دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سوغات همدان و صنایع دستی نفیس آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

سوغات همدان شامل صنایع دستی نفیس و ارزشمند آن هستند. این شهر دارای انواعی از شیرینی های محلی خوشمزه بوده و از مهم ترین سوغات آن می توان به حلوا زرده، انگشت پیچ و صنایع دستی اشاره کرد.

همدان شهری با پیشینه تاریخی بالا و فرهنگی ارزشمند بوده که مقصد گردشگران زیادی است. همانطور که می دانید در سفرهای به شهرهای مختلف خرید سوغاتی امضای یادگاری است و در سفر به همدان نیز خریدن سوغات همدان می تواند یک تجربه خاطره انگیز باشد. اما در سفر به این شهر چه سوغاتی هایی بخریم؟

سوغات همدان چیست؟

سوغاتی های این شهر متنوع بوده و شما می توانید بنا بر سلیقه خود انواعی از شیرینی ها یا صنایع دستی را خریداری کنید. کماج یکی از مشهورترین و خوشمزه ترین سوغاتی های این شهر به شمار می آید. یک شیرینی محلی با خواص بسیار زیاد که بسیار برای کودکان مقوی است.

تهفه همدان

حلوا زرده:

سوغات مخصوص این شهر حلوا زرده بوده که شاید در هیچ جای ایران نتوانید، طعم آن را تجربه کنید. این سوغاتی همانند فرنی بوده اما در آن ترکیبی از گلاب، زعفران، زرده تخم مرغ، نشاسته و شکر استفاده شده است. این خوراکی پروتئین زیادی داشته و چندان قابلیت جابجایی ندارد.

سوغات شهر همدان

شیرینی چای:

نان چای یا شیرینی چای طعمی خوشمزه دارد و می توانید در کنار چای سرو کنید. این نان را می توانید، جایگزین شکر و قند نمایید. افرادی که دارای بیماری های قندی هستند، می توانند این شیرینی را جایگزینی برای دیگر شیرینی ها و قند و شکر کنند. ترکیب این شیرینی از تخم مرغ و ماست است.

شیرینی محلی همدان

  •  آرون گروپس

انگشت پیچ:

باز هم مزه ای خوشمزه از خطه همدان! این دسر با ترکیب گلاب، جوهر لیمو، شکر، هل و سفیده تخم مرغ تهیه می شود. اغلب این دسر را در کنار حلوا زرده نوش جان می کنند. این دسر را از شیرینی فروشی ها تهیه کنید.

هدیه همدان

حلوا لوزی:

این حلوا در بازارچه های سنتی شهر به فروش می رسند. این حلوا سفید رنگ و به شکل لوزی است. این حلوا از آرد، مغز گردو، سبوس گندم، زعفران تهیه می شود. افرادی که دارای سرد مزاجی هستند، می توانند این حلوا را مصرف کنند.

حلوای همدانی

گلیم:

یک سوغاتی نفیس که از تنوع بالایی برخوردار است. این گلیم ها دارای طرح های متنوعی هستند و شما می توانید به دلخواه این گلیم ها را انتخاب نمایید. این گلیم ها یک صنایع دستی ارزشمند بوده که می توانید در فروشگاه ها مشاهده کنید.

گلیم همدان

سفال:

سفالینه های همدان دارای طرح هایی جذاب هستند که هنر دستان ایرانی است. رنگ و نقش های که بر روی این سفال ها وجود دارد، بسیار جالب توجه هستند. نقاشی های روی بدنه این سفالینه لعابی شده است. این سفال ها یک سوغات نفیس از همدان هستند.

سفال همدان

آبگینه:

آبگینه ها ظروفی شیشه ای زیبا بوده که شما می توانید از همدان تهیه کنید. این شیشه ها یک اثر هنری زیبا بوده و قدمت زیادی دارند. این شیشه ها از دمیدن نفس یک هنرمند شکل گرفته اند و امروزه جذابیت های زیادی برای توریستان دارند.

سوغاتی های دستی همدان

در این بخش با انواعی از سوغاتی های این شهر آشنا شدید. شما علاقه مندان می توانید در لینک های مقابل با سوغات ملایر و سفر در زمستان آشنا شوید. در سفر به استان همان تجربه های زیادی خواهید داشت که خرید سوغاتی یکی از آن ها است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *