دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نکات مهم تمیز کردن ساندویچ ساز

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

تمیز کردن ساندویچ ساز یکی از مواردی بوده که خانم های خانه دار در صورت داشتن این دستگاه در منزل و استفاده از آن باید نسبت به این قضیه اطلاعات کافی داشته باشند و طبق روشی اصولی و کاربردی در صورت کثیف شدن صفحات و قطعات دستگاه به پاکسازی آن بپردازند.

یکی از وسایل برقی آشپزخانه که امروزه کاربرد زیادی در بین ایرانیان پیدا کرده ساندویچ ساز بوده که همچون دیگر وسایل و سرویس آشپزخانه اصول و نکات نگهداری و نحوه استفاده مخصوص به خود را دارد که به منظور عملکرد بهتر و افزایش عمر دستگاه بایستی پس از استفاده به طور مرتب تمیزکاری گردد. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به منظور آگاهی و راهنمایی شما عزیزان نحوه تمیز کردن ساندویچ ساز را مورد بررسی قرار دهیم.

طریقه تمیز کردن اسنک ساز

بهترین روش تمیز کردن ساندویچ ساز

به طور کلی باید گفت تمیزکاری به موقع و اصولی لوازم برقی آشپزخانه علاوه بر کارایی بهتر دستگاه و طول عمر و ماندگاری آن ها را نیز افزایش می دهد. تمیز کردن ساندویچ ساز یکی از این موارد بوده که باید مطابق با تکنیک ها و راهکارهایی که در این زمینه وجود دارد به پاک کردن آن بپردازید.

بهتر است هنگامی به پاکسازی دستگاه ساندویچ ساز بپردازید که از آخرین استفاده آن مدت زیادی سپری نشده باشد و ذرات و باقی مانده های غذا از سطح ساندویچ ساز آسان تر جدا گردند. به منظور آغاز تمیزکاری در ابتدا اطمینان پیدا کنید که دستگاه از برق جدا شده باشد. در صورتی که سطح دستگاه داغ می باشد با استفاده از یک انبر دست یا حوله ای نمناک ذره های غذا را از دستگاه خارج نمایید بعد از آن با کمک روش هایی که برای تمیزکاری دستگاه وجود دارد آن را پاک کنید که در ادامه به معرفی و شرح مهمترین و موثرترین موارد آن پرداخته ایم.

طریقه تمیز کردن اسنک ساز

طریقه پاکسازی ساندویچ ساز با مایع ظرفشویی

در صورتی که سطح ساندویچ ساز قابل جدا شدن نمی باشد یک دستمال حوله ای را به مخلوط ۴ قطره مایع ظرفشویی و یک فنجان آب گرم آغشته نمایید و سطح دستگاه را نمناک کنید. تا جای امکان دستمالی را انتخاب نموده که از الیاف متراکم و لطیف ساخته شده باشد. به جای بکار بردن دستمال می توانید از مسواکی نرم بهره ببرید.

پس از این که به خوبی سطح کار را پاک کردید با دستمالی جدید ناحیه تمیز شده را خشک نمایید. اطمینان پیدا کنید که سطح از ترکیبات شوینده پاک شده باشد. در صورتی که مقدار چربی زیاد است با کمک مسواکی تمی شیارهای دستگاه را پاک کنید. هیچ وقت برای فورا پاک کردن بخش نچسب دستگاه از اسفنج زبر یا جسم تیز و برنده استفاده نکنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در صورتی که سطح ساندویچ ساز جداشدنی می باشد مطابق با دستورالعملی که در دفترچه راهنمای آن ذکر شده صفحه را جدا کنید و آن را درون آب گرم غوطه ور نمایید. کمی از مایع ظرفشویی را به آن افزوده و منتظر بمانید حدود ۱۵ دقیقه در این وضعیت بماند. بعد از آن با کمک یک دستمال یا مسواک سطح را پاک کرده و آبکشی نمایید.

نحوه تمیز کردن اسنک ساز

نحوه پاکسازی ساندویچ ساز با گاز پاک کن

در صورتی که از جنس صفحه های دستگاه اطلاع دارید و مطمئن هستید بکار بردن اسپری چند منظوره یا گاز پاک کن صدمه ای به ابر صفحه پخت نمی زند از این محلول ها بکار ببرید در غیر این صورت در ابتدا اسپری را بر روی قسمت کوچکی از صفحه چدنی امتحان کرده و از سازگاری آن مطمئن شوید.

بعد از امتحان کردن با استفاده از اسفنجی نمناک کل صفحه ساندویچ ساز را نم دار کنید و بعد اسپری چند منظوره یا گاز پاک کن را بر روی آن بپاشید و حدود چند دقیقه منتظر بمانید. در مرحله پایانی یک اسفنج یا دستمال نرم را با آب نمناک کنید و بر روی باقی مانده سطوح بکشید تا پسماند غذا و چربی به طور کامل حذف گردد.

دقت نمایید که نفوذ آب به قسمت های داخلی ساندویچ ساز موجب خراب شدن دستگاه خواهد شد. بدین ترتیب به منظور پاکسازی سطوح جدانشدنی دستمال را به گونه ای مرطوب نمایید که با فشردن آن قطره های آب از دستمال خارج نگردد و تنها حالت مرطوب و نمناک داشته باشد.

روش های تمیز کردن ساندویچ ساز

روش تمیزکاری دستگاه اسنک ساز با سرکه و جوش شیرین

بکار بردن سرکه و جوش شیرین شیوه دیگری می باشد که می توانید به منظور پاک کردن دستگاه استفاده نمایید. در این روش بایستی دستمال حوله ای یا اسفنج را به سرکه آغشته نمایید و بر روی صفحه های ساندویچ ساز بکشید. پس از آن کمی جوش شیرین بیفزایید و صبر کنید تا این مواد تاثیر تمیز کنندگی خود را بگذارند. در مرحله پایانی با یک دستمال تمیز و نم دار سطح دستگاه را به طور کامل از سرکه و جوش شیرین تمیز نمایید.

بهترین روش پاکسازی ساندویچ ساز

نکات مهم و توصیه های کاربردی

  • قبل و پس از هر مرتبه استفاده از دستگاه باید آن را با پارچه ای مرطوب پاک کنید.
  • حتما در زمان پاک کردن دستگاه توجه داشته باشید که قطعه های نان بر روی آن باقی نمانده باشند.
  • به منظور پاکسازی داخل ساندویچ ساز بهتر است از بکار بردن آب و ترکیبات شوینده صنعتی خودداری نمایید.
  • با کمک پارچه ای نرم و نمناک می توان این اعمال را با رعایت ایمنی و حفظ کیفیت دستگاه انجام داد.
  • در صورتی که از پاکسازی ساندویچ ساز غافل شده اید و دستگاه شما با مشکل سفت شدن ذرات غذایی در خود رو به رو شده است می توانید با یک مرتبه روشن نمودن دستگاه پس از چند دقیقه این تکه ها را پاک نمایید.

نحوه تمیز کردن ساندویچ ساز

  • به منظور پاک کردن لکه های سخت نیز می توانید مقداری روغن بر روی آن ها بریزید و بعد دستگاه را برای چند دقیقه روشن نمایید.
  • هرگز ساندویچ ساز را درون آب یا ماشین ظرفشویی نگذارید چرا که به مدار الکتریکی آن صدمه می رساند.
  • به منظور ممانعت از هر نوع چسبندگی ترکیبات غذایی به دستگاه از مقداری روغن زیتون، کره یا مارگارین در بخش خارجی نان استفاده نمایید.
  • از پدهای پاک کننده زبر، برس یا ترکیبات ساینده در صفحات استفاده نکنید چرا که می توانند به کاور غیر چسبنده دستگاه صدمه وارد کنند.
  • به عنوان یک قانون کلی همواره پیش از پاکسازی دستگاه ساندویچ ساز خود یک مرتبه به بررسی کامل و سریع دستورالعمل سازنده آن بپردازید.

راه های پاکسازی ساندویچ ساز

در مطلب ارائه شده با انواع روش های کاربردی و نحوه تمیز کردن ساندویچ ساز به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. برای تمیزکاری و گردگیری دیگر لوازم برقی آشپزخانه همچون تمیز کردن فر و تمیز کردن قهوه ساز می توانید کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *