دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش کانتور با رژگونه در چند قدم آسان

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

از جمله روش ها و ترفندهای کاربردی که در زمان میکاپ از آن بهره مند می شوند کانتور بوده که با کرم ها و لوازم آرایشی مربوط به آن اجرا می گردد. آشنایی با یک روش آموزش کانتور با رژگونه می تواند شما را در این زمینه کمک کرده تا میکاپ دلخواه خود را انجام دهید.

یکی از تکنیک های آرایشی مهم که به منظور برجسته کردن و فرم دادن به اعضای مختلف صورت بکار گرفته می شود کانتورینگ بوده که با بهره گیری از آن می توان عیب های صورت را پوشاند و آن را به استاندارد های زیبایی نزدیک نمود. مواد و وسایل آرایشی مختلفی برای اجرای این تکنیک بکار گرفته می شود که با استفاده از آن ها می توان فرم و شکل صورت فرد را تغییر داد. بدین منظور در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به آموزش کانتور با رژگونه پرداخته ایم.

آموزش کانتور با رژگونه به روشی راحت

به طور کلی خانم ها به منظور داشتن یک چهره زیبا و ظاهر آراسته در زمان انجام میکاپ انواع تکنیک ها و ترفندهای آرایشی را بکار می گیرند که کانتور صورت از جمله این موارد می باشد. بدین ترتیب با یادگیری یک روش ساده آموزش کانتور با رژگونه می توانید خیلی راحت فرم صورت خود را تغییر داده و به چهره دلخواه خود دست پیدا کنید.

کانتورینگ صورت با رژگونه

بهتر است بدانید وسایل آرایشی فقط برای رنگ بخشیدن و شادابی و جوان سازی چهره به کار برده نمی شوند، در بین انواع و اقسام وسایل آرایشی کرم هایی با اسم کرم کانتورینگ وجود دارند که می توانید با کمک آن ها فرم و شکل صورت خود را عوض کنید. در حقیقت با کمک کرم کانتور به نوعی خطای دید به وجود می آورید.

کرم کانتور شامل چند نوع کرم بوده که دارای تناژ های رنگی روشن تا تیره هستند و با استفاده از آن ها می توانید سایه های روشن و تیره ای در صورت به وجود آورید. هر بخشی از صورت را که تمایل دارید کوچک به نظر برسد تیره کرده و بخش هایی که دوست دارید بزرگ و پرتر به نظر برسد روشن کنید. همانطور که اشاره شد کانتورینگ در واقع تکنیکی بوده که در آن از وسایل آرایشی برای برجسته کردن و شکل دادن به قسمت های مختلف صورت همچون بینی، چانه، پیشانی و گونه استفاده می گردد، به نوعی با بکارگیری این ترفند خصوصیات جذاب صورت را می توان برجسته و خصوصیات نامطلوب را مخفی کرده و تغییر داد.

آموزش ساده کانتور با رژگونه

انجام تکنیک کانتور با این روش

چنانچه مجموعه کرم های کانتور در دسترس تان نمی باشد می توانید با کمک رژگونه عمل کانتورینگ را اجرا نمایید. در حقیقت عاملی که موجب شده به نتیجه ای مطلوب و ایده آل برسید بیشتر از هر چیزی توجه به اصول و تکنیک های این عمل می باشد. در صورتی که فنون میکاپ و شیوه های آن را بدانید می توانید با کمک وسایل کمی کانتور را انجام بدهید. بدین گونه یک کانتور حرفه ای اجرا خواهید کرد. برای انجام این روش از کانتورینگ صورت، احتیاج به لوازمی همچون پنکک کرم پودر، پرایمر و رژگونه دارید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مراحل کانتور صورت با رژگونه

بکار بردن پرایمر

در هر گونه روش آرایشی استفاده از پرایمر ضروری می باشد. تفاوتی ندارد که سبک آرایش تان سبک یا سنگین است در هر صورت اگر تمایل دارید میکاپ انجام شده ماندگار باشد و ثابت بماند پرایمر را از یاد نبرید. پرایمر در واقع به عنوان یک زیرساز کل قسمت های جوش دار و لک ها را پوشش داده و سطحی صاف و یکدست برای میکاپ را فراهم می کند.

ضمن این اجازه نمی دهد که رنگ کرم پودر و دیگر کرم های بکار گرفته در آرایش صورت با یکدیگر ترکیب گردد. باید بدانید که وجود پرایمر در میکاپ های سنگین مهم تر می باشد. بدین ترتیب اگر تمایل دارید از کرم های سنگین کانتور و یا کانتورینگ با هر وسیله آرایشی دیگر استفاده نمایید قبل از انجام کار پرایمر بزنید.

کانتورینگ صورت با رژگونه

استفاده از کرم پودر روشن یا کرم فوندانسیون مایع

پس از زدن پرایمر باید به سراغ کرم پودر بروید. برای این کار کرم پودری به رنگ روشن و همرنگ پوست خود انتخاب کرده و با کمک یک براش آرایشی با سر بزرگ کل صورت را کاور نمایید. می توانید به جای کرم پودر از کرم فوندانسیون مایع نیز بهره ببرید. این کرم نیز همچون کرم پودر پوست را به صورت صاف و یکدست در می آورد.

کرم فوندانسیون با پوشش دهی بالا ظاهری طبیعی در پوست به وجود می آورد. بهتر است کرم فوندانسیون را بر حسب نوع پوست خود انتخاب نمایید. اگر پوست خشکی دارید از کرم فوندانسیون دارای مرطوب کننده استفاده کنید و اگر پوستتان چرب یا ترکیبی از آن دو می باشد از کرم فوندانسیون مات استفاده نمایید.

استفاده از رژگونه به جای کرم کانتورینگ

در آموزش کانتور با رژگونه این مرحله مهمترین و اصلی ترین بخش میکاپ محسوب می شود. در این مرحله به جای بکار بردن کرم کانتور و هایلایتر از رژگونه استفاده می شود. پیش از آغاز کار توجه نمایید که تمایل دارید فرم صورت خود را به چه شکلی در آورید.

کانتور کردن صورت با کمک رژگونه

در گام بعدی باید از دو رژگونه با دو تناژ رنگی متفاوت استفاده نمایید. رژگونه ها را در طیف های رنگ آجری و مات انتخاب کنید. یکی از رژگونه ها بایستی سه درجه از رنگ پوست شما روشن تر و دیگری بایستی سه الی نهایت چهار درجه از پوست تان تیره تر باشد.

در ابتدای کار از قسمت پیشانی شروع کنید. در صورتی که پیشانی بلندی دارید و تمایل دارید مقداری کوتاه تر به نظر برسد با استفاده از براش در چند ناحیه از بالای پیشانی و مقداری با فاصله از محل رویش موهای سر کمی رژگونه بزنید. در صورتی که پیشانی نرمالی دارید و دوست ندارید تغییری در فرم آن به وجود آورید رژگونه را به طور دقیق در قسمت بالای پیشانی و در زیر مکان رویش موهای سر خود بزنید.

در گام بعدی باید گونه ها را کانتور نمایید. در صورتی که تمایل دارید گونه ها برآمده تر به نظر بیایند از رژگونه روشن یا پنکک برای این بخش استفاده نمایید. اگر دوست دارید گونه هایتان فرم استخوانی داشته باشد بر روی قسمت شقیقه در کنار گوش را کمی از رژگونه تیره بزنید. همینطور قسمت وسط گونه و زیر خط گونه را نیز کمی از رژگونه تیره بزنید.

کانتور کردن صورت با استفاده از رژگونه

در آخر این نقاط را با یک خط منحنی به یکدیگر وصل نمایید. در صورتی که گونه هایتان بزرگ است و تمایل دارید مقداری کوچک تر به نظر بیایند این نقطه ها را با خطی کاملا صاف به یکدیگر متصل کنید. به منظور کوچک کردن بینی نیز می توانید از این ترفند بهره ببرید. تنها لازم است دو سمت تیغه بینی را تا دو سمت ابروها را با کمک رژگونه تیره دو خط به صورت T بکشید.

همینطور دور سوراخ بینی را نیز با کمک رژگونه تیره خطی منحنی شکل بکشید. بعد از آن فاصله های میان این بخش های تیره را با استفاده از رژگونه روشن کاور نمایید. بدین گونه بینی تان فرم کوچکی گرفته و رو به بالا به نظر می آید. در آخر برای پنهان کردن و کامل کردن تکنیک کانتورینگ بایستی از یک اسفنج بیوتی بلندر استفاده کرده و مقداری اسفنج را خیس نمایید و با انجام حرکت هایی از داخل به خارج این خطوط را پخش کنید.

آموزش کانتور با رژگونه به روشی ساده

در مطلب ارائه شده با استفاده از روشی ساده به آموزش کانتور با رژگونه پرداختیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت بهره را از آن برده باشید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *