دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه مربای پوست نارنج با طعم ایده آل

  • زهرا خانزاده
  • ۲ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب از آرگا برای علاقمندان به تهیه انواع مربا خانگی، طرز تهیه مربای پوست نارنج را به اشتراک گذاشته ایم، امیدواریم از تهیه آن لذت ببرید.

پوست نارنج همچون نارنج دارای فواید درمانی زیادی می باشد، که درمان افسردگی، تقویت معده، تقویت قلب و … از خواص پوست نارنج می باشد. بنابراین با مصرف این مربا می توانید، از مزایای درمانی آن بهره مند شوید. برای یادگیری طرز تهیه مربای پوست نارنج در ادامه همراه ما شوید.

در آموزش های گذشته روش درست کردن مربای پوست پرتقال، مربای پوست هندوانه و مربای پوست پسته را آموزش دادیم. مربای پوست نارنج یکی از مرباهای خوشمزه با عطری بی نظیر می باشد، که به راحتی آن را با موادی همچون پوست نارنج، شکر و آب می توانید در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه مربای پوست نارنج

مواد لازم

مواد مورد نیاز برای تهیه مربای پوست نارنج عبارت است از:

  • پوست نارنج/ ۱۰۰گرم
  • شکر/ ۱ کیلو
  • آب لیمو/ ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای پوست نارنج

ابتدا نارنج ها را خوب شست و شو دهید، بعد پوست آن ها را بگیرید و به صورت خلال خرد کنید. سپس پوست نارنج ها را در آب گرم بخیسانید. مدت زمان لازم برای این کار ۳ ساعت می باشد، البته در طول این مدت بهتر است چند مرتبه، آب پوست نارنج ها را عوض نمایید.

در ادامه، داخل قابلمه مقداری آب بریزید و آن را روی شعله گاز قرار دهید، تا آب به جوش آید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روش تهیه مربای پوست نارنج

حال پوست نارنج ها را باید  درون آب در حال جوش بریزید و اجازه دهید تا مدت کمی بجوشد.

در مرحله بعدی طرز تهیه مربای پوست نارنج باید، پوست نارنج ها را آب کش نمایید و  مقداری آب سرد روی آن ها بریزید، با تکرار ۴ الی ۵ مرتبه این کار، تلخی پوست نارنج ها از بین می رود.

آنگاه، ۳ لیوان آب را به همراه شکر بر روی شعله گاز قرار دهید تا با حرارت ملایم، شربت به جوش آید.

پس از این که شکر به طور کامل در آب حل شد، پوست نارنج ها را به آن بیافزایید.

در آخر، زمانی که شربت غلیظ شد(قوام پیدا کرد)، آب لیمو را به آن اضافه نماید و بعد از یکی دو دقیقه آن را از روی حرارت بردارید.

طرز تهیه مربای پوست نارنج

دستور تهیه مربای پوست نارنج به روش دیگر

برای یادگیری روش دیگری از تهیه مربای پوست نارنج با طعم عالی و عطری فوق العاده پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما شوید.

مواد لازم

  • نارنج/ ۵ عدد
  • شکر/ یک کیلو
  • دانه هل ساییده شده/ یک دانه
  • گلاب/ نصف فنجان
  • زعفران ساییده شده/ نوک قاشق چای خوری
  • جوهر لیمو/ یک قاشق چای خوری (یک قاشق غذاخوری آبلیمو)

آموزش تهیه مربای پوست نارنج

روش تهیه مربای پوست نارنج

میوه نارنج را بعد از پوست گرفتن، کنار بگذارید و پوست آن را مورد استفاده قرار دهید، برای این منظور باید سفیدی داخل پوست را بگیرید و دور بیندازید.

پوست نارنج را به شکل خلالی خرد کنید و نصف شبانه روز (یک شب تا صبح) داخل آب بریزید و اگر امکانش بود، لازم است چند بار آب آن را عوض کنید.

سپس به هنگام صبح و بعد از عوض کردن آب آن، بر روی حرارت بگذارید و بعد از دو سه بار جوش زدن، آبکش کنید و روی آن آب سرد بریزید.

اکنون ظرفی مناسب را پر آب کنید و پوست نارنج ها را داخل آن بریزید و بجوشانید و بعد دوباره آب آن را خالی کنید، این کار را چند مرتبه انجام دهید، برای اینکه تلخی پوست نارنج کمتر شود.

در آخرین مرتبه، پوست نارنج را به همراه ۳ لیوان آب درون ظرفی دیگر ریخته و شکر را نیز به آن اضافه کنی،ف سپس اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد.

توجه داشته باشید که نباید مربا را خیلی هم بزنید، زیرا موجب می شود که رسوبات چسبیده به دیواره ظرف در اثر همزدن مداوم وارد مربا شده و شکرک بزند.

بعد از حدود ۳۰ دقیقه دیگر، جوهر لیمو یا آب لیمو را به همراه زعفران و هل اضافه کنید و سپس به آرامی هم بزنید، نباید از زعفران زیاد استفاده کنید زیرا عطر نارنج را از بین می برد، هر زمان که احساس کردید مربا غلظت پیدا کرده و قوام آمده است، باید حرارت زیر آن را خاموش کنید و بعد از سرد شدن در داخل ظرف شیشه ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

روش تهیه مربای پوست نارنج

ضمن سپاس از همراهیتان با طرز تهیه مربای پوست نارنج، می توانید این مربای خوشمزه را در منزل تهیه نمایید و از سرو آن لذت ببرید. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با دستور تهیه انواع مربا می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *