دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

صفحه خاکستری در ویندوز ۱۰ و مراحل رفع این مشکل

  • حکیمه فهیمی
  • ۸ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

خاکستری شدن صفحه نمایش یکی از اختلالات رایج در رایانه و لپ تاپ ها بعد از بروزرسانی ویندوز ۱۰ می باشد. با ۴ روش حل مشکل صفحه خاکستری در ویندوز ۱۰ همراه این مطلب از آرگا باشید.

یکی از مشکلات رایج کاربران بعد از بروزرسانی ویندوز ۱۰، مشاهده صفحه خاکستری می باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با ۴ روش حل مشکل صفحه خاکستری در ویندوز ۱۰ آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

۴ روش حل مشکل صفحه خاکستری در ویندوز ۱۰

بروز صفحه خاکستری در ویندوز ۱۰ یکی از مشکلات رایج کاربران بعد از بروزرسانی است. در این حالت، به طور ناگهانی رنگ صفحه به سیاه و سفید یا کاملا خاکستری تغییر پیدا می کند. این اختلال رایج در رایانه و لپ تاپ ها همانطور که اشاره شد معمولا بعد از بروزرسانی ویندوز ۱۰ روی می دهد.

دلیل بروز اختلال مذکور نیز به فیلترهای رنگ در ویندوز مربوط است. فیلترهای رنگ به جهت واضح سازی تصاویر در نمایشگر طراحی شده اند. کلیدهای میانبری برای دسترسی راحت به ویژگی های مختلف رایانه و لپ تاپ تعبیه شده اند. در پاره ای موارد فشردن همزمان کلیدهای ویندوز+ کنترل و c موجب تغییر رنگ نمایشگر به خاکستری می شود.

در طی این پروسه، تمام محیط ویندوز ۱۰ از جمله آیکون ها و قسمت های مختلف به رنگ سیاه و سفید یا کاملا خاکستری در می آیند. از این رو اگر شما نیز با چنین مشکلی مواجه شدید با ادامه مطلب همراه ما باشید تا با ۴ روش حل مشکل صفحه خاکستری ویندوز ۱۰ آشنا شوید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۱. اتصالات را چک کنید.

در صورتی که پیش از ورود به سیستم یا پنل نمایشگر با رنگ خاکستری روبرو شدید، احتمالا در اتصالات بین صفحه نمایش و سیستم لپ تاپ یا رایانه مشکلی وجود دارد. به جهت کسب اطمینان از عدم وجود مشکل، به بررسی موقعیت اتصالات بپردازید. و در صورت مشاهده مشکلی در راستای تعویض سیم و موقعیت اتصالات اقدام لازم را انجام دهید.

۲. گزینه فیلترهای رنگی ویندوز ۱۰ را غیر فعال کنید.

می توانید با غیر فعال کردن گزینه فیلترهای رنگی ویندوز ۱۰ این مشکل را حل نمایید. از این رو ابتدا به بخش تنظیمات بروید. جهت ورود به تنظیمات ویندوز، کلیدهای میانبر ویندوز+i را همزمان فشار دهید. بعد به منوی پرسونالیزیشن رفته و در بین گزینه های صفحه نمایش، رنگ، تم، قفل صفحه روی گزینه رنگ ها یا colors کلیک کنید.

همچنین برای وارد شدن به بخش فیلتر سیستم به قسمت Ease of access بروید. در ادامه در بخش راست نمایشگر به جهت کنترل نمودن فیلتر رنگ روی گزینه high contrast setting کلیک کرده و با غیر فعال نمودن گزینه apply color filter مشکل صفحه خاکستری رفع خواهد شد.

۳. حالت نمایشگر را تغییر دهید.

به جهت تغییر حالت نمایشگر سیستم، کلیدهای ویندوز و p را به طور همزمان فشار دهید. در ادامه منوی پروجکت نمایش داده می شود. بعد برای تغییر حالت مختلف نمایشگر کلید p را فشرده و روی کلید اینتر ضربه بزنید.

۴. درایوهای گرافیکی را بروزرسانی کنید.

در برخی موارد احتمال دارد به جهت عدم سازگاری درایوهای گرافیک با سیستم به روزرسانی ویندوز، این مشکل ایجاد شود. در حقیقت برقراری ارتباط بین ویندوز ۱۰ با سیستم سخت افزار نمایش به کندی صورت می گیرد. به عبارت دیگر اگر درایورهای گرافیک به درستی و سازگار با سیستم آپدیت نشوند، ویندوز ۱۰ با دستگاه سخت افزار نمایش نمی تواند به خوبی ارتباط ایجاد کند. از این رو مشکل صفحه سیاه، صفحه خاکستری یا صفحه آبی مرگ بروز می کند.

به این ترتیب برای حل مشکل مذکور به جهت هماهنگ سازی سیستم با درایو، آخرین و جدیدترین درایو گرافیک را از وب سایت سازنده دستگاه دانلود کنید. و در صورتی که موفق نشدید درایور مناسب را پیدا کنید از ابزار حرفه ای دانلود و به روز رسانی درایور به اسم درایور تلنت Driver Talent کمک بگیرید. این ابزار بهترین درایور را برای ویندوز ۱۰ نصب کرده سیستم شما را به روز نگاه می دارد.

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با روش های حل مشکل صفحه آبی در ویندوز و صفحه مرگ در ویندوز روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *