دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بهترین لپ تاپ های گیمینگ میان رده و اقتصادی در بازار

  • حکیمه فهیمی
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

در صورتی که به گیمینگ علاقمند هستید و بودجه ای بین ۲۵-۵۰ میلیون تومان دارید. با این مطلب همراه ما باشید تا با بهترین لپ تاپ های گیمینگ در بازه قیمتی ۲۵-۵۰ میلیون آشنا شوید.

لپ تاپ های گیمینگ مختلفی از اقتصادی تا پرچمدار در بازار موجود است که هر کاربر بسته به بودجه مدنظرش می تواند گزینه های انتخابی مختلفی داشته باشد. در این مطلب بهترین لپ تاپ های گیمینگ بازار در بازه قیمتی ۲۵-۵۰ میلیون ارائه می شود.

لپ تاپ های گیمینگ بازار در رنج ۲۵-۵۰ میلیون تومان

لپ تاپ های گیمینگ، سیستم های جذاب ولی متنوعی هستند که انتخاب ایده آل با توجه به بودجه کاربر و نیازش کار دشواری است. از این رو در این مطلب قصد داریم به بهترین لپ تاپ های گیمینگ بازار در بازه قیمتی بین ۲۵-۵۰ میلیون تومان بپردازیم. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

لپ تاپ مخصوص بازی را می توان گران ترین دسته از لپ تاپ ها دانست. اگر قیمت لپ تاپ های موجود در بازار کشور را مورد بررسی قرار دهید، متوجه می شوید بعضی از این سیستم ها قیمتی شبیه خودروهای داخلی دارند. برای یک گیمینگ تنها نکته ای که اهمیت دارد، کارت گرافیک دستگاه می باشد.

کارت گرافیک تعیین می کند که چه بازی هایی را با چه کیفیتی می توانید اجرا نمایید. از این رو هنگام خرید لپ تاپ های گیمینگ قبل از هر چیز به کارت گرافیک دستگاه دقت شود. به هیچ عنوان سراغ مواردی که کارت گرافیک جداگانه دارند، نروید و از سیستم هایی که دارای پردازنده گرافیکی یکپارچه هستند، انتخاب کنید. وگرنه فقط می توانید بازی های قدیمی را با پایین ترین سطح تنظیمات گرافیکی اجرا نمایید.

از این رو به عنوان یک قاعده کلی، بهترین لپ تاپ گیمینگ، مدلی است که توان پردازنده گرافیکی آن بالا باشد. از مشخصات اصلی لپ تاپ های مخصوص بازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  آرون گروپس
  • پردازنده گرافیکی قدرتمند
  • پردازنده های قوی
  • زبان طراحی خاص و فضایی با نورپردازی آر جی بی
  • استفاده از حافظه ssd به همراه حافظه حجیم hdd
  • طراحی سخت به دلیل تعبیه سیستم خنک کننده قوی
  • عمر باتری خیلی کم
  • وزن زیاد و قابلیت حمل کم
  • نمایشگر با رزولوشن و نرخ نوسازی بالا ولی نه باکیفیت در نمایش دقیق رنگ ها

لپ تاپ های مخصوص بازی به خاطر داشتن cpu ,gpu قوی، برای کاربری های سنگین مانند ویرایش ویدیو و اجرای محاسبات مهندسی نیز کارامد می باشند ولی ایده آل نیستند. در ادامه به بهترین لپ تاپ های گیمینگ بازار کشور در رده ۲۵-۵۰ میلیون تومان اشاره می شود.

بازه قیمتی ۲۵ میلیون تومان (اقتصادی)

در حال حاضر برای خرید لپ تاپ گیمینگ باید حداقل بودجه ای حدود ۲۵ میلیون تومان هزینه نمایید. این لپ تاپ ها برای اجرای بازی رایانه ای با تنظیمات گرافیکی متوسط و رزولوشن فول اچ دی ارائه می شوند. البته برای رسیدن به رنج مطلوب ۶۰ فریم بر ثانیه در بازی های سنگین، باید تنظیمات گرافیکی روی حداقل قرار گیرد. از جمله این لپ تاپ های می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لنوو آیداپد گیمینگ ۳

لنوو در عرصه رایانه های شخصی همان نقشی را ایفا می کند که شیائومی در عرصه گوشی های موبایل ایفا می کند. به این مفهوم که سیستم های جذابی را با ارزش خرید بالا روانه بازار می کند. لنوو آیداپد گیمینگ ۳ یکی از اقتصادی ترین لپ تاپ های مخصوص بازی موجود در کشورمان به شمار می رود که دارای مدل های مختلف با سخت افزارهای متفاوت می باشد.

این لپ تاپ با پردازنده اینتل core i5 و گرافیک انویدیا GTX 1650Ti توان کافی برای اجرای بازی ها با تنظیمات حداقلی و اجرای برخی کارهای گرافیکی نیمه سنگین را داشته و ضمنا از ۱۶ گیگابایت حافظه رم، یک ترابایت هارد، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی مات فول اچ دی با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، دو پورت یو اس بی ۳.۰ و یک پورت تایپ سی بهره می برد.

هر چند بهتر است موقع اجرای بازی ها، لپ تاپ به برق متصل باشد ولی باتری ۴۵ وات ساعتی این لپ تاپ حدود ۲-۴ ساعت در کاربری های معمولی شما را همراهی می کند. ضمنا می توان با درخواست از فروشنده یا شرکت گارانتی با هزینه اندکی هارد یک ترابایتی را با ۵۱۲ گیگابایت ssd تعویض نمود که تاثیر زیادی در ارتقای سرعت سیستم دارد.

  • لنوو آیداپد ۱۵ گیمینگ L340-A

این لپ تاپ شامل همه ویژگی های مد نظر یک گیمر بوده و می تواند انتخاب اول در این بازه قیمتی باشد. تجهیز به پردازنده core i7 سری اچ اینتل، حافظه رم ۱۶ گیگابایت، حافظه هیبریدی متشکل از حافظه ssd با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و یک حافظه هارد دیسک یک ترابایت ، گرافیک نیمه حرفه ای جی تی ایکس ۴ گیگابایت، سیستم خنک کننده با دو فن مجزا و نمایشگر ips و برچب قیمتی مناسب از ویژگی های لپ تاپ مذکور به شمار می روند.

  • ایسوس TUF FX505DT-A

لپ تاپ ایسوس TUF FX505DT مجهز به پردازنده RYZEN 7 3750H شرکت ام دی، حافظه رم ۸ گیگابایت (قابل ارتقا تا ۳۲ گیگابایت)، گرافیک جی تی ایکس ۱۶۵۰ انویدیا، حافظه هیبرید با ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و یک ترابایت هارد دیسک، نمایشگر IPS، می باشد. همچنین سیستم خنک کننده آن دارای دو فن مجزا بوده که کاملا پاسخگوی نیاز کاربر است.

بازه قیمتی تا ۳۰ میلیون تومان (میان رده)

در بازه ۲۵-۳۵ میلیون تومان، شرایط بهتر می شود و می توان لپ تاپی خریداری کرد که بازی های بیشتری را با تنظیمات گرافیکی بیشتر اجرا کند. ولی در این بازه نیز گزینه های فوق العاده ای نمی توان تهیه کرد که تمام بازی های روز را با بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی پردازش کند. از همه مهمتر ظاهر این رنج قیمتی لپ تاپ ها با طراحی خاص و فضایی همراه است و دارای کیبورد با نور پس زمینه ای رنگارنگ می باشد. از جمله این لپ تاپ ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • ایسوس FX506LI

لپ تاپ ایسوس FX506LI از سری TUF این شرکت می باشد که به پردازنده core i5 10300h اینتل، گرافیک GTX 1650Ti شرکت جیفورس، ۱۶ گیگابایت حافظه رم و کیفیت ساختار خوب، مجهز بوده و طرفداران در این رنج قیمتی را ناامید نمی کند.

  • ایسر آیدیاپد nd-3

این لپ تاپ به گرافیک قدرتمند rtx 3050 با حافظه گرافیکی GDDR6 128 bit تجهیز می باشد. و از پس اجرای همه بازی های روز با بالاترین تنظیمات بر می آید. به همراه این گرافیک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی ips با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز ، پردازنده ریزن ۷ سری ۵۸۰۰ اچ شرکت ام دی و حافظه رم ۸ گیگابایت با باس ۳۲۰۰ مگاهرتز، حافظه سرعت بالای ssd از نوع PCIe و یک سیستم خنک کننده حرفه ای سبب می شوند این لپ تاپ گیمرها را مجذوب نماید.

  • لنوو لیجن ۵

لپ تاپ لنوو لیجن ۵ (Legion 5) یکی از پرفروش ترین لپ تاپ های گیمینگ در بازار به شمار می رود. مانند سایر لپ تاپ های شرکت لنوو، توان پردازشی زیادی را با هزینه ای معقول در اختیار گیمرها می گذارد. در این رنج قیمتی یکی از محصولات محبوب همین لنوو لینج ۵ خواهد بود.

این لپ تاپ به پردازنده اینتل ۵ هسته ای با گرافیک آر تی ایکس ۳۰۵۰ و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی پر سرعت مجهز است و از حافظه رم ۸ گیگابایت بهره می برد. با این مشخصات عملکرد لیجن ۵ در اجرای برنامه های سنگین مانند ویرایش فیلم؛ و بازی ها خوب گزارش شده است. در ضمن برای این دستگاه؛ نمایشگر ۱۵.۶ اینچی فول اچ دی با نرخ تازه سازی ۱۶۵ هرتز، باتری ۶۰ وات ساعت، چهار پورت یو اس بی ۳.۰ و یک پورت تایپ سی در نظر گرفت شده است.

بازه قیمتی تا ۳۵ میلیون تومان (میان رده)

  • لنوو لیجن j-5

در صورتی که حدود ۳۵ میلیون تومان بودجه دارید و می توانید یک الی دو میلیون تومان آن را افزایش دهید، توصیه می شود یکی از نسخه های سری لیجن ۵ را انتخاب کنید. زیرا این لپتاپ یک پله بالاتر از لپ تاپ های همرده قرار می گیرد. تجهیز به پردازنده ریزن ۷ مدل ۵۸۰۰ اچ، گرافیک آر تی ایکس ۳۰۵۰تی ای، نمایشگر ۱۵.۶ اینچ ۱۶۵ هرتزی و وضوح فول اچ دی از شاخصه های برجسته این لپ تاپ به شمار می رود.

  • ایسر هلیوس ۳۰۰

هلیوس ۳۰۰ متعلق به شرکت خوش نام ایسر و خانواده پریدیتور می باشد که به جز در بخش پردازنده و رم، توان زیادی را نسبت به لپ ناپ لنوو در اختیار می گذارد. گرافیک آر تی ایکس ۲۰۶۰ با ۶ گیگابایت، به همراه کیفیت ساخت خیلی بالا و فن های حرفه ای سبب شده تا افرادی که می خواهند لپ تاپ شان از پردازنده شرکت اینتل برخوردار باشد، در خرید این سیستم شک نداشته باشند. از سایر ویژگی های لپ تاپ مذکور نمایشگر آی پی اس با نرخ تصویر ۱۴۴ هرتز می باشد.

بازه قیمتی تا ۴۵ میلیون تومان (بالارده)

نمایشگر های با نرخ تازه سازی بالا، پردازنده های پرچمدار، حافظه رم سریعتر، پردازنده های گرافیکی قوی، حافظه اس اس دی و کیبوردهای رنگارنگ بخشی از مشخصات لپ تاپ های مخصوص بازی رده بالا محسوب می شوند. با خرید این لپ تاپ در حقیقت سیستمی می خرید که می تواند هر نوع محاسباتی را به سادگی انجام دهد.

  • ایسوس ROG zephyrus G14

این لپ تاپ سبک و قدرتمند از پردازنده بی نظیر رایزن ۹ به همراه گرافیک بالارده آر تی ایکس ۲۰۶۰ شش گیگابایتی بهره می برد. وزن لپ تاپ ۱.۷ کیلوگرم و ضخامت آن کمتر از ۱.۸ سانتی متر می باشد که از مهندسی بی نظیر شرکت ایسوس خبر می دهد. جنس بدنه فلزی با باتری ۷۶ ساعت و هارد یک ترابایت و نمایشگر ۱۴ اینچ ۱۲۰ هرتزی شما را در اجرای بازی ها همراهی می کند.

بازه قیمتی تا ۵۰ میلیون تومان

در این رنج قیمتی نیز همانطور که پیشتر اشاره شد شاهد بخشی از مشخصات لپ تاپ های مخصوص بازی رده بالا شامل نمایشگر های با نرخ تازه سازی بالا، پردازنده های پرچمدار، حافظه رم سریعتر، پردازنده های گرافیکی قوی، حافظه اس اس دی و کیبوردهای رنگارنگ خواهیم بود. از جمله این لپ تاپ ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ایسر هلیوس پی اچ ۳۱۵

این لپ تاپ از گرافیک قوی آر تی ایکس ۲۰۷۰ هشت گیگابایتی بهره می برد که همه بازی های روز را با تنظیمات بالا به سادگی و روان اجرا می کند. طراحی جذاب خروجی های هوا هم یکی از قسمت های جذاب این لپ تاپ به حساب می آید.

  • لنوو لیجن ۵ پرو

لپ تاپ لنوو  لیجن ۵ پرو- ای به پردازنده مرکزی ۷ نانومتری و قدرتمند رایزن ۷ ، گرافیک انویدیا آر تی ایکس ۳۰۶۰ با حافظه ۶ گیگابایت بهره می برد. از سایر مشخصات این لپ تاپ می توان به نمایشگر مات ۱۶ اینچ با نرخ تازه سازی ۱۶۵ هرتز، ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه اس اس دی به همراه چهار پورت یو اس بی ۳.۰ و دو پورت تایپ سی اشاره کرد. همچنین طراحی زیبا و ابعاد مناسب از قابلیت هایی هستند که ارزش خرید لیجن ۵ پرو را بالا می برند.

  • ام اس آی GL76 11UEK پلاس

این لپ تاپ فلزی دارای سخت افزار و گرافیک بالارده ای بوده و با نمایشگر بی نظیر، سیستم صوتی عالی و کیفیت ساخت فوق العاده گزینه ای مطلوب برای انتخاب گیمرها در این رنج قیمتی محسوب می شود.

برای این لپ تاپ، تراشه ۷ هسته ای با حافظه رم ۱۶ گیگابایت، یک ترابایت حافظه اس اس دی و گرافیک آر تی ایکس ۳۰۶۰ در نظر گرفته شده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *