دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی لپ تاپ asus fx505dt و ویژگی های فنی این لپ تاپ گیمینگ

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

لپ تاپ asus fx505dt یک لپ تاپ ویژه گیمینگ یا بازی کمپانی قدرتمند ایسوی می باشد که از پردازنده و کارت گرافیکی به روز و توانمندی بهره می برد. این لپ تاپ با ویژگی های سخت افزاری جدید و قدرتمند برای طرفداران بازی و گیمرهای حرفه ای می تواند گزینه جذابی باشد. با بررسی بیشتر لپ تاپ asus fx50dt همراه ما باشید.

لپ تاپ asus fx505dt با بهره مندی از پردازنده مرکزی و گرافیکی قدرتمند و به روز سبب می شود گیمر بتواند به شکل حرفه ای و خیلی آسان به اجرای بازی پرداخته و از آن لذت ببرد.

بررسی لپ تاپ مخصوص بازی asus fx505dt

 

از آنجا که در دنیای امروز لپ تاپ ها  یک وسیله ضروری برای اکثر افراد محسوب می شوند از این رو در هنگام خرید باید به نکاتی مانند قطعات سخت افزاری، کارت گرافیک، اندازه نمایشگر، کیبورد ، باتری و عمر مفید آن، وزن و راحتی حمل دستگاه دقت ویژه ای داشت. در میان شرکت های مختلف ارائه دهنده لپ تاپ برند ایسوس یکی از بهترین برندهای بازار بوده که هم از نظر طراحی و هم کیفیت ساخت توانسته رضایت مشتریان زیادی را به خود جلب نماید.

این شرکت نخستین بار در تایوان در سال ۱۹۹۰ تاسیس شده و در زمینه تولید و طراحی قطعات و تجهیزات کامپیوتری به فعالیت پرداخت. از محصولات این شرکت لپ تاپ ها می باشند که کاربری های مختلفی دارند. لپ تاپ asus fx505dt که در این مطلب آن را مورد بررسی قرار می دهیم مخصوص بازی و مالتی مدیا طراحی شده است. این لپ تاپ از ویژگی های فوق العاده ای همچون پردازنده مرکزی و گرافیکی قدرتمند، سیستم خنک کننده با دوفن،حمل آسان و … بهره می برد. حضور سخت افزار قوی در asus fx505dt به گیمرها لذت یک بازی حرفه ای و بسیار آسان را هدیه می دهد.

اندازه و ضخامت این محصول با توجه به نمایشگر بزرگ، سیستم خنک کننده قوی، پردازنده قدرتمند زیاد بوده و طراحی آن گیمرها را مجذوب می کند. ناگفته نماند حمل و انتقال asus fx505dt آسان بوده چرا که نسبتا سبک است و بهره گیری از رنگ مشکی در قاب دستگاه بر جذابیت آن افزوده است. احتمالا این لپ تاپ با پردازنده جدید طرفداران زیادی پیدا می کند. در ادامه به بررسی بیشتر لپ تاپ asus fx505dt می پردازیم. همراه ما باشید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

سخت افزار

در بررسی سخت افزاری لپ تاپ asus fx505dt مشخص شد که از جدیدترین مدل پردازنده های AMD یعنی RYZEN 7 3750H بهره می برد و فرکانس کاری آن از ۲.۳ گیگاهرتز شروع می شود که زمان پردازش های سنگین توسط فناوری توربو Boost به ۴.۰ گیگاهرتز می رسد. این نیرو برای اجرای برنامه و بازی های سنگین مناسب بوده و تقریبا از پس همه کاری بر می آید. باید گفت RYZEN 7 یکی از قدرتمندترین سی پی یو های AMD می باشد که می تواند گزینه خیلی مناسبی برای گیمرها باشد.

پردازنده گرافیکی این لپ تاپ ساخت شرکت NVIDIA با مدل GeForce GTX 1650 می باشد که ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی را در اختیار کابر می گذارد تا در اجرای بازی های با تنظیمات گرافیکی متوسط رو به بالا با مشکلی مواجه نشود. این پردازنده گرافیکی توانایی اجرای همه بازی های سنگین موجود در بازار را با حداکثر کیفیت داشته و نه تنها برای گیمرها بلکه برای طراحان و مهندسان امور گرافیکی قدرتمند نیز گزینه مناسبی خواهد بود. ناگفته نماند در این لپ تاپ کارت گرافیک مجتمع (OnBoard) اینتل نسخه اینتل uhd 630 به کار رفته برای کارهای ساده و ابتدایی نیازی به پردازنده گرافیکی نباشد.

حافظه رم در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ ۱۶ گیگابایت از نوع DDR4 با فرکانس ۲۶۶۶ مگا هرتز می باشد و تا ۳۲ گیگابایت قابلیت ارتقا دارد. دو رم ۸ گیگابایتی(در مجموع ۱۶ گیگابایت) سرعت اجرای نرم افزار و برنامه ها را در این سیستم خیلی افزایش می دهند . با این میزان حافظه رم علاوه بر بازی ها، نرم افزارهای سنگین نیز به آسانی اجرا خواهند شد.حافظه داخلی لپ تاپ asus fx505dt از نوع هارددیسک به همراه SSD می باشد. این حافظه از یک ترابایت حافظه داخلی از نوع هارد دیسک در کنار ۲۵۶ گیگابایت SSD می باشد که به سرعت ویندوز و بازی ها را اجرا می کند. ضمنا فضای کافی جهت نصب بازی و ذخیره فایل ها را در اختیار کاربر قرار می دهد.

طراحی

بررسی ها نشان می دهد طراحی لپ تاپ asus fx505dt همانند دیگر محصولات گیمینگ رنگ بندی و چهره ای خشن دارد و به مدل های قدیمی شباهت دارد. در این لپ تاپ از رنگ نوک مدادی و طلایی بهره گرفته شده و بدنه مشکی رنگ است. ضمنا نشان ایسوس با رنگی طلایی در وسط قاب پشتی خودنمایی می کند. asus fx505dt کاملا حس یک لپ تاپ خشن و مخصوص بازی را به بیننده القا می کند.

وزن این دستگاه ۲.۲ کیلوگرم می باشد که در مقایسه با نسل قبلی اندکی سبک تر شده  و حمل آن در کوله یا کیف مخصوص بسیار مناسب می باشد و کابر می تواند بدون هیچ گونه دشواری آن را با خود حمل کند. در ادامه باید اشاره کرد که حضور خطوط شکسته و طراحی متقارن جالب در صفحه پشتی این لپ تاپ بر هر چه زیباتر شدن آن افزوده است. به طور کلی می توان گفت محصولات سری tuf ایسوس طراحی مدرن و حرفه ای داشته که در مادربردهای این سری نیز دیده می شود و شکست خطوط و ایجاد ظاهر سه بعدی از ویژگی های اصلی این طراحی می باشد

کیبورد

ایسوس این لپ تاپ را به یک کیبورد مکانیکی با نور پس زمینه مجهز ساخته که نور پس زمینه آن RGB می باشد و این موضوع بر جذابیت کار با دستگاه و اجرای بازی می افزاید. طراحی کیبورد جزیره ای یا چیکلت بوده که فاصله میان کلیدها در بهره گیری از کیبورد کمک شایانی کرده و تجربه دلچسبی را به ارمغان می آورد. قابل ذکر است این صفحه کلید از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند. تاچ پد لپ تاپ نیز به فناوری مولتی تاچ مجهز بوده که تقریبا در بیشتر لپ تاپ ها این مورد دیده می شود. تاچ پد لپ تاپ asus fx505dt بسیار مناسب کاربران خواهد بود چرا که دقت بسیار زیادی دارد.

پورت

باید اشاره کرد که پروتهای لپ تاپ asus fx505dt کامل بوده و همه پورتهای لازم در آن به کار رفته است فقط پورت VGA در آن دیده نمی شود که با توجه به دستگاه های جدید کمتر از این پورت بهره می گیرند.

نمایشگر

نمایشگر بکار رفته در لپ تاپ asus fx505dt اندازه ۱۵.۶ اینچی با کیفیت تصویر فول اچ دی دارد که تصاویر بسیار خوبی را نمایش می دهد. مجهز شدن صفحه نمایش به روکش مات نیز برای اجرای بازی و تماشای فیلم یا کار با دستگاه در محیط های پر نور خیلی خوب بوده و موجب آزار چشم نخواهد شد. این نمایشگر رزولوش ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسل را ارائه می دهد و ضمنا با نرخ تصویر ۶۰Hz کفیت صفحه ای عالی داشته و دارای زاویه دید ۱۷۸ درجه می باشد.

باتری

باتری دستگاه داخلی بوده و برای جایگزینی آن باید قاب زیر دستگاه گشوده شود. ضمنا مدار الکتریکی دستگاه به گونه ای طراحی شده است که با شارژ شدن کامل لپ تاپ باتری از مدار خارج شده تا به باتری آسیبی نرسد. لپ تاپ asus fx505dt به باتری سه سلولی از نوع لیتیوم با ظرفیت ۴۸ ساعت وات مجهز است که قطعا شارژ دهی آن موقع پردازش های سنگین کاهش می یابد. در پایان می توانید بررسی لپ تاپ acer nitro 5 دیگر سیستم گیمینگ و محبوب را نیز مطالعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *