دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رفع کدری پوست با این نکات طلایی در خانه

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

در واقع رفع کدری پوست چندان هم سخت و پیچیده نیست و شما می توانید با مطالعه این مقاله به راحتی با راهکار های درمان این مسئله آشنا شوید و پوستی زیبا و درخشان داشته باشید با ما همراه باشید.

همانطور که می دانیدپوست بزرگ ترین ارگان محسوب می شود که گاهی اوقات درخشش خود را از دست داده و بی حال و کدر می وشد. در این مواقع شما بایستی با شناسایی علل و استفاده از توصیه های کاربردی برای رفع کدری پوست تان اقدام نمایید.

آشنایی با روش های رفع کدری پوست

به طور کلی پوستی درخشان، جوان و شاداب کلید اعتماد به نفس و عزت نفس به شمار می آید. با این حال پوست شما به عنوان بزرگ ترین اندام بدن اغلب در معرض عوامل مختلف خارجی و همچنین داخلی قرار خواهد گرفت که ممکن است در تیرگی و از بین رفتن رنگ چهره بسیار موثر باشند.

چگونگی رفع کدری پوست

در واقع پوست کدر به پوستی گفته می شود که شادابی و یا درخشندگی خود را از دست داده باشد. به دلیل تجمع سلول ها مرده پوستف گردش خون ضعف و بیماری میلیا اغلب ممکن است پوست خشک و خشک به نظر بیاید. به همین خاطر امروزه روش های رهایی از پوست کدر و تیره در زندگی امروزه انسان ها از اهمیت فوق العاده ای برخودار است به ویژه برای خانم ها که زیبایی ان ها برای شان بسیار مهم خواهد بود.

همانطور که می دانید معمولا کدر و تیره بودن پوست باعث می شود تا انسان اعتماد به نفس خود را از دست بدهد و حس بدی نسبت به خود داشته باشد. پس اگر شما نیز دچار کدری پوست تان هستید، می توانید با راهکار های فوق به درمان این عارضه بپردازید:

تمیز کردن برای رفع کدری پوست:

زمانی که می خواهید آلودگی منافذ پوست تان را پاک کنید بهتر است این کار را با ملایمت و دقت انجام دهید. همچنین ترجیحا از اسکراب ها و صابون های خشک کننده که موجب تحریک پوست، قرمزی و سفت شدن و پوسته پوسته شدن آن می شوند نیز خودداری نمایید.

در مقابل می توانید از پاک کننده های ملایم و روغن ها برای مراقب از پوست و پاک کردن آن استفاده نمایید.

  •  آرون گروپس

روش های رفع تیرگی پوست

از آب داغ به هیچ وجه استفاده نکنید:

همانطور که می دانید آب گرم می تواند روغن های طبیعی را که می توانند مجب شادابی پوست شوند را حذف کند. همچنین می تواند موجب گشاد شدن عروق سطحی شود و به صورت موقت پوست شما را قرمز نشان دهد.

بهتر است هنگام تمیز کردن صورت تان از آب ولرم استفاده کنید. همچنین برای حفظ رطوبت می توانید یک پاک کننده مرطوب کننده با ترکیباتی مانند روغن نارگیل یا روغن بادام انتخاب نمایید.

لایه برداری را بخشی از برنامه معمول خود قرار دهید:

توجه داشته باشید که لایه برداری منظم در واقع کلیدی برای داشتن پوستی شاداب و درخشان است و موجب جوانسازی پوست شما نیز می شود. زمانی که سلول های مرده پوست بر روی لایه های بیرونی پوست تان تجمع می یابند می توانند پوست شما را کدر، خشک و پوسته نظر برسانند و حتی منافذ پوست تان را مسدود کنند. انجا لایه برداری منظم می تواند از این امر به شدت جلوگیری نماید.

همچنین لایه برداری به صاف و صیقلی شدن پوست شما کمک شایانی خواهد کرد. ظاهر خطوط ریز را کاهش می دهد و بافت پوست تان را صاف می کند. در واقع لایه برداری به شما نشان می دهد که یک لایه تازه از پوست آماده است تا در صورت استفاده از مرطوب کننده کاملا هیدراته بماند. این مسئله می تواند بر پرشدن پوست کمک کرده و آن را جوان تر، صاف تر و سالم تر نشان دهد.

لایه برداری برای درمان کدری صورت

به طور کلی با گذر زمان لایه برداری منظم می تواند گردش سلول ها را افزایش دهد و تولید کلاژن را تحریک نماید. به همین خاطر بهتر است لایه برداری را جزو روال مراقبت از پوست تان قرار دهید. به این صورت دو مرتبه در هفته لایه برداری را شروع کرده و تحمل پوست تان را افزایش دهید.

استفاده از سرم صورت برای رفع کدری پوست:

سرم های صورت معمولا از غلظت بالایی برخوردار هستند و به روشن پوست، افزایش آب رسانی و کاهش علائم پیری کمک می کنند. از آنجایی که سرم ها به سرعت جذب پوست شما می شوند می توانید آن ها را یک یا دو مرتبه در طول روز پس از تمیز کردن استفاده نمایید.

در واقع این مواد دارای اثر آنتی اکسیدانی قوی هستند که می توانند به جلوگیری از و از بین تخریب رادیکال های آزاد که کلاژن را از بین می برند کمک کنند. سرم های پوست اغلب شامل ویتامین سی، ویتامی نیاسنامید، فرولیک اسید و رزوراترول می باشند که ویتامین سی به محو شدن رنگدانه ها یا لکه های تیره کمک کرده و به مرور زمان ظاهر یکنواخت تری به پوست می بخشد.

استفاده از ماسک صورت برای رفع کدری پوست:

یکی دیگر از راهکار های موثر در رفع کدری پوست استفاده از ماسک صورت است که برای درخشندگی پوست ایده آل خواهند بود. توصیه می شود به دنبال ماسک هایی باشید که حاوی آنتی اکسیدان، اسید هیالورونیک و سایر مواد مرطوب کننده و روشن کننده هستند.

مزیت های ماسک برای درمان تیرگی صورت

بهتر است در طول هفته یک تا سه مرتبه از ماسک استفاده نمایید البته که مقدار مصرف بسته به محصول و نوع پوست شما دارد. پیش از استفاده ماسک حتما دستورالعمل های آن را مطالعه نمایید.

پوست تان را مرطوب نگه دارید:

بر اساس مطالعاتی که در سال ۲۰۱۷ انجام شد مرطوب نمودن پوست دو مرتبه در ول با محصول مناسب می تواند به حفظ سلامت پوست شما و درمان انواع درماتیت آن کمک نماید. در واقع مرطوب کننده ها این توانایی را دارند تا سد پوستی را بازسازی و محافظت کنند. معمولا موادی ایده آل خواهند بود که بتوانند آب را به اپیدرم بکشانند تا به پر شدن پوست کمک نماید.

با یک رتینوئید رشد کلاژن را تحریک نمایید:

از نظر علمی اثبات شده که رتینوئید ها که مشتقات ویتامین هستند اغلب موجب رشد کلاژن و عادی شدن گردش سلول های پوست می شوند. در واقع رتینوئید ها به لایه برداری سلول های قدیمی پوست کمک کرده و سلول های جدید و تازه پوست را به سطح می رسانند. آن ها همچنین لابه لای سلول ها را صاف و نازک می کنند و در نهایت نور بهتر از این سطح صاف منعکس شده و درخشندگی طبیعی تری به پوست می بخشد.

برای شروع بهتر است دو شب در طول هفته از درمان رتینوئید استفاده نمایید. سپس تعداد دفعات را افزایش دهید تا پوست شما به این ماده عادت کند.

راهکار های موثر در درمان کدری صورت

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید:

یکی دیرگ از راهکار های موثر در رفع کدری پوست استفاده از روزانه از کرم ضد آفتاب می باشد. در واقع این امر به جلوگیری از آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش مانند تغییر رنگ پوست، پیری، لکه های قهوه ای و بافت خشن و کسل کننده کمک شایانی خواهد کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *