دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

همه چیز درباره اصلاح صورت با تیغ برای خانم ها

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

یکی از دغدغه های اساسی خانم ها اصلاح صورت و ابرو بوده که روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. برخی از افراد به دلیل کمبود وقت و همچنین دسترسی سریع اصلاح صورت با تیغ را انتخاب می کنند و این روش را بکار می گیرند ولی باید در رابطه با معایب و مزایای آن نیز آگاه باشند.

از جمله روش هایی که برای حذف مو های زائد صورت انجام می گیرد استفاده از تیغ می باشد که علاوه بر مزایا و فوایدی که دارا بوده امکان دارد معایبی نیز به همراه داشته باشد بنابراین نیاز است که قبل از بکارگیری این روش نسبت به این امور آگاهی لازم را کسب کرده و آن ها را مورد بررسی قرار دهید. بدین منظور در این مطلب برای راهنمایی شما عزیزان در رابطه با اصلاح صورت با تیغ و مزیت ها و عوارضی که این شیوه دارد به بررسی پرداخته ایم.

بررسی روش اصلاح صورت با تیغ برای خانم ها

برخی از خانم ها با توجه به این که تیغ زدن صورت روشی راحت و ساده می باشد بنابراین برای از بین بردن موهای اضافه خود و همچنین قسمت ابرو از آن استفاده می کنند. اصلاح صورت با تیغ بسیار سریع بوده و برای خانم هایی که فرصت رفتن به آرایشگاه ندارند گزینه مناسبی می باشد.

عوارض حذف موهای زائد صورت با تیغ

در واقع می توان گفت اصلاح صورت برای خانم ها نوعی چالش بزرگ به حساب می آید. استفاده از تیغ برای حذف مو های زائد و یا بکار بردن تیغ ابرو برای صورت می تواند مفید و سریع باشد ولی بایستی این موضوع را در نظر گرفت که احتمال صدمه دیدن پوست وجود دارد. از آن جایی که خانم ها پوست های حساس و آسیب پذیری دارند به منظور مراقبت از پوست خود از روش های جایگزین بهره مند می شوند. ولی آن چه که به شکل کلی ثابت شده است اثرات مثبت این شیوه در لایه برداری پوست می باشد.

مزایای حذف موهای زائد صورت با تیغ

نحوه و مراحل حذف موهای زائد صورت با تیغ

به منظور انجام این کار برای خانم ها بایستی یک سری نکات مهم رعایت شود که در ادامه به مهمترین این موارد اشاره کرده ایم.

حفظ رطوبت پوست

پیشنهاد می شود که پیش از بکار بردن تیغ سطح پوست خود را مرطوب نمایید. به منظور انجام این کار می توان از خمیر اصلاح، آب و صابون، بیفور شیوها و … بهره برد. بکار بردن این محصولات ضمن حفظ رطوبت از ملتهب شدن و تحریک پذیری پوست نیز ممانعت می کند و موجب شده تیغ به آسانی بر روی پوست به حرکت در آید. همینطور پس از اصلاح صورت نیز باید پوست صورت خود را با کرم های مرطوب کننده آغشته نمایید تا دارای رطوبت شود. مرطوب نمودن پوست صورت موجب برطرف شدن التهاب و قرمزی پوست می گردد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

فواید استفاده از تیغ برای حذف موهای زائد صورت

عدم فشار دادن تیغ روی صورت

از جمله نکات اساسی در بکارگیری این روش فشار وارد نکردن زیاد به تیغ است. اعمال فشار زیاد به تیغ موجب تحریک شدن زیاد پوست شده و احتمال زخم شدن و آسیب دیدن پوست را بالا می برد.

عدم حرکت تیغ در خلاف جهت مسیر رویش مو

دقت کردن به جهت حرکت تیغ در زمان اصلاح خیلی اهمیت دارد. بعضی از افراد به منظور این که موهای صورت خود را به شکل کامل از بین ببرند تیغ را برعکس مسیر رویش مو بر روی پوست خود حرکت می دهند. این عمل موجب تحریک شدن پوست، ملتهب شدن آن و در بعضی مواقع موجب خونریزی می گردد. بدین ترتیب بهتر است که تیغ را در راستای مسیر رویش مو بر روی پوست حرکت بدهید.

مزایای اصلاح صورت با تیغ برای خانم ها

استفاده نکردن از یک تیغ به مدت زیاد

همانطور که اشاره شد تیغ ها پس از گذشت مدتی به مکانی برای انباشته شدن باکتری ها مبدل شده و همینطور نیز به دلیل استفاده مکرر کند می شوند. بدین ترتیب پیشنهاد می شود که از یک تیغ بیشتر از مدت زمان یک هفته استفاده نکنید.

بکار بردن محلول های ضد جوش

استفاده نمودن از محصولات یا محلول های ضد جوش پس از اصلاح صورت به این روش می تواند از به وجود آمدن جوش ممانعت کند.

عجله نکردن در زمان اصلاح صورت

اصلاح کردن صورت با سرعت عمل زیاد خطر بریده شدن پوست را بالا می برد. بدین ترتیب بهتر است در زمان اصلاح توجه زیادی داشته باشید و با نهایت آرامش این عمل را انجام بدهید.

ضدعفونی نمودن تیغ

ضدعفونی کردن تیغ نکته خیلی مهمی می باشد که نباید از آن غافل شوید. در صورتی که برای بار دوم یا بار چندم است که از تیغ استفاده می کنید پیش از استفاده آن را با الکل ضدعفونی نموده تا باکتری های روی آن را به صورت خود منتقل نکنید.

معایب حذف موهای اضافه صورت با تیغ

فواید اصلاح صورت به این روش

بکار بردن تیغ برای اصلاح صورت بانوان مزیت هایی را به همراه دارد که در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم.

عمل لایه برداری پوست

از جمله مزایایی که این شیوه دارد لایه برداری پوست صورت است. به طور کلی باید گفت اصلاح صورت بدین روش موجب نابود سازی و جدا شدن سلول های مرده موجود در سطح پوست می گردد و بدین گونه موجب لایه برداری پوست می شود.

شیوه ای راحت و سریع

این روش برای بانوان آسان ترین راه برای حذف موهای اضافه صورت می باشد. با بکارگیری این شیوه می توانید در هر محلی و بدون احتیاج به امکانات مخصوصی خیلی سریع صورت خود را اصلاح نمایید.

نداشتن درد و سوزش

اصلاح صورت بدین گونه برعکس شیوه هایی همچون اپیلاسیون با شمع یا بند انداختن بدون هیچ نوع درد و سوزشی می باشد و در تمامی مراحل اصلاح راحت خواهید بود.

دارای هزینه کم

بکار بردن این روش برای اصلاح صورت از جمله مقرون به صرفه ترین روش ها برای حذف مو های زائد و اصلاح صورت می باشد. در واقع به منظور انجام این روش تنها به تیغ و کف اصلاح احتیاج دارید که هر دو مورد کاملا ارزان و در دسترس می باشند.

مراحل اصلاح صورت با تیغ

معایب و عوارض

اصلاح صورت بدین روش برای خانم ها یک سری مضرات و معایب را به همراه دارد که در ادامه به بیان آن ها پرداخته ایم.

رشد موهای زیر پوستی

از جمله معایب این روش به وجود آمدن موهای زیر پوستی می باشد. موهای زیر پوستی در موقعیتی به وجود می آیند که شما موهای خود را از قسمت ته آن بتراشید. بدین صورت اگر دهانه فولیکول با سلول های مرده مسدود شود مو دیگر نمی تواند از پوست خارج شود و در نهایت زیر پوست رشد می کند.

ملتهب شدن و قرمزی پوست

التهاب و قرمز شدن پوست صورت پس از بکار بردن تیغ از دیگر عوارض این شیوه می باشد. شما با این شیوه سطح پوست خود را می خراشید. بدین گونه در صورتی که پوست آسیب پذیری داشته باشید امکان دارد پوست ملتهب شود و دچار قرمزی گردد.

از بین بردن موهای زائد صورت با تیغ برای خانم ها

خطر بریده شدن پوست

از دیگر معایب و مضرات این روش می توان به بریده شدن پوست صورت و زخمی شدن آن اشاره نمود. در صورتی که زمان اصلاح صورت خود مواظب نباشید یا زوایه قرار گرفتن تیغ روی صورت صحیح نباشد به احتمال زیادی به صورت خود آسیب خواهید زد.

منتقل شدن میکروب

سطح تیغ پس از گذشت مدتی تبدیل به مکانی برای ذخیره شدن میکروب ها و باکتری ها می گردد بدین ترتیب اگر بهداشت را رعایت نکنید و تیغ ها ضدعفونی نباشند امکان دارد میکروب ها را به پوست خود انتقال داده و موجب ایجاد مشکلات پوستی گردید.

به وجود آمدن جوش

از جمله عکس العمل هایی که پوست شما امکان دارد در مقابل تیغ از خود نشان دهد به وجود آمدن جوش های زیر پوستی یا جوش های سرسفید می باشد.

     مراحل حذف موهای زائد صورت با تیغ

در مطلب ارائه شده با انواع مزایا و معایب و مراحل اصلاح صورت با تیغ آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. همچنین برای مطالعه مقاله از بین بردن موهای زائد چانه و رفع موهای زائد روی بینی کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *