دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

راه حل های موثر خانگی برای قطع سریع خونریزی

  • سعیده ستاری
  • ۴ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب راه های مختلفی را برای قطع سریع خونریزی معرفی کردیم. زردچوبه، یخ، دهانشویه و پودر زینک از درمان های مختلف بند آمدن هون به شمار می رود.

چه راه حل هایی را برای قطع سریع خونریزی می شناسید؟ ما در این مقاله راه های مختلفی را جهت رفع این مشکل بررسی کردیم. زردچوبه، پودر قهوه، یخ و سرکه سفید از درمان های این مشکل محسوب می شوند.

درمان برای قطع سریع خونریزی

راهکارهای قطع سریع خونریزی

گاهی اوقات به دلیل اینکه پوست ما با جسمی تیز برخورد می کند امکان دارد که پوست ما خراش بردارد و دچار خونریزی شود و پوست ما بریده شود. ممکن است بعد از بریدگی خونریزی شدت پیدا کند. اگر ما راهی برای جلوگیری از خونریزی پیدا نکنیم و بریدگی را درمان نکنیم، قطع به یقین وضعیت بدتر می شود و امکان دارد باعث عفونت شود. اکنون با راه حل های این مشکل آشنا می شوید.

سرکه سفید

یکی از روش های عالی جهت متوقف ساختن خونریزی ناشی از بریدگی پوست، سرکه سفید می باشد. شما یک پنبه یا پد را به سرکه سفید بمالید و آن را در قسمت بریدگی پوست خود قرار دهید تا خونریزی بند بیاید.

قهوه درمان سریع خونریزی

پودر قهوه

یکی از راه حل های مؤثر جهت رفع این مشکل استفاده از پودر قهوه است. شما برای حل این مشکل باید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. قسمت بریدگی را شستشو دهید.
  2. مقداری پودر قهوه را به قسمت خونریزی بزنید.
  3. بعد از گذشت ده دقیقه محل بریدگی را با آب ولرم شستشو دهید.

چای سبز کیسه ای

یکی از روش های تأثیر گذار برای نابودی مشکلات پوستی مانند خونریزی بعد از بریدگی، چای سبز کیسه ای می باشد. برای حل این مشکل باید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. چای سبز کیسه ای را چند دقیقه داخل آب جوش بگذارید
  2. از آب جوش دربیاورید و کمی صبر کنید تا خنک شود و بعد در قسمت بریدگی قرار دهید.
  3. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه خونریزی متوقف می شود.

متوقف ساختن فوری خونریزی

  •  آرون گروپس

ویچ هازل

برای قطع شدن خونریزی می توانید از ویچ هازل (فندق افسونگر) که یک گیاه متعلق به مناطق آمریکای شمالی است، استفاده کنید.

پودر زینک و ویتامین c

یکی از درمان های عالی برای بند آمدن خون ناشی از بریدگی ترکیب پودر زینک و ویتامین C است. بدین ترتیب مقداری پودر ویتامین سی را بر قسمت بریدگی بریزید و بعد کمی زینک به آن بیفزایید.

فلفل سیاه

یکی از بهترین روش ها برای قطع خونریزی ناشی از بریدگی به خصوص بریدگی بعد از شیو کردن، در طب سنتی فلفل سیاه است. ابتدا قسمت بریدگی را شستشو دهید، سپس مقداری فلفل سیاه را روی قسمت مورد نظر بپاشید و بعد از گذشت چند دقیقه قسمت بریدگی را بشویید.

معرفی راه های قطع سریع خونریزی

شکر

شکر به دلیل اینکه دارای ماده ای به نام کریستالین است، که این ماده توانایی این کار را دارد خون اضافی را از روی پوست شما به خود جذب کند. شما فقط مقدار کمی شکر بر روی قسمت بریدگی بریزید.

بو زدا (دئو دورانت)

یکی از فواید بوزدا ضد عرق بودن آن است و حاوی آلومینیوم کلرید می باشد که باعث انقباض رگ های خونی و لخته شدن خون می شود که در نهایت منجر به قطع شدن خونریزی می شود.

زردچوبه

زردچوبه خاصیت شفا بخشی دارد. شما کمی از زردچوبه را بر روی قسمت بریدگی قرار دهید و بعد از گذشت چند دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید.

آرد برای قطع سریع خونریزی

آرد

یکی از راه های شگفت انگیز برای رفع این مشکل آرد می باشد. مقداری آرد را به مدت زمان ۲۰ دقیقه بر روی قسمت بریدگی قرار دهید.

آب نمک

آب نمک خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و به همین سبب در متوقف ساختن خونریزی و بریدگی های سطح پوست کاربرد زیادی دارد. شما یک قاشق غذاخوری نمک را داخل یک لیوان آب بریزید و بعد از آنکه نمک در آب حل شد، آن را روی محل زخم قرار دهید.

وازلین

وازلین یکی از روش های معجزه انگیز حل این مشکل می باشد. قسمت بریدگی را با آب شستشو دهید. بعد مقداری وازلین بر قسمت مورد نظر بمالید و تا زمانی که خونریزی متوقف نشده است وازلین را از روی محل بریدگی برندارید. بعد از آنکه این مشکل حل شد محل مورد نظر را با بریدگی شستشو دهید.

چای راهی برای قطع سریع خونریزی

چای

برای این که مشکل حل شود، پیشنهاد می شود چای کیسه ای را در قسمت مورد نظر قرار دهید، به دلیل اینکه چای کیسه ای دارای تانن می باشد و این ماده باعث می شود خون لخته شود. بیشتر مردم از این روش برای بند آمدن خون بعد از جراحی دندان استفاده می کنند.

یخ

یخ در تسکین درد بسیار مفید می باشد. یکی از مزایای مهم و شاخص آن بند آمدن خون از قسمت بریدگی می باشد. نکته قابل توجه این است که یخ را به صورت مستقیم در قسمت بریدگی قرار ندهید. حتما یخ را در یک پارچه یا نایلون قرار دهید و بعد در قسمت بریدگی قرار دهید.

ضمه (سولفات آلمینیوم)

ضمه به دلیل خاصیت شفابخشی باعث می شود خون ناشی از بریدگی به سرعت بند آید. ضمه را کمی مرطوب کنید و بعد در محل بریدگی قرار دهید، بعد از گذشت چند دقیقه آن را از روی بریدگی بردارید.

ابهل برای قطع سریع خونریزی

عصاره ابهل

ابهل فواید درمانی زیادی دارد و یکی از مزایای آن بند آوردن خونریزی ناشی از بریدگی به خصوص بعد از شیو کردن است. شما قسمت بریدگی را با آب ولرم شستشو دهید بعد مقداری ابهل را بر روی قسمت مورد نظر بزنید و بعد آن قسمت را باندپیچی کنید.

ساریگل

ساریگل (بومادران) یک گل سفید کوچک است که روند التیام زخم  و بند آمد خون ناشی از بریدگی را تسریع می کند. چند دانه از برگ ساریگل را خورد کنید، سپس بر روی قسمت مورد نظر بگذارید و مقداری زینک به آن اضافه کنید.

دهانشویه

دهانشویه به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی در تسکین درد و جلوگیری از عفونت و متوقف ساختن خونریزی ناشی از بریدگی مفید و تأثیر گذار است. در محل بریدگی مقداری دهانشویه بریزید.

ساریگل برای قطع سریع خونریزی

نارون کوهی

نارون کوهی بریدگی را ضدعفونی می کند و خون ناشی از بریدگی متوقف می شود. مقداری نارون کوهی را به پد نخی بمالید و آن را روی زخم قرار دهید. بعد از گذشت چند دقیقه محل مورد نظر را با آب ولرم شستشو دهید.

در انتهای این مطلب در صورت تمایل به آشنایی با شیوه های بهبود زخم بخیه و درمان زخم پوست سر می توانید کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *