تیگو ۸ ؛ یکی از محصولات پر طرفدار شرکت چری، می باشد. در این مطلب قصد داریم به بررسی چری تیگو ۸ پرو مکس بپردازیم. با ما همراه باشید.

چری تیگو ۸ پرومکس در اواخر سال ۲۰۲۱ در چین رونمایی شد. این خودرو در بخش پیشرانه به موتور دو لیتری TGDI و سیستم تزریق سوخت مستقیم مجهز است. با بررسی چری تیگو ۸ پرو مکس همراه این مطلب از آرگا باشید.

معرفی و بررسی تیگو ۸ پرو مکس

شرکت چری مشابه سایر خودروسازان چینی برای گسترش حضورش در بازار امریکای لاتین در تلاش است تا چری تیگو ۸ پرومکس را با بروز رسانی جدیدی به بازار ارائه دهد. خودروسازی چری جزو جوانترین خودروسازان چینی می باشد که نسبت به سابقه کم خود محصولات قابل توجهی را روانه بازار خودروی جهان کرده است و هم اکنون در بعضی از کشورهای در حال توسعه دارای کارخانه و نمایندگی فروش می باشد.

شایان ذکر است در میان خودروهای چینی که در بازار کشورمان به فروش رسیده اند، شرکت چری سهم قابل توجهی دارد. تیگو ۸ پرو مکس در اواخر سال ۲۰۲۱ در چین رونمایی شد. این خودرو در قسمت پیشرانه به یک موتور دو لیتری TGDI و سیستم تزریق سوخت مستقیم مجهز است. در ادامه این مطلب به بررسی اجمالی خودرو چری تیگو ۸ پرومکس می پردازیم.

طراحی ظاهری و کابین

در بررسی طراحی ظاهری چری تیگو ۸ پرومکس می توان گفت در بخش طراحی حرف های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو به هر چیزی که یک کراس اوور بزرگ برای جذابیت لازم دارد، مجهز است. تفاوت نسخه پرو مکس تیگو ۸ به افزایش ابعاد جلو پنجره با حاشیه بزرگتر، سپر جدید، گرافیک متمایز چراغ های جلو عقب و ۴ خروجی اگزوز بر می گردد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

شایان ذکر است شرکت چینی قصد دارد نسخه ۲۰۲۳ این خودرو را با قیمت مناسب و در قالب یک شاسی بلند لوکس به مشتریان مکزیکی ارائه نماید تا به میزان فروش خود اضافه کند. در این راستا طراحان سعی کرده اند برای کابین خودرو نیز از کابین با کیفیت تری استفاده کنند.

البته صندلی های ردیف سوم این کراس اوور بزرگ فضای مناسبی را ارائه نمی دهد و تنها برای نشستن کودکان مناسب است. از این رو بهتر است مالکان خودرو صندلی های ردیف سوم را خوابانده تا فضای بیشتری در دسترس قرار گیرد. شایان ذکر است چری برای سیستم صوتی این خودرو نیز اندروید اتو اپل کارپلی را لحاظ نموده است.

اما خبرنگاران مکزیکی موفق به اتصال تلفن خود به سیستم صوتی نشده اند. اگرچه دستیار صوتی این خودرو دستوراتی که به زبان انگلیسی باشد را راحتتر شناسایی می کند ولی شناسایی دستورپذیری آن با زبان اسپانیایی در سطح مناسبی نیست.

مشخصات فنی

چری تیگو ۸ پرومکس در بخش پیشرانه به یک موتور دو لیتری TGDI و سیستم تزریق سوخت مستقیم مجهز است. توان این پیشرانه برای محصولات بازار چین و دیگر کشورها متفاوت می باشد. مطابق گفته چری این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو ۶ در مدلی که به بازار چین ارائه می شود دارای قدرت موتور ۲۵۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر می باشد.

ولی در نمونه های صادراتی این اعداد به ترتیب ۱۹۷ و ۳۷۵ می باشند. این نیروی تولیدی توسط گیربکس هفت سرعته دو کلاچه مرطوب و سامانه چهار چرخ محرک در محور عقب به چرخ ها هدایت می شود. ناگفته نماند موقع رانندگی هیجانی با چری تیگو ۸ پرومکس  مصرف سوخت آن به طور چشمگیری افزایش می یابد.

شایان ذکر است سیستم های ایمنی و پیشرانه قوی این خودرو مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. در ضمن به گفته آن ها دوربین ۳۶۰ درجه این خودرو هنگام گردش به چپ یا راست با سرعت کمتر از ۲۰ کیلومتر به صورت خودکار فعال خواهد شد تا نمای بهتری در دسترس راننده قرار گیرد. در ضمن این که سیستم تعلیق این خودرو در سطح مناسبی بوده و سبب ارائه تجربه سواری راحتی می شود.

با توجه به بررسی ها می توان گفت چری تیگو ۸ پرو مکس به معنای واقعی نشان دهنده پیشرفت چین در یک دهه اخیر در صنعت خودرو بوده و این خودرو اولین محصول این شرکت است که به سامانه چهار چرخ محرک بعد از ۶ سال مجهز می باشد.

در مجموع چری تیگو ۸ پرومکس جزو محصولات لوکس چری محسوب می شود و باید منتظر ماند تا ببینیم در صورت عرضه به بازار ایران چه قیمت و مشخصاتی را با خود همراه می کند. قیمت این شاسی بلند در بازار های خاورمیانه حدود سی هزار دلار است و احتمالا برای بازار کشور ما نزدیک دو میلیارد تومان قیمت داشته باشد.

در پایان از همراهی شما سپاسگزاریم. در صورت تمایل برای آشنایی با دیگر محصولات چری مانند چری تیگو ۸ و چری تیگو ۷ روی لینک کلیک ها کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *