دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

شطرنجی کردن در فتوشاپ با ۵ گام

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

برنامه فتوشاپ یکی از برنامه های کاربردی در ویرایش عکس محسوب می شود. در این مطلب از بخش دانش و فناوری مجله آرگا شما عزیزان با نحوه شطرنجی کردن در فتوشاپ آشنا خواهید شد.

فیلترها و ابزارهای مختلفی در برنامه فتوشاپ وجود دارد که از طریق آن می توانید به ویرایش عکس و اعمال تغییرات بپردازید. اگر مایلید تا نحوه شطرنجی کردن در فتوشاپ را فرا بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با نحوه شطرنجی کردن در فتوشاپ

همانطور که می دانید برنامه فتوشاپ، یکی از نرم افزارهای محبوب در زمینه ویرایش عکس می باشد که به کمک ابزارهای و فیلترهای متعدد این برنامه می توانید به اعمال تغییرات مورد نظر روی عکس بپردازید. یکی از این فیلترهای کاربردی Mosaic می باشد که تصویر را به صورت شطرنجی در می آورد.

به این ترتیب شما با برنامه فتوشاپ، کاملترین ابزار ویرایش تصاویر و عکس را در اختیار دارید و به قابلیت های متعددی دسترسی خواهید داشت. امکاناتی که در این برنامه وجود دارد به کاربر این امکان را می دهد هر نوع تغییری در عکس و تصاویر به دلخواه اعمال کرده و ویرایش حرفه ای انجام دهد.

همانطور که اشاره شد از ابزارهای کارآمد این نرم افزار، فیلترهای متنوع آن می باشد و از پر کاربرد ترین آن ها ، فیلتر Mosaic از زیر مجموعه Pixelete است که به کمک آن می توانید قسمت دلخواهی از یک عکس را شطرنجی نمایید. قابلیت شطرنجی کردن تصاویر در فتوشاپ کاربردهای زیادی دارد از جمله حفظ حریم شخصی افراد با شطرنجی شدن چهره آن ها و یا حتی برای افکت های جذاب می توان از این قابلیت بهره برد.

علاوه بر این کاربردهایی که فیلتر ارائه می دهد استفاده از آن نیز خیلی راحت بوده و به هیچ وجه پروسه پیچیده و سختی نخواهد بود. در ادامه شما با نحوه شطرنجی کردن در فتوشاپ با طی مراحل زیر آشنا می شوید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۱. برای شروع برنامه فتوشاپ را اجرا نمایید.

۲. سپس از منوی بالای این برنامه روی گزینه فایل کلیک کرده و از لیست نمایان شده روی گزینه  open کلیک کنید. بعد تصویر مد نظر را انتخاب نموده و درون برنامه آن را اجرا کنید.

۳. بعد از باز شدن تصویر مورد نظرتان، می توانید به کمک ابزار دلخواه قسمتی از عکس که می خواهید شطرنجی شود را انتخاب نمایید. برای این کار از ستون سمت چپ عکس یکی از ابزارهای مشخص شده در تصویر زیر را انتخاب نمایید.

۴. در ادامه با انتخاب قسمت مورد نظر تصویر، از منوی بالای برنامه فتوشاپ روی گزینه فیلترها کلیک نماید. اکنون از فهرست گشوده شده اول روی Pixelete و بعد روی گزینه Mosaic کلیک نمایید.

۵. بعد پنجره کوچکی گشوده شده که در آن می توانید میزان شطرنجی شدن عکس را به دلخواه تنظیم نمایید. برای این کار میزان cell size را تغییر بدهید. با این کار پیکسل های تصویر کوچک و بزرگ شده و هر اندازه میزان آن افزایش یابد، عکس محوتر می گردد. می توانید با توجه به سلیقه یا نیاز خود این میزان را تعیین کنید.

در نهایت بعد از تنظیم این سایز، روی ok کلیک کرده تا فیلتر مذکور روی تصویر اعمال شود. به این ترتیب شما توانستید بخشی از یک عکس را به همین راحتی با فتوشاپ شطرنجی نمایید. همچنین برای فراگیری آموزش روتوش عکس در فتوشاپ و حذف پس زمینه عکس کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *