دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تمیز کردن لک قهوه با دستورالعمل های ساده

  • منصوره رمضان زاده
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

تمیز کردن لک قهوه را همچون دیگر انواع لکه می توان با مواد شوینده و محلول های مختلف که کاربردی و موثر بوده با کمی دقت و حوصله طبق دستورالعمل های موجود و روش هایی که در این زمینه ارائه شده به راحتی انجام داد و محل آلوده به لکه را به طور کامل پاکسازی نمود.

از جمله لکه هایی که امکان دارد بر روی لباس یا فرش ایجاد شود لکه قهوه می باشد که همچون دیگر لکه ها اصول و روش های پاکسازی مخصوص به خود را دارد و شما می توانید در صورت مواجهه با چنین مشکلی خیلی راحت با بکارگیری یکی از این راهکارها لکه ایجاد شده را از روی محل موردنظر پاک نمایید. در همین راستا سعی داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان نحوه تمیز کردن لک قهوه را مورد بررسی قرار دهیم.

راهکارهای تمیز کردن لک قهوه

قهوه یکی از نوشیدنی های محبوب در سر تا سر دنیا می باشد که اغلب افراد روزانه به مصرف آن می پردازند اما از جمله مشکلاتی که در این زمینه می توان به آن اشاره داشت ریختن قهوه در اثر دلایل مختلف بر روی لباس یا فرش و … می باشد و با توجه به این که قهوه خصوصیت رنگ دهی بالایی دارد در نتیجه نیاز است که در صورت بروز چنین مشکلی در اسرع وقت به تمیز کردن لک قهوه پرداخته شود تا از ماندگاری آن و آسیب به لباس و … جلوگیری شود.

روش های تمیز کردن لک قهوه

به طور معمول نفوذ کردن ترکیبات مختلف در پارچه ها با هم تفاوت هایی دارد، بدین ترتیب نمی توان توقع داشت تمامی پارچه ها در برابر شوینده های مختلف دوام داشته باشند. بهتر است قبل از اقدام کردن به شستن لکه ای همچون لکه قهوه نکات و دستورالعمل های شستشوی لباس خود را بررسی و مطالعه نمایید.

لکه قهوه برخی مواقع ممکن است دائمی بوده و برای همیشه بر روی لباس باقی بماند. به همین خاطر پیش از صدمه زدن همیشگی لکه قهوه بهتر است که اقدام مناسب برای پاکسازی و رفع لکه های قهوه فورا انجام گیرد چرا که به هر اندازه لکه بیشتر باقی بماند حذف آن سخت تر می باشد. در ادامه ترفندهایی کاربردی برای از بین بردن لک قهوه را به طور کامل شرح داده ایم.

نحوه پاکسازی لک قهوه

استفاده از سرکه سفید

این ترکیب را می توان به عنوان پاک کننده همه منظوره تلقی نمود. از جمله روش های بسیار موثر در پاکسازی لکه قهوه لباس بکار بردن سرکه سفید است. برای این منظور احتیاج دارید که مقداری سرکه سفید را به همراه کمی آب ولرم داخل ظرفی ریخته و بعد مکان کثیف شده را حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون ظرف محلول بدست آمده خیس نمایید و پس از سپری شدن زمان گفته شده آن را خارج کنید و با آب ولرم آبکشی کنید. بر اساس ویژگی اسیدی بودن سرکه سفید این شیوه به صورت کامل لکه قهوه را پاک خواهد کرد.

  •  آرون گروپس

طریقه از بین بردن لک قهوه

بکار بردن جوش شیرین برای پاک کردن لکه قهوه

از جمله پاک کننده های موثر بر روی لکه قهوه ایجاد شده بر روی لباس های رنگ روشن جوش شیرین می باشد. به منظور حذف لکه به وسیله جوش شیرین احتیاج است که در ابتدای کار مکان لکه را با آب ولرم بخیسانید. بعد مقداری جوش شیرین را بر روی منطقه لک شده ریخته و حدود ۱۰ تا ۱۵ منتظر بمانید پس از تمام شدن این مرحله جوش شیرین را با استفاده از یک قاشق به آهستگی برداشته و لباس را با آب ولرم شستشو دهید. اگر لکه موردنظر با انجام یک مرحله تمیز نشد می توانید چند مرتبه آن را تکرار نموده تا به نتیجه دلخواه برسید.

روش های پاکسازی لک قهوه

استفاده از خمیر دندان

شاید تصور کنید بکار بردن خمیر دندان روشی متداول برای رفع لکه ها نباشد. ولی بهتر است این ترفند را برای یک بار امتحان کنید. این تمیز کننده می تواند شیوه ای کاربردی و تاثیرگذار برای تمیز کردن لکه قهوه باشد. تنها لازم است که کمی خمیر دندان را بر روی لکه ریخته و آن را با استفاده از مسواکی نرم پخش نمایید. شما می توانید با کمک مسواک نرم خیلی آرام مکان لک شده را حدود چند دقیقه بسابید به صورتی که به بافت لباس صدمه نرسد.

بکار بردن آب و صابون برای از بین بردن لک قهوه

یک شیوه راحت و ساده دیگر برای تمیز کردن لک قهوه ایجاد شده روی لباس بهره مندی از ترکیب آب و صابون می باشد. به منظور آماده سازی این مخلوط کاربردی و ساده کمی صابون را با آب ولرم داخل کاسه ای ترکیب کرده و محل لکه لباس را حدود ۳۰ دقیقه داخل آن بگذارید. زمانی که لکه تمیز شد و زمان موردنظر سپری شد می توانید لباس خود را شستشو دهید ولی در صورتی که لکه لباس به درستی تمیز نشده باشد می توانید یک مرتبه دیگر همین مرحله را تکرار نمایید.

راهکار های پاکسازی لک قهوه

استفاده از نمک

به منظور پاکسازی لکه قهوه ایجاد شده بر روی لباس با خیالی راحت می توانید از نمک استفاده نمایید. نمک به طور کامل به عمق پارچه نفوذ کرده و لکه را به سادگی برطرف می سازد. بکار بردن این شیوه می تواند نتیجه موثری داشته باشد به شرطی که ابتدا منطقه لک شده را خیس کرده و سپی کمی نمک را بر روی آن بریزید و صبر کنید تا حدود ۵ دقیقه در همین حالت باقی بماند. بعد با کمک یک مسواک تمیز تنها سطح لکه را خیلی آرام بمالید و سپس آبکشی کنید.

راهکار های پاکسازی لک قهوه

طریقه پاکسازی لکه قهوه از روی فرش

به طور کلی برای پاکسازی لکه قهوه از روی فرش احتیاج دارید که طبق مراحل گفته شده در ادامه مطلب عمل نمایید.

در گام اول نیاز است که توسط دستمالی تمیز لکه را از روی فرش پاک کنید. باید دقت نمایید که نباید لکه را بمالید زیرا امکان دارد ابعاد بیشتری از فرش را کثیف نماید. دستمال باید به صورت عمودی بر روی لکه قرار گرفته شود و از طرف بیرون به داخل لکه فشار داده شود تا قسمت اصلی لکه پاک گردد.

پس از انجام مرحله اول نیاز است که کمی آب سرد بر روی لکه بریزید تا لکه حالت رقیقی بگیرد و بعد مجددا از دستمال برای پاکسازی آن استفاده نمود. باید دقت کرد که نباید لکه قهوه توسعه پیدا کند. در گام بعدی و پس از کمرنگ شدن لکه می توان از یکی از محلول های تمیز کننده استفاده نمود و لکه را از روی فرش پاک کرد.

ترفند های تمیز کردن لک قهوه

پس از پاکسازی لکه با کمک شوینده ها و محلول ها باید آن را آبکشی کرد و بعد منتظر ماند تا به طور کامل خشک گردد. پس از خشک شدن مکان لکه در صورتی که هنوز اثرات آن بر روی فرش باقی مانده بود به معنای نفوذ پیدا کردن قهوه به بافت و تار و پود فرش است و یا این که ترکیبات شوینده وارد بافت فرش شده اند و بایستی مجددا مراحل موردنظر از ابتدای کار تکرار گردد.

به منظور پاکسازی لکه قهوه و تمیزکاری فرش می توان از محلول ها و شوینده های مختلف بهره مند شد که هر یک کاربرد های گوناگونی دارند. از مرسوم ترین و موثرترین محلول های پاک کننده لکه قهوه ایجاد شده بر روی فرش می توان به محلول شامپو فرش و آب، محلول جوش شیرین و سرکه، محلول پراکسید هیدروژن و آمونیاک، محلول آب اکسیژنه، اسپری آماده ویژه لکه فرش، ترکیب مایع ظرفشویی و آب اشاره کرد.

روش های کاربردی پاکسازی لک قهوه

در مطلب ارائه شده با انواع روش های موثر و کاربردی تمیز کردن لک قهوه از روی لباس و فرش به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. به منظور یادگیری تکنیک های ساده برای پاک کردن لکه آبنبات و پاک کردن لکه انار می توانید از این لینک ها دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *