دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خواص گیاه تاغ و ممنوعیت هایی برای مصرف این گیاه

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قرار است شما را با خواص گیاه تاغ آشنا کنیم و یک سری از بهترین دانستنی هایی که باید در رابطه با این گیاه بدانید را بررسی می کنیم و برای دریافت اطلاعات بیش تر این بخش را از دست ندهید.

گیاه تاغ یکی از گیاهان اسفنجی می باشد و دارای مقاومت بسیار بالایی بوده و می تواند در گرما و سرمای بسیار زیادی به زندگی خود ادامه دهد و هیچ مشکلی برایش ایجاد نخواهد شد. این گیاه دارویی دارای فواید بسیار زیادی برای بدن می باشد و در ادامه قصد داریم شما را با خواص گیاه تاغ آشنا کنیم و یک سری از بهترین اطلاعات را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

خواص گیاه تاغ

آشنایی با خواص گیاه تاغ

این گیاه نوعی درختچه می باشد و ارتفاعی حدودا ۵ متر دارد و تنه این گیاه بسیار محکم و چروکیده می باشد و رنگ آن خاکستری بوده و شاخه هایی به رنگ سفید دارد. گل های این گیاه در اردیبهشت و خرداد ماه شکوفه می دهند و رنگ های زرد، صورتی و سفید دارند. دانه های این گیاه در شهریور ماه می رسد و شما در این ماه می توانید میوه های این درختچه را مشاهده کنید. این گیاه جزئی از گیاهان بومی فلسطین، اردن، مصر، عراق، عربستان و ایران بوده و در ایران سه نوع متفاوت از این گیاه وجود دارد و به سفید تاغ، زرد تاغ و سیاه تاغ معروف می باشد. در ادامه خاصیت هایی که این گیاه دارد را برای شما بررسی خواهیم کرد.

درمان بیماری هیستری

هیستری یکی از بیماری های روحی و روانی می باشد و بر اثر استرس و اضطراب ممکن است این بیماری تشدید شود. به گفته بسیاری از افراد خوردن دمنوش این گیاه می تواند به افرادی که دارای هیستری هستند کمک نماید.

زایمان زودرس

یکی دیگر از فواید بسیار خوب گیاه تاغ این است که کمی تواند از بروز زایمان زودرس پیشگیری کرده و جنین را حفظ نماید. استفاده از این گیاه در بارداری باید زیر نظر متخصص باشد و در این دوران می تواند به شما کمک کند تا از ناراحتی هایی که در این دوران ایجاد می شود دور شده و دوره بارداری بهتری را تجربه نمایید.

درمان دردهای کمر ناشی از مشکلات رحم

درد هایی که منشاء آن ها رحم می باشد یکی از بد ترین دردها بوده و بیش تر در ناحیه کمر منتشر می شود. از دمنوش این گیاه به همراه هلیله زرد می توانید برای درمان این مدل درد های کمر استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

درمان مشکلات قاعدگی

برای بسیاری از افراد دو الی سه روز ابتدایی قاعدگی می تواند مشکلات بسیار زیادی را ایجاد نماید از این جهت برای تسکین درد های ناشی از این دوران می توانید ۳ گرم از برگ های این گیاه را با ۱۰۰ سی سی آب بجوشانید و به همراه گیاه دیگری به نام خار پنبه استفاده نمایید.

گیاه تاغ می تواند از زایمان زودرس پیشگیری کند.

درمان خونریزی بعد از یائسگی

یکی دیگر از فوایدی که دمنوش این گیاه دارد این است که از خونریزی های مکرر بعد از قاعدگی پیشگیری می کند و شما می توانید با استفاده از این گیاه و خواص آن مشکلات بعد از یائسگی را تا حدودی کاهش دهید.

درمان مشکلات عصبی

ضعف اعصاب یکی از مشکلاتی می باشد که هر فردی را به خود درگیر خواهد کرد ولی شما می توانید برای درمان این مشکل از دمنوش این گیاه استفاده کرده و شاهد خواص بسیار مهم آن باشید.

درمان ناراحتی های قلبی

بسیاری از افرادی که در طب سنتی کار می کنند بر این باور می باشند که دمنوش این گیاه می تواند بیماری های ناشی از مشکلات قلبی را به حداقل رسانده و ناراحتی های قلبی را درمان می کند.

درمان مشکلات صرع

صرع یکی از بیماری هایی می باشد که شما نمی توانید آن را درمان کنید و تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که از بروز حملات آن پیشگیری کنید. استفاده از این گیاه و دمنوش آن می تواند تعداد حملات این بیماری را کاهش دهد.

ضد عفونی کننده بودن

از دیگر خواص گیاه تاغ می توان به این مورد اشاره کرد که منجر به ضد عفونی شدن بدن می شود و خوردن این گیاه در طی روز برای افرادی که هیچ مشکلی ندارند هم خالی از لطف نمی باشد.

فواید گیاه تاغ

ممنوعیت های استفاده و موارد منع آن

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در حین خوردن گیاهان و دمنوش ها به یاد داشته باشید این است که در خوردن آن ها زیاده روی نکنید و سعی کنید ابتدا آن ها را با مقدار بسیار کم تست کنید و اگر برای بدن شما  مشکلی ایجاد نشد بعدا به صورت زیاد از آن ها استفاده کنید و گیاه تاغ نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و باید حواستان به استفاده از آن باشد و در خوردن دمنوش و یا جوشانده این گیاه نیز زیاده روی نکنید.

حال که با خواص گیاه تاغ آشنا شدید به شما پیشنهاد می دهیم اطلاعات دیگری در مورد گیاهان دارویی مانند خواص سنبل ختایی، خواص زنبق و خواص گیاه جدوار بدست آورده و در زمان نیاز نیز می توانید از این گیاهان برای درمان کمک بگیرید. برای استفاده از این اطلاعات کافی است تا بر روی لینک های داده شده کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *