دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

با کاربرد انواع براش آرایشی آشنا شوید

  • حکیمه فهیمی
  • ۲ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

از ابزارهای پر کاربرد آرایش ؛ براش ها هستند که بدون آن ها، آرایش صورت کار دشواری خواهد بود. به این ترتیب تصمیم گرفتیم در این مطلب شما را با کاربرد انواع براش آرایشی آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

به کمک براش های آرایشی صورت شما آرایش بسیار زیبا و بی نقصی پیدا می کند و همه مواد آرایشی به خوبی روی چهره پخش می شود. در این مطلب با کاربرد انواع براش آرایشی آشنا می شوید.

آشنایی با کاربرد انواع براش آرایشی

هر یک از انواع براش آرایشی کمک می کند آرایش صورت شما خیلی زیبا و بی نقش شود و همه مواد آرایشی روی صورت به خوبی پخش گردد. می توان گفت یکی از ابزارهای پر کاربرد در امر آرایش، براش ها هستند که بدون آن ها آرایش صورت کاری دشوار خواهد شد.

در حقیقت انواع براش آرایشی کمک می کنند که کرم پودر ، رژگونه، سایه چشم، خط چشم و … روی صورت به نمایش آید. از این رو در این مطلب تصمیم گرفتیم شما را با انواع براش آرایشی و کاربرد هر یک آشنا نماییم. تا بتوانید به کمک این ابزار آرایش با کیفیت تری روی چهره اجرا کنید. استفاده از براش آرایشی مرغوب تاثیر زیادی در آرایش صورت خواهد داشت. هر یک از انواع براش برای قسمتی از صورت مورد استفاده قرار می گیرند و به زیبایی و پخش کردن مواد آرایشی روی چهره کمک می کنند.

همچنین اگر می خواهید براش آرایشی خریداری کنید ، لازم است که ابتدا با انواع آن و کاربرد براش آشنا باشید. برای این که خرید موفقی در این زمینه داشته باشید مطالعه این مطلب به شما کمک زیادی خواهد کرد. ضمنا کاربرد هر براش آرایشی متفاوت بوده و البته برخی از آن ها چند کاره می باشند.

۱. براش مخصوص کرم پودر

براش کرم پودر به براش استیپلینگ نیز معروف است که دارای سر گرد و تخت بوده و بسیار نرم و لطیف است. کار کردن با این براش بسیار لذت بخش بوده و کاربرد براش استیپلینگ که از انواع براش های آرایشی پر استفاده است در پخش کردن کرم پودر و کانسیلر می باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

از این براش جهت پخش کردن کرم پودرهای مایع روی پوست استفاده می گردد اما می توان از آن برای رژگونه زدن هم استفاده نمود. می توان گفت براش مخصوص کرم پودر یک براش چند کارست و از آن می توان برای برنزر، هایلایتر ، پودر فیکس و … هم استفاده نمود.

۲. براش پودری

براش پودری یکی از پر کاربرد ترین انواع براش آرایشی می باشد که نیاز است هر خانمی این براش را در کیف آرایش خود داشته باشد. این براش همانطور که از نامش مشخص است، برای محصولات آرایشی به کار می رود که به صورت پودری هستند مانند پنکیک، رژگونه ، فیکساتور و … .

براش پودر دارای موهایی پرپشت، بلند و نرم است که به راحتی محصولات آرایشی پودری را روی صورت پخش می کند. در صورتی که از این براش برای پخش پنکیک یا کرم پودر روی صورت کمک بگیرید ، نتیجه نهایی آرایش شما بسیار طبیعی و زیبا خواهد شد. و پوستی صاف و یکدست ارائه می دهد. این براش در بیشتر ست های براش آرایشی موجود است.

۳. براش کانسیلر

براش آرایشی کانسیلر برای محو کردن کانسیلر زیر چشم به کار می رود. با این براش می توانید کناره های بینی را هم پوشش دادو در صورتی که جای لک و جوش وجود داشته باشد به طور نامحسوسی آن ها را پوشش داده از این رو به براش محو کننده شناخته می شود. براش کانسیلر کوچک بوده و می تواند با ظرافت خاصی هر نقطه از چهره را که جای لک و جوش وجود دارد محو نماید. برای استفاده از این براش فقط کافی است نوک براش درون کانسیلر زده و روی هر نقطه از صورت که می خواهید استفاده کنید.

۴. براش مخصوص رژگونه

امروزه شاهد انواع براش آرایشی می باشیم که هر یک کاربرد و استفاده خاصی دارد. ولی براش مخصوص رژگونه از زمان های گذشته در دسترس خانم ها بوده و نخستین و معروف ترین نوع براش شناخته می شود. این براش طرز استفاده راحتی دارد. و در انواع متنوعی در بازار موجود است. از براش رژگونه علاوه بر کاربرد اصلی اش می توان برای برنزه کردن یا پخش پنکیک روی صورت نیز استفاده کرد.

۵. براش کانتورینگ

براش کانتورینگ یک براش بسیار حرفه ای است که مهمترین کاربرد آن تغییر فرم صورت می باشد. در عمل کانتور صورت بعضی از بخش های صورت مانند گونه برجسته خواهند شد و می توان جهت زاویه دادن به فک و بینی نیز از آن استفاده کرد. این براش ها دارای سر زاویه دار بوده تا به راحتی مورد استفاده واقع شوند. هنگام کانتور صورت حتما از براش مخصوص آن استفاده نموده تا یک کانتورینگ تمیز و مناسب روی صورت اعمال کنید.

۶. برای کابوکی

براش کابوکی به براش کرم پودر نیز معروف است و جهت پخش کردن پنکیک و کرم پودر روی صورت مورد استفاده قرار می گیرد. این براش دسته کوتاه و موهای پرپشت ، گرد و نرمی دارد. موهای براش کابوکی متراکم نبوده و آزاد هستند. طرز استفاده از این براش نیز به این شکل است که براش را درون ظرف پنکیک زده و بعد آن را چند بار تکان دهید تا پودرهای اضافی بریزد. سپس آن را به صورت بزنید. براش کابوکی نیز یکی از انواع براش های پر کاربرد است که باید در کیف لوازم آرایش شما جای داشته باشد.

۷. براش قاشقی

یکی از براش های آرایشی جدید در بازار این نوع براش می باشد که کاربردهای بسیاری دارد. انواع براش قاشقی دارای سایز های مختلفی بوده و می توان آن ها را به شکل تکی یا پک خریداری نمود. این براش توسط برندهای مختلفی طراحی شده که می توان آن را برای نقاط مختلف صورت استفاده کرد. کاربرد براش قاشقی زیاد است و به کمک آن می توان کرم پودر را به خوبی روی صورت پخش کرد و هر یک از محصولات آرایشی را به خوبی روی پوست صورت پخش کرد. بهتر است نوع اورجینال این براش را تهیه کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

۸. براش بادبزنی

براش بادبزنی اسم جالبی دارد و همانطور که از اسمش پیداست می توان از آن استفاده های متنوعی داشت. این براش سر تختی داشته و شبیه بادبزن طراحی شده است. به کمک براش بادبزنی می توانید رژگونه، برنزر، پودر فیکس و … را به خوبی روی صورت پخش کنید. ضمنا این براش کمک می کند پودرهای اضافی روی صورت نیز پاک شود. به طور مثال اگر کمی سایه چشم زیر چشم و گونه ها ریخته به کمک براش بادبزنی می توان آن را از بین برد.

همچنین از این براش برای هایلایتر نیز می توان استفاده کرد. توسط براش بادبزنی روی استخوان بینی، نوک بینی و گونه خود هایلایتر زده تا از زیبایی چهره تان حیرت زده شوید. همچنین این براش در پخش کردن کرم پودرها نیز نقش دارد و پودر روشن کننده را نیز به خوبی روی صورت پخش می کند.

۹. براش رژ لب

براش رژ لب یکی از انواع براش آرایشی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. رژ لب کشیدن با براش کمک می کند آرایش لب کاملا بی نقص جلوه  کند و بهتر به لب ها فرم بدهید. از براش مخصوص رژ لب برای تغییر فرم لب بالا و پایین استفاده کنید تا آن را زیباتر جلوه دهید. در ضمن می توانید چند رنگ رژ لب را با براش ترکیب کرده و رنگی خاص و زیبا روی لبها پیاده نمایید.

همچنین می توانید برای کانتورینگ و برجسته کردن لب ها از این براش کمک بگیرید و سابه روشن روی لب ایجاد کنید. از این رو خوب است که براش رژ لب را نیز در بین لوازم آرایشی خود داشته باشید.

۱۰. براش خط چشم

یکی از مراحل آرایش که به مهارت و زبردستی خاصی احتیاج دارد، کشیدن خط چشم می باشد. خط چشم جزو اصلی ارایش صورت محسوب می شود که برای آن باید از براش های آرایشی خوب و مناسبی کمک گرفت. براش خط چشم باید نازک و باریک بوده و به راحتی بتوان آن را در دست گرفت و کنترل کافی بر آن داشت. دو نوع براش خط چشم وجود دارد یکی براش خط چشم سر تخت است که برای خط چشم کرمی مناسب بوده و دیگری براش خط چشم نازک است که خط چشمی نازک و بسیار باریک و ظریف ارائه می دهد.

۱۱. براش سایه چشم

برای سایه چشم نیز به براش مخصوص آن نیاز است. این براش به پخش شدن سایه چشم کمک زیادی کرده و برای سایه چشم های کم رنگ مناسب تر است. براش سایه چشم نیز دارای انواع مختلفی هستند. از جمله براش سایه سرگرد بزرگ که برای محو کردن سایه استفاده شده و می توان به کمک آن سایه چشم را پشت پلک ایجاد کرد.

براش سر گرد متوسط که برای محو کردن مرز بین چند رنگ سایه مناسب است. و براش سایه سر گرد کوچک که برای زیرکاری سایه مورد استفاده واقع می شود. می توانید از این براش برای سایه زدن گوشه داخلی و خارجی چشم استفاده نمایید. و آخرین براش ، براش سایه چشم زاویه دارد که وقتی بخواهید سایه چشم را در گوشه چشم به طور خطی مثل خط چشم بکشید؛ کاربرد دارد.

۱۲. براش مخصوص ابرو

برای آرایش ابروها نیز براش های مخصوصی وجود دارد که شامل دو نوع است. یکی براش زاویه دار ابرو  که این براش برای هاشور زدن ابرو، سایه ابرو و ژل ابرو مورد استفاده واقع می شود و به کمک آن می توانید فرم و شکل ابروهایتان را تغییر دهید. و دیگری برس ابرو که به کمک آن می توانید ابروها را شانه زده و مرتب کنید تا فرم طبیعی به ابروها بدهید. این براش ها را می توانید به صورت جداگانه با با هم خریداری کنید. همچنین یک مدل آن براش دو سر است که یک سر برس ابرو و سر دیگر براش زاویه دار باریک می باشد.

۱۳. براش مدادی

براش مدادی باریک و ظریف بوده و یکی دیگر از انواع براش محبوب و پرکاربرد است. یکی از کاردبردهای این براش ، سایه زیر چشم می باشد. کاربرد دیگر برای هایلایتر نوک بینی، قوس ابرو، بالای گونه و بالای لب است. از این براش می توانید برای صاف کردن و اصلاح خط چشم نیز استفاده کرد.

در پایان از همراهی شما با این مطلب بسیار سپاسگزاریم. و امیدواریم این نوشته مفید واقع شده باشد. نکته مهمی که درباره استفاده از همه براش ها لازم است به آن اشاره شود، این است که باید به خوبی از براش ها نگهداری کرد و حداقل هفته ای یک بار آن را شستشو داد تا باکتری روی آن باقی نماند. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با لوازم آرایش ارگانیک و مهمترین لوازم آرایش در مسافرت که نباید جا بگذارید روی لینک کلیک کنید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *