دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مربای هویج و پوست پرتقال خوش طعم

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

اگر می خواهید، یک مربای متنوع با طعم و عطری عالی نوش جان کنید، می توانید در این مقاله طرز تهیه مربای هویج و پوست پرتقال را آموزش ببینید. این مربا فوق العاده خوش عطر و خوشمزه است.

تهیه انواعی از مرباهای خانگی کار بسیار ساده ای است. شما می توانید، انواعی از مرباهای فصلی را با میوه های دلخواهتان تهیه کنید. در این بخش نیز طرز تهیه مربای هویج و پوست پرتقال که طعمی فوق العاده خوشمزه دارد، را مطالعه خواهید کرد.

مواد لازم مربای هویج و پوست پرتقال

اگر می خواهید یک مربای خانگی خوشمزه و خوش عطر داشته باشید، علاوه بر تهیه مربای هویج و پوست پرتقال به شما تهیه مربای پرتقال را توصیه می کنیم. آماده کردن این نوع مربا بسیار ساده است. در کنار تهیه این دو مربا می توانید مربای پوست نارنج را نیز امتحان کنید و از طعم فوق العاده آن ها لذت ببرید..

مواد لازم

  • هویج: نیم کیلوگرم
  • شکر: ۶۵۰ گرم
  • پرتقال: دو عدد
  • خلال بادام: دو قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: یک قاشق غذاخوری
  • آب: سه لیوان

طرز تهیه مربای هویج و پوست پرتقال

طرز تهیه مربای هویج و پوست پرتقال خوشمزه

تهیه این مربا بسیار ساده است و شما می توانید در چند گام این مربای فوق العاده را تهیه کنید. برای داشتن این مربا ابتدا باید، هویج ها را پوست کنده و به شکل خلالی پوست های آن را خرد کنید. پوست های پرتقال خلالی شده را بهتر است، در ابتدا قسمت های سفید آن را جدا نمایید.

بعد از اینکه قسمت های سفید پوست های خلالی شده جدا شد، مواد را درون آب جوش بریزید. این پوست ها باید چند دقیقه ای بجوشند تا تلخی آن از بین برود. بعد از این کار باید پوست های پرتقال را از صاف رد کنید تا آب های آن گرفته شود. بعد از صاف کردن پوست ها مجدد باید، پوست را با آب جوش بجوشانید.

بهتر است این کار را در سه مرتبه انجام دهید. در این صورت تلخی آن از بین خواهد رفت. در مرحله بعدی باید پوست های پرتقال را درون مقداری آب سرد بگذارید تا ترد شوند. این کار را باید یک الی دو ساعت انجام دهید. بعد از سرد شدن پوست های پرتقال باید، مواد طعم دهنده را به آن اضافه کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در این مرحله از طرز تهیه مربای هویج و پوست پرتقال مقداری آب و شکر را روی حرارت قرار دهید. بعد از اینکه به جوش آمد، باید هویج ها را به آن اضافه نمایید. این مربا باید روی حرارت مربا تهیه شود. بعد از اینکه مربا کمی قوا دار شد، باید مقداری از خلال های پوست پرتقال را به آن اضافه کنید.

حالا باید مربا مقداری قل بزند و بعد از قوا دار شدن می توانید، مقداری خلال بادام به آن اضافه نمایید. افزودن آب لیمو نیز می تواند، طعم بهتری به این مربا بدهد. با افزودن آبلیمو در این مربا مانع شکرک بستن آن می شوید.

تهیه مربای هویج و پوست پرتقال

حالا مربای شما آماده بوده و می توانید، بعد از سرد شدن آن را در شیشه سرو کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *